משרד הבינוי: משתתפים רבים במכרז מחיר מטרה בראש העין
חדשות    

משרד הבינוי: משתתפים רבים במכרז מחיר מטרה בראש העין

שר הבינוי אורי אריאל אמר בעקבות הכנס: "מהפכת מחיר מטרה היא זו שמאפשרת רכישת דירה חדשה ואיכותית בשטח של 100 מ"ר בראש העין ב-940 אלף שקל ובמודיעין ב-1.12 מיליון שקל בלבד"

כנס המציעים למכרז הראשון של מחיר מטרה שיצא לדרך התקיים היום במרכז המוסיקה בראש העין וזכה להשתתפות חסרת תקדים ולהתעניינות ערה מצד יזמים וקבלנים שמתכוונים להשתתף במכרז.

שר הבינוי אורי אריאל בירך את הקבלנים וקרא להם לבוא ולהיות שותפים למהפכה בשיטת השיווק של משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל, למכרז מחיר מטרה הראשון בראש העין ולמכרזים הבאים שצפויים בעקבותיהם.

שר הבינוי אורי אריאל אמר בעקבות הכנס: "מהפכת מחיר מטרה היא זו שמאפשרת רכישת דירה חדשה ואיכותית בשטח של 100 מ"ר בראש העין ב-940 אלף שקל ובמודיעין ב-1.12 מיליון שקל בלבד. בחודשים האחרונים קבלנים רבים, גדולים וקטנים כאחד, מגלים עניין רב במכרזי מחיר מטרה ואנחנו רואים את זה גם היום. מכרזים אלה הם ברירת המחדל החדשה של מכרזי הקרקע בישראל. קבלנים יכולים לזכות בקרקע במחיר שהם חושבים שיאפשר להם למכור את הדירות בהנחה של 20% ויותר, אפילו באפס שקלים, ההכנסות אינן גורם במדיניות שהתוויתי להורדת מחירי הדירות. המלצת הדרג המקצועי היא להמשיך עם מכרזים אלה כשיטה המובילה של מכרזי הקרקע. התכנית זכתה להסכמה נדירה מקיר לקיר של בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, כלכלנים בכירים ואנשי אקדמיה, הבנקים המסחריים שרואים בכך פרויקטים ללא סיכון כמעט לקבלנים, וחשוב לא פחות השותפות של הקבלנים לדרך והבעת רצונם להשתתף במכרזים. מכרזי מחיר מטרה בעזרת היקפי השיא של שיווק הקרקעות יביאו להורדת מחירי הדירות".

מנכ"ל משרד הבינוי שלמה בן אליהו הציג את הרעיון מאחורי מחיר מטרה והדגיש את העובדה כי דירת 100 מ"ר חדשה ואיכותית תימכר לרוכשי דירה ראשונה ולמשפרי הדיור בפחות מ-950 אלף שקל, וכי כבר משהמכרזים יצאו לדרך, כל רוכש דירה פוטנציאלי שאינו משקיע וכן מוכרי הדירות צריכים לקחת בחשבון שיוצעו עשרות אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות בהנחה של 20% ומעלה על מחיר השוק.

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה שנשא דברים זכה לשבחים רבים מהנהלת משרד הבינוי כשותף אמיתי לדרך החדשה ולהובלת בניית השכונות החדשות תחת הסכם הגג, בצורה יעילה תוך מתן פתרונות כוללים לדיירים שייכנסו לבתיהם עם כל השירותים הדרושים להם ותוך מתן היתרי בנייה בצורה מואצת ומהירה במיוחד.

ראש העיר שלום בן משה שהציג בפני הקבלנים את העיר אמר כי: "המערכת העירונית ערוכה לקליטת הבנייה החדשה והקימה מנהלת בשיתוף משרד הבינוי במתחם הבנייה החדש, שתיתן מענה במסלול ירוק לחברות הבונות בעיר. נכון להיום נבנו בעיר כ4,000 יח"ד. כן העיר ערוכה מבחינת תשתיות וכבישים, בנייתם של בתי ספר וגני ילדים נמצאת בימים אלה בעיצומה לקראת אכלוס צפוי של כ-1,000 משפחות בספטמבר 2015". ראש העיר הודה לשר הבינוי, למנכ"ל המשרד ולכל עובדי המשרד על שיתוף הפעולה לקידום הפרויקט באופן מהיר ויעיל.

בחלק המקצועי של הכנס השתתפו גורמי המקצוע שהציגו את פרטי הפרויקט, תנאי החוזה, מטלות הפיתוח, לוח הזמנים ועוד וענו על שאלות של קהל הקבלנים. הדוברים היו ד"ר סתונית שמואלי, מנהלת מחוז מרכז במשרד הבינוי, אינג' גדי מארק, מנהל אגף בכיר תקצוב ובקרה במשרד, עו"ד אלעזר במברגר היועץ המשפטי של המשרד ואת הכנס הנחה מנהל אגף בכיר שיווק, בני דרייפוס.