חדשות    

לעבור את זה בקלות – 3 טיפים לביצוע רילוקיישן מוצלח

FREEPIK

בשיתוף לאומי

אם אתם עומדים בפני רילוקיישן, אתם בוודאי נמצאים כרגע בתקופה של לא מעט לחץ וחוסר ודאות. בכל זאת, לעקור את החיים והמשפחה מהארץ ליעד אחר, בין אם מדובר במעבר קבוע ללא הגבלת זמן ובין אם במעבר לתקופה מוגבלת של חודשים או שנים, זה לא קל בכלל. עם זאת, מדובר גם בתהליך שאנשים רבים ביצעו לפניכם, ולכן גם צברו לא מעט ידע שיכול לעזור לכם מאוד, הרבה לפני שכף רגלכם דורכת בשדה התעופה. אנחנו כאן בשביל לעזור, עם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבצע רילוקיישן חלק ככל הניתן.

 

רילוקיישן הוא אף פעם לא החלטה שקל לקבל

רילוקיישן, או בשם שנתנה לו האקדמיה – עיתוק – הוא תהליך שבו אנחנו מעתיקים את המגורים שלנו מהארץ ליעד אחר. הרילוקיישן יכול להיות זמני, לפרק זמן של חודשים או שנים לצורך עבודה או משימה כזו או אחרת, והוא יכול גם להיות קבוע וחסר תאריך חזרה. וכך, המילה הבין לאומית והמסקרנת הזאת טומנת בחובה חוויה לא פשוטה לאף אחד – הגירה. זהו תהליך מורכב, שיש הרבה מאוד דברים שצריך לשקול לפני שמחליטים לבצע. החל במצבכם המשפחתי והאישי, דרך מצבכם הכלכלי ועד היכולת שלכם להתאים לתרבות חדשה ולסביבה זרה, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם מוכנים לקשיים של המעבר בדיוק כמו להזדמנויות שבחובו. ניסינו לרכז לכם כמה טיפים חשובים.

 

טיפ ראשון – ההערכות החשובה ביותר היא הערכות משפחתית ואישית

בתהליך של רילוקיישן, גם אם אתם ערוכים למעבר מבחינה כלכלית ומבחינה תרבותית באופן מלא, הקושי המשמעותי ביותר יכול להיות אישי ומשפחתי. הרבה לפני שאתם מבצעים את המעבר עצמו, אתם צריכים להתחיל להכין את עצמכם ואת הסביבה שלכם למעבר הזה. ההיערכות הזאת כוללת, לדוגמה, הכנה של ילדים אם יש לכם למעבר כזה, וכמובן שגם היערכות של בני ובנות הזוג למעבר. חשוב מאוד להבין האם יש קהילה יהודית או ישראלית ביעד אליו אתם עוברים, וחשוב לנסות להכיר את העוגנים המשמעותיים באזור המגורים שלכם עוד לפני המעבר. לא פחות מכך, חשוב גם להכין את המשפחה שנשארת בארץ למעבר, שהרי התהליך יכול להיות קשה עבורם לא פחות מאשר עבורכם.

 

טיפ שני – היערכות כלכלית נכונה וחכמה תמנע מכם קשיים רציניים

רילוקיישן דורש השקעה כלכלית לא מועטה, גם אם המטרה שלו היא התפתחות והזדמנות כלכלית בסופו של דבר. לכן, חשוב לבצע היערכות כלכלית בצורה נכונה ומתוכננת היטב לפני המעבר. אתם צריכים לנתח מה המשאבים שנחוצים לכם עבור הובלת כל הציוד שנחוץ לכם, רכישת או שכירת הבית שבו תגורו, רכישת הרכב שישרת אתכם שם, וכל פרמטר אחר שנחוץ לכם. חשוב גם להבין מה יוקר המחייה במקום אליו תעברו, ולהבין האם יש לכם צורך בפתרונות מידיים כמו הלוואה מהירה* עד שתתייצבו כלכלית בייעד החדש.

 

טיפ שלישי – הצלחת הרילוקיישן תהיה תלויה בסופו של דבר בשפה ובתרבות

אמנם מדובר בעניין מובן מאליו, אך בכל זאת חשוב מאוד להזכיר – אל תגיעו לרילוקיישן לא מוכנים מבחינה תרבותית ושפתית. אם אתם עוברים למקום שבו אתם או מי ממשפחתכם לא דובר את שפת האם – הכינו את עצמכם לפני כן עם שיעורים ואפילו עם מילוניות כיס. הכינו את עצמכם היטב לפערים התרבותיים ותבינו שלא כל התנהגות ישראלית מקובלת תהיה מקובלת בהכרח ביעד אליו אתם עוברים, ולהפך. רק הטמעה עמוקה של העובדות האלה, והיערכות שלכם ושל משפחתכם אליהן, תאפשרנה לכם לבצע את המעבר בצורה חלקה ככל הניתן.

מעבר משמעותי שלכם ושל המשפחה שלכם ליעד חדש הוא לא תהליך קל, אבל ביחד אתם יכולים להפוך את התהליך הזה למעצים ומשמעותי. את החוויות שאתם והילדים שלכם תקבלו מהמעבר הזה, ואת היתרונות שלו, אנחנו בטוחים שכבר שקלתם. עכשיו, אתם יודעים איך להתמודד עם הקשיים הצפויים קצת יותר טוב.

כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.