שוק ההון    

לייבפרסון בתקופה מצויינת – המניה בשיא; התוצאות בשיא; האנליסטים אופטימים להמשך

קרדיט: shutterstock

לייבפרסון (LPSN) פרסמה דוחות טובים והעלתה את תחזית הצמיחה לשנת 2018, בהמשך לסגירת עסקאות חדשות. כמו כן, נרשמה עליה במחיר עסקה ממוצעת, והתקדמות בפלטפורמת LiveEngage  בשוק המובייל. עם זאת, הנהלת החברה מגדילה את השקעותיה, תהליך שעלול להגביל פוטנציאל לשיפור רווחיות.

"אנו מעודדים מהתקדמות בצמיחה של לייבפרסון, אך מעריכים כי שמירה על קצב הצמיחה הגבוה ברבעונים הקרובים מהווה אתגר, במיוחד לאחר עליה חדה במניית LPSN מתחילת השנה, ובכך נותרים בהמלצת תשואת יתר" כותבים האנליסטים של אופנהיימר בעקבות הדוחות לרבעון השני, "לייבפרסון רשמה הכנסות של 61.7 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 14%, מעל הקונצנזוס של 59.5 מיליון דולר, עם רווח פרופורמה של 0.01$ למניה ו אבידה  של 3.8 מיליון דולר, שניהם בהתאם לצפי. הנהלת החברה צופה ברבעון הבא הכנסות של 62-63 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 10%-12%, מעל הצפי של 61 מיליון דולר, עם רווח של 0.02$-0.03$ למניה, נמוך מהצפי של 0.04$ למניה, ו אבידה של 5.1-6.1 מיליון דולר, גם כן נמוך מהקונצנזוס של 6.6 מיליון דולר בתחזית לשנת 2018 כולה צופה החברה הכנסות של 245.5-247.5 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 12%-13%, בכ-5 מיליון דולר מעל הצפי הקודם, עם אבידה של 22-25 מיליון דולר ורווח של 0.14$-0.10$ למניה, בהתאם לצפי.

 "חברת לייבפרסון הציגה מומנטום חזק בסגירת עסקאות חדשות עם עליה בגודל עסקה ממוצעת ללקוח (ARPU) בשיעור שנתי של 24% ל-255 אלף דולר, אך לעומת זאת רשמה ירידה ב-billings. הכנסות מצפון אמריקה הציגו האטה בקצב צמיחה שנתי ל-4% בלבד, בהשוואה ל-9% ברבעון הקודם, כאשר כנגד זאת המכירות בשווקים הבינלאומיים היו חזקות מהצפוי. אנו מעודדים מהאצה בקצב צמיחה של לייבפרסון, אך מציינים כי בסיס ההשוואה לצמיחה ברבעונים הקרובים הנו גבוה יחסית. מניית LPSN נסחרת במכפילי מכירות EV/Sales של 5.7 ו-5.2 לתחזיות 2018 ו-2019, פרמיה לממוצע של חברות הענן בעלות צמיחה בהכנסות נמוכה מ-20% (מכפילי מכירות של 4.8 ו-4.5 בהתאמה), ובכך מדורגת בהמלצת Perform ללא מחיר יעד".

הנהלת לייבפרסון מסרה עם פרסום התוצאות כי הכנסות הפעילות העסקית (B2B) ברבעון השני של 2018 צמחו ב-14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-56.7 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות צרכנית צמחו ב-11% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-5.0 מיליון דולר. סך העסקאות שנחתמו ברבעון המשיך לגדול, הודות למספר הלקוחות החדשים שנוספו ביחס לרבעון המקביל אשתקד. לייבפרסון חתמה על 43 עסקאות עם לקוחות חדשים, גידול של 48% בהשוואה ל-29 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת ללקוחות בינוניים ולעסקים במהלך תקופה של 12 חודשים עוקבים, גדלה והסתכמה בלמעלה מ-255 אלף דולר ברבעון השני, וזאת בהשוואה לכ-205 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"לאחרונה חתמנו על החוזה הגדול ביותר בהיסטוריית החברה, וצמיחת החברה מואצת מאחר והשימוש בהודעות פותח אפשרויות חדשות לתקשורת של חברות עם צרכנים, דבר המגדיל את נתח השוק הפוטנציאלי שלנו," אמר רוב לוקאסיו, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון. "לקוחותינו נכנסים לתחומים חדשים עם LiveEngage באמצעות תקשורת ישירה עם צרכנים בצ'אט במקום בשיחה קולית, משתמשים באוטומציה לשיחות המבוססת על בוטים ובינה מלאכותית, וממנפים את השימוש בממשק התכנות שלנו לבניית ערך מוסף על גבי הפלטפורמה.

"אנו מאמינים כי לייבפרסון מציעה את הפלטפורמה המתוחכמת ביותר בתעשייה לשיפור שיחות עסקיות," הוסיף כריס גריינר, סמנכ"ל הכספים של לייבפרסון, "מעמדנו הייחודי מושך ערב רב של כישרונות בתחומי הבינה המלאכותית, הלמידה החישובית וההנדסה, אשר מסייעים ביצירת סביבת עבודה חזקה ומעשירה של טכנולוגיה ושותפי הפצה. ההודעה על הטמעת הטכנולוגיה שלנו ב-WhatsApp מהיום, האפליקציה הפופולארית ביותר להודעות בעולם, מספקת הוכחה נוספת להיותנו מובילי שוק."

הרחבת בסיס הלקוחות

במהלך הרבעון השני, חתמה החברה על עסקאות עם הלקוחות החדשים הבאים:

  • אחד מ-25 הבנקים הגדולים בעולם
  • אחת מחברות הסחר האלקטרוני הגדולות ביפן
  • אחד מ-10 הבנקים המובילים באוסטרליה
  • אחת מסוכנויות הנסיעות המובילות בעולם
  • ספקית בינלאומית של מוצרים לבית ואלקטרוניקה בעלת שווי שוק של מיליארדי דולרים

בנוסף, החברה הרחיבה עסקיה עם:

  • אחת מחברות הכבלים הגדולות בצפון אמריקה
  • חברת תקשורת בינלאומית
  • אחת מספקיות המוזיקה המובילות למנויים
  • התקשרות של לקוח מוביל עם ספקית מיקור חוץ עסקי
  • חברת שירותי תקשורת ו-IT בינלאומית

הפסד נקי ורווח נקי מתואם

ההפסד הנקי לרבעון השני של 2018 הסתכם ב-8.3 מיליון דולר או 0.14 דולר למניה, לעומת הפסד של 7.5 מיליון דולר או 0.13 דולר למניה ברבעון השני של 2017. הרווח הנקי המתואם לרבעון השני של 2018 הסתכם ב-0.3 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה, לעומת רווח נקי מתואם של 0.3 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה ברבעון השני של 2017. הרווח הנקי המתואם אינו כולל הפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה, שיערוך הפרשות בגין נכסי מס נדחים, חיובים חד-פעמיים אחרים והשפעת מס ההכנסה בגין התאמות אלו.

ההפסד הנקי לרבעון השני של 2018 כולל הוצאות חד פעמיות בסך של 3.7 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), הקשורות בעיקר לארגון מחדש, ליטיגציה בענייני קניין רוחני ושירותי ייעוץ. ההפסד הנקי לרבעון השני של 2017 כולל הוצאות חד פעמיות בסך של 3.6 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), הקשורות בעיקר לארגון מחדש וליטיגציה בענייני קניין רוחני.

EBITDA מתואם

ה-EBITDA המתואם לרבעון השני של 2018 הסתכם ב-3.8 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה, לעומת 3.7 מיליון דולר או 0.07 דולר למניה ברבעון השני של 2017. ה-EBITDA המתואם אינו כולל הפרשה (החזר) ממס הכנסה, (הכנסות)/הוצאות אחרות, נטו, פחת והפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה וחיובים חד-פעמיים אחרים.

ההתאמה בין הנתונים הכספיים שאינם על בסיס GAAP והנתונים על פי GAAP מוצגת בטבלאות הנתונים הכספיים הנכללות בהודעה לעיתונות זו. ביאור הנתונים הפיננסיים שאינם על בסיס GAAP ואופן חישובם נכלל למטה תחת הכותרת "נתונים פיננסיים שלא על פי GAAP ( ."(Non-GAAP

מזומנים ושווי מזומנים

יתרת המזומנים של החברה נכון ל-30 ליוני 2018 הסתכמה ב-70.0 מיליון דולר. במהלך הרבעון השני של 2018 החברה השתמשה בכ-1.3 מיליון דולר במזומן מפעילות שוטפת, וצברה הוצאות הון בסך של כ-5.1 מיליון דולר.

תחזיות פיננסיות

בעקבות מחצית ראשונה חזקה ב-2018 וצבר הזמנות איתן של הזדמנויות שונות, החברה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח הכנסות של 245.5-247.5 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתחזית ההכנסות הקודמת להכנסות של 239-243 מיליון דולר.

תחזיות החברה המפורטות בנוגע לביצועיה הכספיים הינן כדלקמן:

 

הרבעון השלישי של 2018

 

תחזית

הכנסות (במיליונים) $62.0 – $63.0
הפסד נקי למניה על בסיס GAAP $(0.12) – $(0.10)
הכנסה נקייה מדוללת מתואמת למניה $0.02 – $0.03
EBIDTA מדולל מתואם למניה $0.08 – $0.10
EBITDA מתואם (במיליונים) $5.1 – $6.1
סך מניות בדילול מלא 62.0 מיליון

שנת 2018 במלואה

 

תחזית מעודכנת

 

תחזית קודמת

הכנסות (במיליונים) $245.5 – $247.5 $239.0 – $243.0
הפסד נקי למניה על בסיס GAAP $(0.38) – $(0.32) $(0.29) – $(0.23)
הכנסה נקייה מדוללת מתואמת למניה $0.10 – $0.14 $0.11 – $0.15
EBIDTA מדולל מתואם למניה $0.36 – $0.41 $0.37 – $0.42
EBITDA מתואם (במיליונים) $22.0 – $25.0 $22.0 – $25.0
סך מניות בדילול מלא 61.0 מיליון 59.0 מיליון

 

תחזיות נוספות בנוגע לשנת 2018 במלואה

  • הוצאות משפטיות משוערות חד פעמיות של 11.2 מיליון דולר (0.19 דולר למניה) הקשורות בעיקר להליכי ליטיגציה וארגון מחדש
  • הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו בהיקף של כ-3.0 מיליון דולר
  • הוצאות על תגמול מבוסס מניות של כ-15.0 מיליון דולר
  • פחת של כ-14.0 מיליון דולר
  • תשלום מיסים במזומן של 2.0-4.0 מיליון דולר. שיעור מס הכנסה נקי מתואם של כ-25%. חבות מס על בסיס GAAP של כ-3-1.9 מיליון דולר
  • הוצאות הון של כ-16.0 מיליון דולר

בנוסף, מבחינת אחוזי רווח לשנת 2018, ללא ההוצאות החד פעמיות שצוינו לעיל, החברה צופה צמיחה כי שיעור הרווחיות הגולמית יעמוד על 75.5%, שיווק ומכירות 41%, מחקר ופיתוח 23%, והנהלה וכלליות 14.5%.