שוק ההון    

מגל בדוחות טובים – רווח תפעולי של 2.1 מיליון על הכנסות של 25 מיליון; צבר ההזמנות גבוה

דרור שרון, מנכ"ל מגל; יח"צ

מגל מערכות בטחון (MAGS) שבשליטת פימי, פרסמה תוצאות כספיות טובות לרבעון השני של השנה.  החברה רשמה גידול משמעותי בהכנסות  שהסתכמו בכ-25.3 מיליון דולר, צמיחה של 91% ביחס לאשתקד ו-47% ביחס לרבעון הקודם.

בשיחת וועידה שנערכה לאחר פרסום התוצאות אמר מנכ"ל החברה, ירון דרור,  כי עדיין מוקדם מדי להתחייב למספרים אבל בהחלט יכול לאמר ששנת 2018 תהיה חזקה יותר מ-2017. בהתייחסו למזומנים שנמצאים בקופתה אמר דרור כי החברה מתכוונת לנצל אותם לרכישות נוספות של טכנולוגיות וחברות אשר יסייעו לצמיחתה של מגל.

הרווח התפעולי הסתכם ב-2.1 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.

הרווח הנקי הסתכם ב-1.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 3.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. ה-EBITDA הסתכם ב-2.6 מיליון דולר, 10.2% מההכנסות.

נכון ל-30 ביוני 2018, היה היקף המזומנים, הפיקדונות והפיקדונות המוגבלים 45.4 מיליון דולר או 1.97 דולר למניה, בהשוואה למזומנים, פיקדונות ופיקדונות מוגבלים של 52.3 מיליון דולר או 2.27 דולר למניה, נכון ל-31 בדצמבר 2017. הקיטון במזומן נובע בעיקר מהשקעה בהון חוזר לצורך פעולות התנעה של פרויקטים חדשים.

כמו כן, זהו הרבעון הראשון במסגרתו כוללת מגל בדוחותיה את תוצאותיה הכספיות המלאות של החברה הבת (55%) ECS BAZ אותה רכשה לאחרונה.

התרומה המרכזית של ECS  הינה דרך קשרי לקוחות והטכנולוגיה, ברמת ההשפעה על הדוחות הכספיים ההשפעה אינה מהותית

השאלה הגדולה ביחס לתוצאות הרבעון היא – האם השיפר הדרמטי  בהכנסות יימשך גם בעתיד או שמדובר על רבעון חריג? מהחברה נמסר כי בגלל המרכיב הפרוייקטלי בתמהיל ההכנסות של החברה, ההסתכלות היא בטווחי זמן ארוכים מרבעון בודד. תוצאות הרבעון הנוכחי מראים שיפור משמעותי אל מול הרבעון המקביל בשנה שעברה, שהיה חלש בעיקר בשל ההאטה בשוק הצפון אמריקני. חשוב להדגיש כי הרבעון השני הוא השלישי ברצף שהחברה מציגה שיפור אל מול התקופה המקבילה ועל כן ניתן לדבר על מגמת שיפור בתוצאות העסקיות.

נתון קריטי במגל הוא צבר ההזמנות שלה ומהחברה נמסר כי  צבר הזמנות שלה ברמה גבוהה ביחס לרמות הצבר שהיו בשנים האחרונות.

עוד מוסרים במגל כי תמהיל ההכנסות של מגל מצביע על כך שהחברה אינה רק חברת hardware – מגזר הוידיאו והסייבר הינו מגזר מבוסס פיתוח ושיווק רישיונות תוכנה ואנליטיקה למערכי הוידיאו. כמו כן, מגזר המוצר – PIDS – מבוסס על טכנולוגיות של סנסורים חכמים, שהופכים את הברזלים מתוחכמים ובעלי יכולת מתן מענה. ההשקעה של החברה במו"פ באופן אבסולוטי וביחס למחזור הינה בסדרי גודל של חברות טכנולוגיה עילית. כמו כן, החברה מתכוונת לנצל את עודף המוזמנים שיש בידיה לצורך רכישות בעלות מאפיינים טכנולוגיים.  

 

בהתייחסו לתוצאות, אמר דרור שרון, מנכ"ל במגל: "הרבעון הנוכחי מצוין מבחינת מגל בכל ההיבטים, עם צמיחה אורגנית חזקה בהכנסות ושיפור בכל מדדי הרווחיות ביחס לאשתקד. ההכנסות שלנו גדלו בזכות צבר ההזמנות המשמעותי שבנינו, אשר ממשיך לשמור על איתנות. מגל ממוצבת היטב להצלחה בשנת 2018

"התרשמתי מאוד ממה שראיתי מאז שהצטרפתי למגל בחודש יוני. מגל היא חברה עם מהנדסים ועובדים מצוינים, וטכנולוגיה מובילת שוק. אני מזהה בחברה פוטנציאל משמעותי לצמיחה, מאחר והטכנולוגיה והפתרונות שלנו ממשיכים לתת מענה לצורך הגובר בשווקי האבטחה וה-HLS. אני מתרגש ומצפה לפעול להצמחת החברה במהלך הרבעונים והשנים הבאות."