חדשות    

למה תקנות חוק הדיור המוגן מתעכבות

תקנות הדיור המוגן חלקיות ולא ברורות, אלו היו אמורות להיות מתוקנות בקרוב. אבל עם פיזור הכנסת השד יודע מתי זה יקרה

לפי כל התחזיות קבוצת הגיל השלישי בישראל עומדת לצמוח יותר מכל קבוצת גיל אחרת עקב עליית תוחלת החיים. לכן התפתחו בעשורים האחרונים פתרונות דיור ייעודיים בכל העולם למבוגרים החיים בגפם, למשל הדיור המוגן הפרטי ובתי אבות מוסדיים. עם זאת רוב הקשישים מעדיפים להישאר בביתם.

מסלולי התשלום עבור הדיור המוגן הפרטי הם בדרך כלל דמי פיקדון גבוהים. המחיר נקבע לפי תנאי המגורים והמיקום, והוא בטווח בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים. בנוסף הדייר משלם דמי ניהול חודשיים של אלפי שקלים.

חוק דיור מוגן

ב-2017 בעקבות דוח מבקר המדינה התפרסמו חלק מהתקנות ונקבעו תקנות חדשות, למשל מי יכול לנהל דיור מוגן. עם זאת, החוק עדיין עמום ברובו בהיבטים רבים. עם פיזור הכנסת יידחו שוב תקנות חשובות.

אחד הקשיים בתקנות הוא למשל מה צריך להיות החוזק הכלכלי של מי  שמנהל דיור מוגן, אבל גם זה לא הגיע לדיון בוועדה. בלי תקנות ברורות לא ברורה הייציבות של המפעל. כמו כן ייתכנו בעיות תברואה   ותנאים פיזיים לא ראויים בטרם יתפרסמו תקנות

אומנם בינתיים בדיור המוגן  המצב עדיין  טוב יותר מבתי אבות סיעודיים, עם זאת בהיעדר תקנות ערובה שהמצב יימשך, על עף הכספים הרבים שאנשים פרטיים משקיעים בדיור מוגןץ

עוד לפי התיקון צריכות היו לקום שתי קרנות – קרן סיעודית וקרן ניהולית. אבל שוב עם פיזור הכנסת הכול נתקע. החקיקה, אישורה והתקציבים לוקחים זמן. חוק הדיור המוגן עצמו לקח שמונה שנים עד שאושר. ומתי יאושרו התקנות הבאות? עוד נחכה הרבה זמן.