תוכן ממומן    

לימודי חשבונאות או תואר משולב עם משפטים? כך תבחרו מה ללמוד

קרדיט pixabay

חשבונאות היו מאז ומעולם מקצוע נחשק, אך מסיבה אחת מסוימת – הם לרוב התקשרו עם ראיית חשבון ומי שסיים בהצלחה לימודי חשבונאות, ידע כי הוא מבטיח לעצמו קריירה יציבה ורווחית, בתחום שהביקוש אליו רק הולך ועולה. כל עסק, בכל גודל, זקוק לרואי חשבון. עסקים קטנים זקוקים למישהו שיוביל עבורם את התהליכים הבירוקרטים מול רשויות המס ויעזור להם לדווח על ההכנסות מדי חודשיים, אם מדובר בעוסק מורשה, או מדי שנה, במקרים בהם מדובר בעוסק פטור. חברות גדולות ותאגידים זקוקים לשירותי ראיית חשבון מורכבים והם מעסיקים סוללת רואי חשבון מתוך החברה ומחוץ לה. אלו אמונים על הפקת דו"חות, בדיקה מתמדת של הנתונים הפיננסיים ועוד. כך או כך, מדובר במקצוע המבטיח עניין והכנסה יציבה. אך בשנים האחרונות, חלו שינויים בתחום החשבונאות.

עלייתם ו..עלייתם של רואי החשבון

עם הקמתן והתפתחותן של חברות רבות במשק הישראלי והעולמי, כך השתנתה גם הגדרת התפקיד של רואי החשבון. בוגרי תואר בחשבונאות הצליחו להתברג בתפקידים בכירים במערכות פיננסיות כגון: בתי השקעות יוקרתיים, בנקים, חברות ביטוח ועוד. האמון וההסתמכות על רואי החשבון הלכה וגברה וכיום יש לא מעט חברות המבססות את עיקר ההחלטות הפיננסיות שלהן, על הניתוח שמציגים לה רואי החשבון, המאיישים אף לפעמים תפקידים בהנהלה הבכירה של חברות שונות.

ללמוד ראיית חשבון ומשפטנות – בתואר אחד

שינוי נוסף שחל בתחום החשבונאות הוא התואר המשולב. כיום, חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה מציעים גם לימודי חשבונאות וגם תואר משולב עם משפטים, הנחשב יותר יוקרתי ומתוחכם. התואר המשולב מספק גם רקע וידע בראיית חשבון וגם מאפשר לסטודנטים להפוך לעורכי דין. השילוב הזה מאפשר לפתח קריירה דינמית ומשגשגת, בה שני התחומים באים לידי ביטוי. מכיוון שמדובר בעולמות תוכן משיקים, בוגרי התואר המשולב נהנים מנקודת פתיחה טובה יותר בשוק העבודה ויכולים לאחר מכן לעסוק בתחומים כמו שוק ההון,  ייעוץ מס, ייעוץ משפטי מסחרי ועוד.

לבחור את התואר המתאים עבורכם

אם אתם מתלבטים בין תואר בחשבונאות לבין התכנית המשלבת בין חשבונאות לעריכת דין, חשוב מאוד שתקשיבו לאינטואיציות שלכם וגם תגדירו לעצמכם מהם הצרכים והשאיפות שלכם מהתואר. יש לציין שגם תואר בחשבונאות בלבד נחשב מספק ויוקרתי וכאמור, פותח די דלתות בשוק התעסוקה. יחד עם זאת, אם יש לכם זיקה לעולם המשפטים ואם אתם מעוניינים ללמוד תואר שמגביר את הסיכויים שלכם בשוק העבודה ומעשיר את הידע שלכם במגוון נושאים, בחרו בתואר המשולב.

איפה אפשר ללמוד תואר משולב?

לא כל מוסד לימוד מציע תואר כפול בחשבונאות ועריכת דין ולכן, אם אתם מתלבטים בנושא, ראשית בדקו היכן תוכלו ללמוד את המסלול המשולב. וודאו כי מדובר במוסד אקדמי ברמה גבוהה, המציע אווירת לימודים נעימה ומכילה לצד ליווי והוראה של צוות מקצועי מעולה. אלו האלמנטים שהופכים מוסד ללימודים גבוהים לפופולרי ומבוקש ולכן אל תתפשרו והירשמו ללימודים רק במקום המעניק לכם תמורה הולמת עבור ההשקעה שלכם.

עדיין מתקשים להחליט? התייעצו!

הרשמה ללימודים הרבה פעמים מלווה בהתלבטויות וכשמדובר בתואר בחשבונאות מול תואר משולב חשבונאות עם משפטים, הדילמות אף הולכות וגוברות. אם קשה לכם להחליט, אתם יכולים להתייעץ עם שני גורמים עיקריים: ראשית, פנו ליועצי הלימודים במוסד האקדמי בו אתם מעוניינים ללמוד והם יוכלו לכוון אתכם אל עבר הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. שנית, התייעצו עם אנשים שסיימו בהצלחה את התארים הללו ובררו לגבי חוויית הלימודים שלהם.