מדריכי כרטיסי אשראי    

לצבור נקודות גם בלואו קוסט: מקס השיקה את כרטיס SKYMAX המאפשר לצבור נקודות בכל חברות התעופה

כחצי שנה לאחר שנפרדה מבנק לאומי והפכה לגוף פיננסי עצמאי, מציגה MAX את SKYMAX, כרטיס אשראי חוץ בנקאי  שיפתח בפני הצרכן הישראלי עולם חדש של אפשרויות ברכישת טיסות לחו"ל. הכרטיס החדש מאפשר, לראשונה, ניצול נקודות צבירה בכל חברות התעופה, כולל חברות לואו-קוסט, לכל היעדים ובכל הטיסות, ללא מגבלת הקצאות ובכל תקופות השנה. זאת, תוך שמירה על יחס המרת הנקודות הטוב בענף.

לצד אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות להזמנת טיסות, מאפשר הכרטיס ניצול נקודות גם להזמנת בתי מלון, בתי הארחה ובהמשך יתווספו מוצרים משלימים אחרים מתחום התיירות.

יחס ההמרה בכרטיס, לדברי מקס, הוא הטוב בענף ועומד על 1:160 (כל רכישה ב- 160 שקל מקנה נקודת SKYMAX אחת). עסקאות מול מוסדות ורשויות ממשלתיים יחושבו לפי יחס המרה של 1:320.

בכרטיס החדש הלקוח יכול להזמין טיסות מכל חברות התעופה, במחירים הטובים ביותר בהתאם לכוחות השוק, וניתן לממש את הנקודות באופן חופשי, ללא כל הגבלה, ובכך למקסם את התמורה שמקבלים עבור כל נקודה. זאת ועוד, בשל העובדה כי הכרטיס אינו משויך לקבוצת תעופה כזו או אחרת, ואינו כולל הסדרי עמלות מולן, הרי שהצרכן יכול ליהנות ממחירים משתלמים יותר..

לקוחות שחברים במועדוני תעופה אחרים נהנים פעמיים – גם מצבירת נקודות ב-SKYMAX בכל הוצאה בכרטיס וגם מצבירת נקודות במועדוני הנוסע המתמיד השונים כאשר מממשים נקודות אלה לטיסות.

איך זה עובד?

 לרגל השקת הכרטיס, הקימה MAX זירת אונליין ייעודית להזמנה ולמימוש הנקודות שנצברו, בשיתוף עם פלטפורמת הזמנת מוצרי התיירות  – smartair מקבוצת תלמה נסיעות ותיירות. לזירה הייעודית ניתן להיכנס בכתובת www.sky.max.co.il. לאחר הליך התחברות קצר, ניתן לבחור טיסה או חבילת נופש ולבצע את ההזמנה. יתרת הנקודות לניצול תעמוד לנגד עיני המשתמש בכל עת וניתן יהיה לבחור בכמה מהן להשתמש.

ניתן יהיה להשתמש בנקודות לתשלום עבור הטיסה וכל התוספות הנלוות לה, כגון מסי נמל, דלק ועוד. מחיר הטיסה שיופיע כבר יכלול מראש את כל המרכיבים, כך שלא יהיו הפתעות ותוספות של "הרגע האחרון". אלו, עשויות להגיע לסכומים משמעותיים ועל פי רוב הצרכן נדרש לשלם עבורן תוספת במזומן.

מצטרפים חדשים ייהנו ממתנת הצטרפות של 100 נקודות, פטור מדמי כרטיס לחצי שנה ומהטבות שוטפות כחלק מתוכנית הפינוקים המוכרת והאהובה של MAX.

מענה לצורכים יותר בנסיעות לחו"ל

עולם הטיסות לחו"ל חווה מהפכה של ממש בשנים האחרונות. על פי נתוני רש"ת שפורסמו בשבוע שעבר, מספר הישראלים שטסו לחו"ל זינק ב-125% בעשור האחרון. אם ב-2010 נרשמו בנתב"ג כ-3.9 מיליון יציאות של ישראלים, הרי ששנת 2019 צפויה להסתיים עם נתון מרשים של למעלה מ-8 מיליון. הסיבות לכך רבות, אולם השורה התחתונה ברורה: טיסות הפכו ממצרך יוקרתי ששמור לבעלי אמצעים, למוצר נגיש ופופולארי הרבה יותר.

נתונים אלה מקבלים גיבוי גם בתוצאות סקר עדכני שערכה MAX לרגל השקת הכרטיס, שממנו ניתן לשרטט קווים לדמותו של צרכן התיירות הישראלי. מהסקר עולה כי, כל ישראלי רביעי טס לפחות פעמיים לחו"ל בשנה האחרונה. לשאלה "בפעם האחרונה שטסת לחו"ל, דרך מי הזמנת את הטיסה", השיבו 31% כי הזמינו באמצעות אתר או אפליקציה להשוואת מחירים, 24% מהנשאלים הזמינו דרך אתר או אפליקציה של חברת תיירות, לאחר מכן: סוכנות נסיעות (21%) ובמקום האחרון – ישירות בחברת התעופה או במלון (19%). עוד עולה מהסקר כי הדרך השכיחה ביותר להזמנת נופש בחו"ל היא הזמנת טיסה ומלון בנפרד, כאשר 53% מהישראלים עושים זאת כך. בנוסף, ממצאי הסקר מגלים כי 62% מהישראלים בוחרים מראש את היעד שאליו ירצו לטוס ורק אז מחפשים טיסות ומלונות. 32% מהישראלים, נתון לא מבוטל, בוחרים ביעדים בהם מוצעים דילים אטרקטיביים.

כרטיסי אשראי המאפשרים המרת נקודות לכרטיסי טיסה קיימים זה כמה שנים בענף, אולם נהנים מפופולריות נמוכה, כך עולה מהסקר. רק 15% מהנשאלים השיבו כי יש ברשותם כרטיס אשראי שכזה. יחד עם זאת, 54% מהנשאלים מודעים לקיומו של כרטיס שכזה מה שמעיד כי הפוטנציאל בענף גדול מאוד, אך טרם הופיע בשוק כרטיס אטרקטיבי דיו שזכה להיענות ציבורית נרחבת. הסיבה העיקרית לכך, ככל הנראה, היא ש-44% מהנשאלים העידו כי הם אינם מחזיקים בכרטיס שכזה, מאחר שהם אינם מאמינים שיצליחו לצבור נקודות אשר יאפשרו המרה לכרטיס טיסה.

כאן נכנסת MAX לתמונה. רון פאינרו, מנכ"ל MAX, מסכם: "עולם הנסיעות לחו"ל טס קדימה ועבר שינויים מהותיים בכל הנוגע להיקף הטיסות, התדירות והאופן שבו אנחנו מזמינים חופשה. אולם, שינוי זה לא קיבל עד כה מענה צרכני הוליסטי מצד חברות כרטיסי האשראי, אשר עדיין מציעות מענה חלקי וכובל. היום אנחנו משנים מהיסוד את כללי המשחק עם כרטיס אשראי חדש שמאפשר לצרכנים חופש בחירה אמיתי ברכישת טיסות. בכך, הצרכן יכול ליהנות ממחירי השוק התחרותיים ולמקסם את התמורה שהוא מקבל עבור כל נקודה".

עוד אמר פאינרו: "כשיצאנו לדרך לפני כחצי שנה כחברה עצמאית, הבטחנו להיות חדשניים, פורצי דרך ולאתגר את עצמנו ואת השוק במגוון התחומים הקשורים בצרכן הישראלי. היום אנחנו עושים צעד משמעותי מאד בכיוון הזה, ואני יכול להבטיח לכם שזו רק סנונית ראשונה במהלכים רבים נוספים שנמצאים בקנה".

הכרטיסים החוץ בנקאיים הופכים לכרטיסים יותר מבוקשים

כרטיס אשראי חדש לנוסע המתמיד בטורקיש איירליינס – מה ההטבות?