חדשות    

מבקש מקלט יקבל כמעט חצי מיליון שקל לאחר שנפגע בעבודה זמנית

בית משפט; צילום דוברות

חברת "זויתן הבידוד" תפצה מבקש מקלט מאריתריאה משום ששבר את חוליות הצוואר תחת עבודה אצלה. התאונה קרתה  לאחר שנפל עליו ארגז במשקל 25 קילו כשסידר סחורה. בית המשפט הסכים כי סביבת העבודה הייתה מסוכנת והעובד לא הודרך.  סכום הפיצוי מגיע  לכ-467 אלף שקל כולל הפיצוי מביטוח לאומי.

החברה, העוסקת במכירת אביזרים לתעשיית מיזוג אוויר, העסיקה את העובד בעבודה זמנית. רק לאחר שלוש שנים מהתאונה דרש פיצויים. לעומת זאת החברה טענה שביום שבו לכאורה נפגע כלל לא הגיעה למחסן סחורה, והעובדים ישבו בחוסר מעש, כך שלא יכול להיות שנפגע בגללה. אלא שבית המשפט התרשם כי החברה לא טרחה להגיש ראיות כלשהן להוכיח שהעובדים לא עבדו או כי הסחורה לא הגיעה. התובע דווקא כן הביא ראיות,  בהן מסמכים רפואיים ותביעה שהגיש לביטוח לאומי, שהכיר בו כנפגע עבודה. הודגש כי במסגרת חקירה שערך ביטוח לאומי אישר אחד העובדים את גרסת התובע, כשציין שראה אותו שוכב על הרצפה ליד קרטון והסיע אותו לבית החולים. באשר לאחריות החברה נקבע כי מעדויות התובע וחברו עולה כי הקרטונים שנדרש לסדר הונחו באופן מסוכן ובגובה רב.

בפסק הדין כתב השופט  כי  היה על החברה לדאוג שהארגזים יונחו בצורה בטוחה שתמנע נפילה, אך היא לא עשתה זאת ובכך יצרה סביבת עבודה מסוכנת. השופט הדגיש שחובות הזהירות חלה גם בהעסקת עובדים מזדמנים.

עוד צוין כי מהראיות עלה שבשל קשיי תקשורת לא קיבל התובע הנחיות לביצוע העבודה בבטחה. מכאן, שהחברה אף הפרה את החובה המוטלת עליה בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים).

השופט פסק לתובע פיצוי כולל של 417,129 שקל עבור הפסדי שכר ופגיעה בכושר עבודה, עזרת הזולת והוצאות רפואיות. לאחר ניכוי התגמולים שקיבל מהביטוח הלאומי, חויבה החברה לשלם לו 381,085 שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בסך 86 אלף שקל.

מהו אשם תורם ואיך הוא מפחית לכם מפיצויי נזיקין

ריבית ההיוון על פיצויי נזיקין תישאר 3%

הדואר העביר בעלות ב.מ.וו ללא נוכחות המוכרים – ישלם רבע מיליון שקל והוצאות משפט