תוכן ממומן    

לעשות כסף מנכס דיגיטלי – דגשים חשובים לפני שנכנסים להשקעה שכזו

רוצים לדעת איך אתם יכולים להרוויח מנכס דיגיטלי בשנת 2022? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. בואו ללמוד כל מה שחשוב לדעת על בניית נכס דיגיטלי – מאייל, הבעלים של חברת דיגיטאץ' וחברת קידום אתרים SEOLINCKS.

נכון לתחילת 2022 הרשת מלאה בסרטונים המבטיחים – "ככה תבנו אתר ותרוויחו כסף!", מעין הבטחה לפעולה פשוטה שמאחוריה יש רווחים שקטים. הרשו לי לנפץ את האשליה, כמי שמכיר לא מעט מיצרני הסרטונים, ובעלי ההבטחות, אני מציע לכם לשקול טוב טוב את ההשקעה בדיגיטל. זוהי לא דרך קצרה, פשוטה וקלה. אבל, היא בהחלט יכולה להשתלם מאוד. ובנוסף, כדאי לכם בנוסף לקרוא את המדריך השלם לבניית נכס דיגיטלי.

איך נכס דיגיטלי מרוויח כסף?

בניית נכס דיגיטלי יכולה להניב לכם רווחים ביותר מדרך אחרת, וכעת נסקור את הדרכים העיקריות כדי להרוויח מנכסים דיגיטליים:
1. פרסומות: אחת הדרכים הקלאסיות להרוויח מנכסים דיגיטליים, היא באמצעות הטמעת פרסומות באתר. הדרך הפופולארית ביותר היא לעשות זאת על ידי גוגל אדסנס, אך יש גם דרכים נוספות.
2. מכירת לידים:
דרך נוספת להפוך נכס דיגיטלי לנכס מניב, מבלי להכניס פרסומות לאתר, היא באמצעות יצירת תכנים איכותיים והוספת סקשנים להשארת פרטים באתר. כך הגולשים יוכלו להשאיר פרטים באתר שלכם, ואתם תוכלו למכור את הלידים ולהרוויח מהם.
3. מכירת מוצרים או שירותים:
עוד דרך להפוך נכס דיגיטלי לנכס מניב, היא למכור מוצרים ושירותים, בין אם מדובר במוצרים שנמצאים בבעלותכם, או בשירותים שאתם מציעים, או שמדובר במוצרים של מותגים אחרים, שעל מכירתם אתם יכולים לקבל עמלה – מה שנקרא "דרופ-שיפינג".
4. מכירת הדומיין והאתר:
הדרך האחרונה שנזכיר, שמאפשרת לכם להרוויח מהנכס הדיגיטלי שיצרתם, היא למכור את הדומיין ו/או את האתר כולו. על דומיין ותיק ומוביל בתחום, תוכלו להרוויח לא מעט. ועל אתר ותיק, איכותי ומוביל בתחומו, לרוב תוכלו להרוויח אפילו יותר.

איזה נכס דיגיטלי מומלץ להקים?

אם יש לכם עסק ומוצרים משלכם או שירותים שאתם מציעים – כמובן שכדאי לכם שהנכס הדיגיטלי יהיה אתר איקומרס, בו תוכלו למכור את המוצרים או את השירותים שלכם. ואילו אם אין לכם מוצרים או שירותים שאתם יכולים למכור, אין זה אומר שאתם לא יכולים ליצור נכס דיגיטלי מניב. במקרים אלו, אתם יכולים ליצור אתר שהמטרה שלו היא לקבל לידים, ואז אתם יכולים למכור את הלידים שהצלחתם להשיג דרך האתר.

בנוסף, כדאי שתיקחו בחשבון גם את ההיבטים והטיפים הבאים, שיעזרו לכם לבצע השקעה שכזו בצורה נכונה וחכמה יותר:

  1. הבנה בתחום: היבט חשוב שכדאי שתמיד תיקחו בחשבון, הוא מידת הבנתכם בתחום. למשל, לא כדאי שתקימו אתר שמטרתו לאסוף לידים בתחום הפיננסים, אם אין לכם שום ידע בתחום.
    2. הוצאות ועלויות: בניית אתר וקידום אורגני שלו דורשים השקעה רבה, ולכן חשוב לקחת בחשבון את כל העלויות, כמו תוכן, כותבים, פיתוח, עיצוב, השקעת זמן, תחזוקה ועוד.
    3. מתחרים – חשוב לבדוק את רמת התחרות בתחום, ולחשוב על המקוריות או הערך שאתם יכולים להביא לעומת המתחרים.
    4. כח מסחרי – אחרי שבניתם אתר שעובד, והשקעתם המון זמן וכסף בתוכן, השאלה החשובה ביותר היא איך אתם יכולים, מסחרית, לייצר כסף מהנכס הדיגיטלי, ולהפוך אותו למניב.
    5. תלות – שימו לב שפעמים רבות הנכס הדיגיטלי שלכם יכול להיות תלוי במערכת יחסים חיצונית עם עסקים וחברות אחרות, כך שנדרשת מערכת יחסים יציבה עמן.

    האם נכס דיגיטלי הוא נכס מניב?

אין ספק שנכס דיגיטלי הוא נכס מניב, וזאת במיוחד אם יש לכם אתר אינטרנט שקידמתם אורגנית. הסיבה לכך, היא שבשונה מדף נחיתה שפרסמתם רק באופן ממומן, אתר שקודם אורגנית הוא נכס דיגיטלי מניב לטווח הארוך. נכס דיגיטלי שקודם אורגנית כנראה ימשיך להניב לכם רווחים, גם אחרי שתפסיקו לשלם על הקידום. לעומת זאת, דף נחיתה שקודם רק על ידי פרסום ממומן, כנראה יפסיק להניב לכם רווחים, ברגע שתפסיקו לשלם על הפרסום. כלומר, הרווחים שאפשר להשיג מנכס דיגיטלי שמקודם גם אורגנית, הם יציבים במיוחד. ולכן, ההמלצה הרווחת היא להתמקד תמיד גם בקידום ממומן, שמאפשר לכם ליצור נכס דיגיטלי מניב ורווחי אמיתי, גם לטווח הארוך.

מאמר זה נכתב על ידי אייל, מנכ"ל דיגיטאץ' – חברה לקידום אתרים בגוגל, והבלוג המוכרSEOILINKS  אשר ממוקם במקומות הראשונים בגוגל.