שוק ההון    

לקראת הדו"חות – בלאומי שוקי הון אופטימיים על שופרסל

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון פירסם התייחסות ותחזית לקראת פרסום דו"חות שופרסל לרבעון השני.

להערכת דטנר, לאחר הדו"ח המפתיע לטובה ברבעון הראשון, יהיה לחברה יותר קשה להציג שיפור ברבעון השני, נוכח השפעה עונתית שלילית, רווחיות גבוהה במיוחד ברבעון המקביל (4.2%) וגידול צפוי בהוצאות המימון. ברבעון הראשון של 2018 נרשמו תוצאות חזקות במיוחד של מגזר קמעונאות המזון, שנהנה הן מעונתיות חיובית והן משיפור משמעותי ומפתיע, לדברי דטנר, ברווחיות הגולמית. דטנר אומר כי גם אם נחזה בחולשה נקודתית בדו"ח הקרוב, הוא אינו מודאג בשל כך. דטנר מציין כיהמחצית הראשונה של 2018 מושפעת לרעה מהוצאות ההשקה של כרטיס האשראי החדש של מועדון הלקוחות, ומצירוף רשת ניו פארם.

דטנר חוזה לשופרסל אופק עסקים חיובי . לדבריו, שוק המזון מציג ביצועים טובים והחברה מפתחת מנועי צמיחה חדשים – בשוק הפיננסי, רשתות הפארם, השוק העסקי, תחום הנדל"ן ובעולם האונליין – שיש בהם הפוטנציאל להמשיך ולהגדיל את הרווחים בשנים הקרובות.

דטנר צופה לשופרסל עלייה של כ-6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017 מ-3 מיליארד שקל לכ-3.18 מיליארד שקל.

הוא צופה כי הרווח הגולמי יעמוד על כ-858 מיליון שקל לעומת כ-767 מליון שקל ברבעון המקביל וכן הוא צופה שיפור של כ-2.6% בשיעור הרווח הגולמי שיעמוד להערכתו על 27%.

להערכת דטנר ה-EBIT יעמוד על 117 מיליון שקל לעומת 125 מיליון שקל ברבעון הקודם של 2017.

הרווח הנקי של שופרסל צפוי לרדת להערכת דטנר ל-56 מיליון שקל לעומת כ-68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה של כ-18% והרווח למניה יעמוד על 0.24 שקל למניה לעומת 0.31 שקל למניה ברבעון המקביל ב-2017.