חדשות    

מגדל: חברת הביטוח הראשונה שתעניק הלוואה צרכנית

מגדל תוכל לקבל מידע שחברות חוץ בנקאיות לא מקבלות: שכר, גובה משכנתה וביטוחים אחרים

חברת הביטוח מגדל נכנסת לתחום ההלוואות הצרכניות.

בדצמבר 2018 החלה מגדל לפנות ללקוחותיה החוסכים אצלה בקרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים וקרנות ההשתלמות, והציעה להם הלוואות על בסיס מנגנון חיתום מותאם אישית. הלקוחות קיבלו הודעות שבהן הצעות לאשראי בטווח של 20‑100 אלף שקל, בתנאי ריבית אטרקטיביים בשוק השחקניות החווץ בנקאיות ריבית של פריים פלוס 3.35% (ריבית אפקטיבית של כ־5%).

בשלב הזה מגדל היא חברת הביטוח היחידה המעניקה רשמית הלוואה צרכנית. המתחרות שלה מעניקות הלוואות בעיקר דרך קופות הגמל וההשתלמות. הלוואות אלו משמשות בעיקר כלי שימור ממשיכת כספים על ידי החוסכים.

מגדל חברה לצורך המיזם לחברת טריא, פלטפורמה להלוואות חברתיות, ובאמצעות הממשק שלה  לקוחות מגדל לווים בהלוואה הדיגיטלית.  בטריא אף פיתחו מודל שכולל אפיון של אמינות הלקוח, שמזהה את מידת יכולתו ורצונו להחזיר חוב. בשלב הזה ההלואוות הן מהונה העצמי של מגדל,  ולא מכספי החוסכים. היא מנצלת את המידע שצברה על הלקוחות כדי לתמחר  את הסיכון שלהם ולהציע להם אשראי תחרותי.

 ההפקדות הפנסיוניות של החוסכים, לדוגמה, מאפשרות למגדל לזהות מידע שמלווים אחרים בענף לא מקבלים, והוא גובה השכר של הלווים הפוטנציאלים. המידע הזה  אומנם נמצא בידי הבנק, אך לא אצל רוב נותני האשראי החוץ בנקאי . היתרון של מגדל במובן הזה לא שלם מפני שההפרשות הפנסיוניות ניתנות רק על חלק משכר העובד, ולחברת הביטוח אין תמונה מלאה על  שכרו.

למגדל גם  נתונים על הפרמיות שהלקוחות משלמים לביטוחי רכב,  סוגי הרכב שלהם, וזה  יכול לספק מידע על יכולתם הפיננסית, כמו גם ביטוחי בריאות הנמצאים אצל המשתכרים גבוה, ביטוחי דירה וחיים, ועוד.

ההלוואות שמגדל מעניקה הן ללא בטוחות, לחמש שנים לכל היותר. הלקוח נדרש למלא את פרטיו באופן דיגיטלי, לצלם צ'ק, תעודת זהות, ולאחר בדיקה של מגדל, בין היתר עם מאגרים הבודקים היסטוריה של פשיטות רגל וצ'קים חוזרים, הסכום יועבר לחשבון הבנק של הלקוח. למרות היתרונות המובהקים שבתחרות,   התחרות בין הבנקים, חברות האשראי, האשראי החוץ בנקאי וגם חברות הביטוח יש חשש מהצפה של השוק שתפגע בענף.

שברו את השיא בהלוואות משכנתה

הגופים הפיננסיים משקיעים יותר מ-200 מיליון שקל לפרסם הלוואות שאתם לא צריכים