חדשות    

מבורסת קריפטו יפנית נעלמו 32 מיליון דולר

ביטקוין

3.5 מיליארד ין נגנבו מבורסת קריפטו יפנית. החשבונות שנפגעו הם רק חשבונות שהיו מוחברים לאינטרנט

עוד הסתבכות בפלטופורמות הקריפטו: פלטפורמה למסחר במטבעות וירטואליים איבדה 32 מיליון דולר.  הגרדיאן דיווח כי חברת רמיקספוינט היפנית שמפעילה את בורסת ביטפוינט ג'פן, גילתה כי נעלמו מטבעות וירטואליים בשווי 3.5 מיליארד ין  – 32 מיליון דולר – מהחשבונות שהיא מנהלת.

את הפריצה גילו באמצעות שגיאה במערכת העברת הכספים של החברה.  המטבעות נגנבו  מארנקים בחשבונות המחוברים לאינטרנט,  בעוד שהמטבעות שנשמרו בארנקים שאינם מחוברים לאינטרנט לא נפגעו. מדבר בפלטפורמה הסוחרת בין היתר בביטקוין, אתריום וריפל.
הפריצה האחרונה הממשיכה כמה פריצות שבהן היו מעורבים מטבעות וירטואליים. בשנה שעברה פלטפורמת קוינצ'ק היפנית נפרצה ומטבעות וירטואליים בשווי מעל 500 מיליון דולר נגנבו ממנה. לכך קדמו שתי פריצות לפלטפומת המסחר הדרום קוריאנית יוביט, שב-2017 נסגרה והגישה בקשה לפשיטת רגל בעקבות הפריצות. בדומה, ב-2014 נסגרה בורסת MtGox היפנית, שבשיאה ניהלה קרוב ל-80% מכלל עסקאות הביטקוין בעולם, לאחר ש-85 אלף מטבעות ביטקוין בשווי חצי מיליארד דולר נעלמו מהחשבונות הווירטואלים. רק לאחרונה נחשד ישראל  ששירת ביחידה עלית שפרץ לשחבונות ביטקויון וגנב מהם 100 מיליון דולר. כמו כן פרצו השנה לבורסת coinmama הישראלית ונגנבו ממנה 450 אלף פרטי משתמשים. עוד השנה מנכ"ל בורסת קריפטו קנדית מת במפתיע, ולאחר מותו התגלה כי נגנבו מהבורסה שלו כ-190מיליון דולר.
מרמיקספוינט נמסר כי בכוונתם לפצות את הלקוחות על ההפסדים. בסביבות 2.5 מיליארד ין שנגנבו שייכים ללקוחות. מניית החברה צנחה ב-20% לאחר ההודעה. מהחברה נמסר כי הם בודקים את היקף ההפסדים, אך לא סיפקו פרטים נוספים על התקרית.
עוד בנושא מטבעות דיגיטליים השבוע צפויה להופיע לשימוע לפני הקונגרס בנושא ליברה, המטבע הדיגיטלי שלה, ולאחר מכן יוחלט אם ואיך להטיל על המטבע פיקוח.,