חדשות    

למרות גל ההתייקרויות: עלייה בפדיון רשתות השיווק באפריל-יוני

FREEPIK
מעודכן ל-08/2022

למרות גל ההתייקרויות במשק, רשתות השיווק ממשיכות ליהנות בעלייה בפדיון. אין כמעט ישראלי שלא חש את עליות המחירים: מוצרי מזון – חלב, לחם, ביצים ובעיקר במחירי המוצרים המיובאים, חשמל, מים וכמובן משכנתאות והלוואות שמתייקרות בגלל הריבית העולה. (רוצים לדעת בכמה יגדלו ההוצאות שלכם? היכנסו למחשבון וגלו)

ועדיין, על פי נתונים ראשוניים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המבוססים על מידע מהרשתות המובילות, בחודשים אפריל-יוני 2022 נרשמה עלייה של 0.3% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, וזאת לאחר ירידה של 0.9% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים ינואר-מרץ 2022.

רשתות המזון רשמו בחודשים אפריל-יוני 2022 עלייה של 4.4% (במחירים קבועים), וזאת לאחר עלייה של 3.2% (במחירים קבועים) בחודשים ינואר-מרץ 2022.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כשרתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

נראה כי כולם בוחשים בקלחת המחירים. בשבוע שעבר קרא יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לחרם צרכנים על מוצריהן של היבואניות הגדולות קימברלי, שסטוביץ ודיפלומט בעקבות הודעותיהן על העלאות מחירים. בר דוד הוסיף לרשימה את לימן שליסל לאחר שזו הודיעה כי תעלה מחירים בנובמבר.

רשתות המזון הצטרפו למאבק כאשר הודיעו כי לא ייענו לדרישת היבואניות ולא יעדכנו את המחירים לצרכנים. היבואניות מאיימות מצדן שלא לשווק לרשתות את המוצרים, מה שיעמיד את האחרונות במצב של מחסור ומדפים ריקים מול הלקוחות, בעיקר לאור העובדה שמדובר במוצרים פופולריים ביותר, שלפחות חלקם נרכשים על ידי כמעט כל משק בית.

ברור כי בינתיים לא נאמרה המילה האחרונה וכעת נשאר לראות מי ימצמץ ראשון.