תוכן ממומן    

לרכוש מקצוע בתחום הטיפול

חלק מהמגוון הרחב שקיים כיום במסגרת הטיפולים הרגשיים, מתאפשר הודות לעולם האקדמיה אשר מציע לסטודנטים אפשרויות רבות ומגוונות במסגרת לימודיהם ובכך הופכים אותם סטודנטים לכאלו המתמקצעים בתחום טיפול ייחודי אשר לו ביקוש רחב. 

כשמו כן הוא, הטיפול הרגשי בא לטפל בנפשו ורגשותיו של האדם. כשהוא כמטופל, נמצא במקום בו הוא חש מצוקה וקשיים דוגמת: עצב, ריקנות, דיכאון, פחד, חרדות, דימוי עצמי נמוך ועוד. אלו גורמים למטופל קשיים בחיי היומיום כמו: חוסר היכולת במציאת בן זוג, שמירה על זוגיות קיימת, התנהגות שיש בה הרס עצמי, התמכרויות, התנהגות אובססיבית ועוד. 

במסגרת תהליך הטיפול הרגשי, מטרת הטיפול תוגדר על ידי המטופל עצמו, ייבחנו הדרכים בהשגת אותן מטרות וזאת באמצעות הכרת המטופל באופן מעמיק בתוך אותו תהליך על ידי הכרת רגשותיו, מחשבותיו, ניתוח התנהגותו, חשיפת יכולותיו, העלאת מודעותו ועוד. 

כמו בתחומים אחרים, גם בעולם הטיפול הרגשי ניתן להצביע על התקדמות מתמדת המאפשרת לאנשים רבים לבחור בטיפולים רגשיים חלופיים או ככאלו המתלווים לטיפול הרגשי העיקרי שלהם. 

לאור התפתחותן של שיטות וגישות חדשות, קיים ביקוש מתמיד של סטודנטים ואנשי טיפול להעשיר ולהעמיק את "ארגז הכלים" שלהם. חלק ניכר מאותם מטפלים וסטודנטים בוחרים בתוכניות לימודים המוצעות בעולם האקדמיה וזאת במסגרת לימודי תעודה, הנה שתי דוגמאות לתחומים השונים אותם תוכלו ללמוד:

כלבנות טיפולית

אחד מהטיפולים הרגשיים הבולטים כיום נוגע לשילובם של כלבים. בתחום הכלבנות הטיפולית הופכים הכלבים לכלי מטפל עבור מגוון רחב של אוכלוסיות. 

הכלבים, כידוע, מהווים דמות לא שיפוטית אשר מקבלת את הסובבים כפי שהם. הם מעניקים אהבה, מסירות ונאמנות ללא כל תנאי ומסוגלים לסייע בבעיות שונות בתחומים נרחבים כגון: היכולת התקשורתית שלנו, הבעת הרגשות, התנהגות מול יחיד ובקבוצה, התמודדויות עם תסכולים ואתגרים ועוד. בשל כך האינטראקציה איתם היא רבת משמעות. 

עבור סטודנטים השואפים לעסוק בתחום הטיפול הרגשי עבור ילדים ובני נוער אין ספק שלימודי תעודה בתחום זה הם כלי אשר חשוב שיהיה חלק מאותו "ארגז כלים". 

ליצנות רפואית

אם הגעתם לבקר בבית החולים וחלקתם מעלית עם ליצן, דעו לכם שבעצם חלקתם את אותו החלל עם איש טיפול מהמעלה הראשונה. 

תחום הליצנות הרפואית הפך גם הוא לתחום מבוקש במסגרת לימודי התעודה בעולם האקדמיה. יכולותיו של הליצן הרפואי מאפשרים מזור לצרכים הנפשיים והחברתיים של חולים המאושפזים בבתי החולים. הפעילות המבדרת עם אותם ליצנים מאפשרת למאושפזים, ברובם ילדים ובני נוער אך לא רק, להסיח דעתם במסגרת ההליך הרפואי הלא פשוט אותו הם עוברים. 

השימוש בהומור בפן הרגשי התגלה אף כמסייע להרפיה של הגוף, תורם להפחתת כאבים בכך שהגוף מייצר אנדורפינים המסייעים למערכת החיסון, עוזר ומעלה את תחושת האופטימיות והיכולת להתמודדות עם מצבים קשים.