תוכן ממומן    

זינוק מאפס – הדרך לקנות רכב ללא הון עצמי

קרדיט shutterstock

רכישת רכב חדש בישראל היא מאתגרת אך אפשרית, חברות הרכב פורשות בשנים האחרונות ידיים לעבר הלקוחות ומציעות עסקאות אטרקטיביות ורבים מצליחים להתחדש ברכב מצוין בתנאים משתלמים. מה האפשרויות שלכם? תכנסו, מי יודע, אולי תצאו עם רכב פוטנציאלי

זאב נחמנזון

התקופה האחרונה בצל הקורונה הכניסה לחיי כולנו אי-ודאות ובלבול. החשש הכלכלי והתנודות העסקיות הגלובאליות זימנו למשקי בית רבים מציאות מאתגרת במיוחד. נכון לעכשיו, הכבישים בישראל פחות עמוסים ועל התחבורה הציבורית חלות תקנות והגבלות אליהן אנו עדים מדי יום. עם זאת, חיינו ממשיכים כסדרם ועלינו להסתגל למצב החדש, הטומן בחובו גם הזדמנויות חדשות שטרם הכרנו וישנן דרכים חדשות ומעניינות המאפשרות לנו להתייעל ולחסוך בהוצאות הכרחיות.

דוגמה טובה לכך היא ענף הרכב, בו קיימים תנאי מימון אטרקטיביים ומגוונים והצעות רכישה מפתיעות, המאפשרים רכישת רכב ללא הון עצמי. הוסיפו לכך גם הטבות ומבצעים שונים הכוללים מחירים טובים יותר בהוצאות הרכב השוטפות כדוגמת ביטוח רכב, שחשוב שיהיה ברשותכם גם בתקופה זו, ויש לכם הזדמנות לשדרג את איכות חייכם משמעותית.

 

כמה עולה מימון מלא

כבר שנים שמימון מלא לרכישת רכב אינו נחלתם של המבוססים בלבד. זה נכון שצרכנים בעלי אמצעים יכולים להרשות לעצמם רכבים יוקרתיים ומפוארים, אך גם אלו שאינם נמנים על שני העשירונים הגבוהים ביותר יכולים לרכוש רכבים מצוינים בתנאים כדאיים, ובלבד שתהיה להם הכנסה יציבה ויכולת החזר קבועה. 

מחירי הרכב אינם יורדים בשנים האחרונות, אך מנגד התחרות עולה. עוד ועוד יצרנים ושחקנים מצטרפים למשחק, ומביאים איתם הטבות והצעות שונות. רכישת רכב מעולם לא הייתה קלה ופשוטה יותר, ולו מהסיבה שכולם רוצים שתרכשו דרכם. בנוסף, שוק הרכב ככלל מגיב לתקופת הקורונה אז מידה טובה של ערנות בריאה יכולה להוביל אתכם לעסקה משתלמת במיוחד אף בתקופה זו.

קרדיט shutterstock

לבחור נכון

ליסינג פרטי, ליסינג מימוני, הלוואת בלון ועוד – כל אלו שמות וסוגים שונים של הלוואות ותנאי רכישה.

ליסינג פירושו החכרה של רכב לתקופה מוגדרת, בדרך כלל בין 18 ל-30 חודשים שבסופם ניתנת לכם האפשרות להחזיר את הרכב לחברה מולה ביצעתם את העסקה ולסיים את ההתקשרות עמה, או לחלופין לרכוש את הרכב עליו נסעתם באותה תקופה ולהעביר את הבעלות על שמכם (בעסקת ליסינג בעלות הרכב נרשמת על החברה). 

בנוסף, ניתן גם לקחת הלוואות שגרתיות יותר ולבדוק מגוון רחב של גופים מלווים, כמו הבנק שלכם, שיכול להציע לכם הלוואה בתנאים טובים על סמך ההכרות שלו אתכם כלקוחות. 

הלוואה תוכלו לבקש גם מבנק חיצוני או מחברת אשראי חוץ בנקאי, שגם ישמחו לתת לכם הצעה מעניינת ותחרותית וזאת מבלי לפגוע במסגרת האשראי הקיימת שלכם. מנגד, מאחר ואלו גופים שאינם מכירים את היסטוריית האשראי ולקיחת ההלוואות שלכם, הם עשויים להציע תנאים פחות טובים. זה יגיע לידי ביטוי בריביות ובפריסת התשלומים.

שחקן משמעותי נוסף שראוי להכיר הוא חברת הרכב עצמה. בין אם מדובר ביבואנית הרכב או בסוכנות מכירה של רכבים – גם כאן תוכלו לקבל הצעות מפתיעות ומשתלמות מאד. כאשר מדובר בחברות כאלו ההלוואה עצמה תגיע בדרך כלל דרך חברת מימון או אשראי, וגם כאן חשוב מאד לבדוק את תנאי העסקה והריבית. עם זאת – היתרון הגדול הוא בכך שהעסקה כולה מתבצעת בסוכנות עצמה, וברגע שמדובר בחברה עם כוח ושוק – ההצעה שלה תלווה הרבה פעמים בהטבות נוספות כגון אחריות וטיפולי תחזוקה במתנה, הנחה ברכישת ביטוח או אבזור מסויים בהטבה. למפונקים שבינינו או לאלו המעוניינים לקצר תהליכים – מדובר בעסקה אופטימלית.

שלכם, כמעט

דבר אחרון שחשוב להכיר ולזכור הוא עניין השעבוד. למעשה, בכל סוג של הלוואה ולא משנה ממי תקחו אותה – הרכב אולי יירשם על שמכם, אולם בפועל הוא ישועבד לטובת הגורם המלווה. זהו אך פתרון לגיטימי ומקובל הנותן בטוחה למי שנותן לכם כסף. החלטתם לרכוש רכב באמצעות הלוואה – נהדר. רק בדקו מבעוד מועד שזו הלוואה שתוכלו להחזיר, ושאתם מחוייבים אליה, כי בסופו של דבר – אתם אמורים לצאת ממנה עם רכב.