מיום הקמתה חסכה יחידת האכיפה במשרד האוצר כ-8.6 מיליארד שקל למשלמי המיסים באמצעות טיפול בחריגות שכר, 830 מיליון שקל מהם במהלך שנת 2020. כך עולה מדוח שפרסם הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן, על חריגות שכר לכאורה בגופים המתוקצבים והנתמכים. כתוצאה מפעילותה המוגברת של יחידת האכיפה ירד בעשור האחרון שיעור הגופים החורגים לכאורה בכ-5%.
בנוסף מציג הדוח את פעילות היחידה לחקירות שכר, במסגרתה נפתחו מיום הקמתה 166 תיקי חקירה בכלל הגופים הציבוריים כאשר כמעט כל כתבי התובענה הסתיימו בהרשעה (56 מתוך 57). עם השנים מחמיר בית הדין את הענישה כלפי בעלי התפקידים המבצעים עבירות בתחום השכר.
לדברי בר-נתן, "בשנה האחרונה טיפלה יחידת האכיפה במגוון תחומים ביניהם הסדרת חריגות השכר של עובדים בחברות הממשלתיות, הסדרת תנאי העסקתם של חברי הסגל האקדמי, וטיפול בחריגות שכר במספר רשויות מקומיות. כל זאת הביא לחיסכון של מאות מיליוני שקלים. במיוחד בתקופה בה המשק מתמודד עם אתגרי הקורונה יש לוודא שכספי ציבור משולמים לפי דין, בצורה מושכלת וללא ניצול לרעה .עקרונות אלו, מובילה לחיסכון ומאפשרים לממשלה לייעד את אותם כספים לרווחת הציבור תוך שיפור פריון העבודה במגזר הציבורי".
לדברי סגן בכיר לממונה על השכר (אכיפה), שאדי עאזם, "בשנת 2020 יחידת האכיפה פעלה במישורים רבים. חסכנו מאות מיליוני שקלים לטובת הציבור. על אף הקשיים, כמשרתיו של האזרח, ביחידת האכיפה כולנו מאמינים כי תפקידנו לשמור על הקופה הציבורית, במיוחד בתקופה של אתגרים כלכליים. פעילותנו הנמרצת והנחושה מביאה בסופו של דבר לחיזוק אמון הציבור בשלטון החוק".
יחידת האכיפה והיחידה לחקירות שכר פועלות בתוך אגף השכר והסכמי עבודה שבמשרד האוצר. מטרות היחידות הן איתור וביטול חריגות שכר, השבת כספים ששולמו שלא כדין והבאת מאשרי התשלום של חריגות השכר להליך משמעתי. פעילותן של היחידות תורמת לשמירה על הקופה הציבורית, מובילה לחיסכון משמעותי בכספי הציבור ומאפשרת לממשלה ולגופים הציבוריים לייעד כספים אלה לרווחת הציבור. ליחידת האכיפה מערכת "אכיפה בזמן אמת" המסייעת לכלכלני היחידה לאתר חריגות שכר זמן קצר לאחר שהן משולמות, העושה שימוש בכלים אנליטיים, המאתרת ומסמנת את המוקדים בהם יש חריגות שכר רבות או שמשולמים בהם סכומים גבוהים באופן חריג.
דוח הממונה על השכר פירט כמה מפעולות יחידת האכיפה בשנת 2020:
תעשייה אווירית לישראל – בעקבות שימוע קיבוצי להנהלת החברה ולנציגות של עובדי החברה נחתם הסכם קיבוצי במסגרתו הוקפאו קידומים בדרגות הגבוהות ונדחו תשלומי תוספות שכר. החיסכון הנובע מההסכם מוערך בכ-620 מיליון ש"ח, סכום המצטבר משנת 2020 ובמשך השנים הקרובות.
מורים מן החוץ במכללות ציבוריות – יחידת האכיפה הובילה מהלך לטיפול בחריגות הנוגעות לתנאי שכרם והעסקתם של המורים מן החוץ בתשע מכללות ציבוריות. במקביל התקיים משא ומתן אינטנסיבי להסכם שכר בין ועד ראשי המכללות, ארגון העובדים "כוח לעובדים", הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה והממונה על השכר. המשא ומתן הבשיל לכדי סיכום עקרונות בדצמבר 2020, סיכום שמסדיר את החריגות לכאורה. כתוצאה מהתערבות הממונה על השכר בהסדרת תשלומי השכר של המורים מן החוץ, סך החיסכון (לרבות החיסכון האקטוארי) מוערך ב-160 מיליון שקל.
מגן דוד אדום – בין השנים 2015 ו-2016 ערכה יחידת האכיפה ביקורת שכר במד"א; כתוצאה מביקורת זו נוצר מכתב שימוע קיבוצי בדבר חריגות שכר לכאורה בשכרם של עובדי הארגון. בסיום המשא ומתן להסדרת כלל הנושאים, לרבות חריגות השכר לכאורה, הצדדים הגיעו להסכמות ונחתם הסכם קיבוצי היסטורי מקיף המסדיר את כל תנאי העבודה והשכר של עובדי מד"א. סך החיסכון השנתי כתוצאה מהתערבות הממונה על השכר מוערך ב-15 מיליון שקל לשנה.
מנהלי בתי ספר ברפורמת "עוז לתמורה" – במסגרת בדיקה שערכה יחידת האכיפה בשכרם של מנהלי בתי ספר וסגני מנהלים נמצאו חריגות שכר במועצות מקומיות אבו-סנאן, כאבול ובעיריית יבנה. הבדיקה העלתה כי למנהלים ולסגנים משולם רכיב גמול ניהול באופן כפול, דבר היוצר חריגה ממוצעת של 2,500 שקל לחודש לכל מנהל או סגן מנהל. הודות לביקורות שערכה יחידת האכיפה ולהליך הטיפול בהסכמה בחריגות שנערך עם המנהלים והסגנים, היחידה חסכה כ-257,000 שקל לשנה, והחיסכון הכולל והאקטוארי מוערך ב-2.6 מיליון שקל.
מנהלי מחלקות חינוך – בהמשך לפרסומים בדוחות לשנים 2018 ו-2019, גם ב-2020 המשיכה יחידת האכיפה לטפל בחריגות השכר בקרב מנהלי מחלקות החינוך בשלטון המקומי. הטיפול של היחידה בשכרם של עובדים אלה יצר חיסכון של כ-13 מיליון שקל ולו רק בשלוש השנים האחרונות; 4.5 מיליון שקל מתוכם מיוחסים לפעילות יחידת האכיפה בשנת 2020. בשנה זו נבדקו רשויות רבות ובחלקן התגלו חריגות בשכרם של מנהלי מחלקות חינוך (נתניה, יוקנעם עילית, מעלה עירון, נס ציונה, מודיעין מכבים רעות ועוד). חריגות השכר טופלו והופסקו, והעובדים השיבו כספים שקיבלו ביתר בסך כ-1,000,000 שקל, כאשר החיסכון האקטוארי מהטיפול בחריגות מסתכם ב-4.4 מילון שקל בערך והחיסכון הכולל מוערך ב-5.מיליון שקל.
רשויות מקומיות- הוסדרו בהסכמה תנאי שכרם של עובדים בעיריית פתח תקווה, באר שבע, מועצה מקומית ג'ת, עיריית כפר קאסם, עיריית בית שמש ועוד. היקף החיסכון האקטוארי מוערך במעל ל-9 מיליון שקל.
תיקי חקירה שנסתיים הטיפול בהם בבית הדין למשמעת בשנת 2020
המכללה האקדמית שנקר – נשיאת המכללה הורשעה בהסדר טיעון באישור חריגות בשכרם של חמישה מנהלי מחלקות בסך כולל של כרבע מיליון ש"ח. הוטלו עליה אמצעי משמעת של נזיפה והפקעת משכורת בסך 15,000 שקל בארבעה תשלומים שווים.
מועצה אזורית חבל מודיעין – מנהלת משאבי אנוש במועצה הורשעה בהסדר טיעון באי מניעת חריגות בשכרם של מנכ"ל המועצה, גזבר המועצה וסגנו (עבירה מכוח סעיף 36 לחוק). הוטל עליה אמצעי משמעת של נזיפה ולא ענישה חמורה יותר, עקב נסיבות מקלות שהקשו עליה למנוע את החריגות.
הוועדה המרחבית לתכנון ובניה "לב הגליל" – יו"ר הוועדה המרחבית הורשע בהסדר טיעון על שהעניק לשניים מעובדי הוועדה תוספת שכר רפורמה חורגת בסך כולל של 40,800 שקל. הוטל עליו אמצעי משמעת של נזיפה ולא ענישה מחמירה יותר, עקב נסיבות מקלות ובעיות בריאות.
החברה להגנת מצוקי הים התיכון – מנכ"ל החברה הממשלתית הורשע בהסדר טיעון על שהנהיג בשכרה של מהנדסת המועצה חריגות בסך 6,000 ש"ח בחודש. הוטלו עליו אמצעי משמעת של נזיפה ופסילה למשך 5 שנים מלשמש בתפקיד כלשהו בחברה.
מועצה מקומית ג'לג'וליה – מנהלת החשבונות הראשית במועצה הורשעה על שהעניקה לעצמה הטבות שכר בסך 69,816 שקל כמקדמות, שלא אושרו על-ידי המורשים לכך ולא נוכו משכרה. הוטלו עליה אמצעי משמעת מחמירים, נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת לפנסיה, פסילה לצמיתות מהמועצה ומהחברות הבנות שלה ופסילה ל-10 שנים מתפקיד בכלל הגופים הציבוריים.
רשות המסים פרסמה את נתוני היבוא של מוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר 2021. מן הנתונים עולה כי בתחום כלי הרכב נרשם יבוא בהיקף של 12,866 כלי רכב (פרטיים) לעומת 23,574 בספטמבר 2020, ירידה של 45.4%. יבוא רכב מסחרי הסתכם ב-560 כלי רכב לעומת 647 בספטמבר 2020, ירידה של 13.4%. ברשות המסים מסבירים כי הירידה ביבוא רכב נוסעים נובעת ממיעוט ימי עבודה בספטמבר 2021 עקב חגי תשרי.
בתשעת החודשים ינואר-ספטמבר 2021 הסתכם יבוא כלי רכב נוסעים ב-188,307 לעומת 144,122 בתקופה מקבילה אשתקד, עלייה של 30.7%. יבוא כלי רכב מסחרי עלה בשיעור משמעותי אף יותר של 60.5% והגיע להיקף של 8,613.
נתוני המגמה מצביעים על התייצבות ביבוא כלי רכב נוסעים בחודשים יוני-ספטמבר 2021 לאחר עלייה שהחלה ביולי 2020.
באשר ליבוא של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, בחודש ספטמבר 2021 נרשמה מגמה מעורבת ביבוא של מוצרי החשמל הלבנים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקררים ומייבשי כביסה חלה ירידה של 22.4% ו-20.9% בהתאמה. ביבוא מכונות כביסה ומדיחי כלים, לעומת זאת, נרשמה עלייה של 4.2% ו- 96.1% בהתאמה.
במצטבר בחודשים ינואר-ספטמבר 2021 עלה יבוא של מקררים ומדיחי כלים ב-25.1% ו-22.2% בהתאמה. יבוא של מכונות כביסה ומייבשי כביסה, לעומת זאת, ירד ב-3.4% ו-5.0% לעומת ינואר-ספטמבר 2020.
ביבוא טלוויזיות נרשמה ירידה של 60.8% בספטמבר 2021 לעומת ספטמבר 2020. במצטבר מתחילת השנה נמצא יבוא טלוויזיות בירידה של 13.3%.
בספטמבר 2021 נרשמה ירידה ביבוא סיגריות בשיעור של 9.9%, לעומת ספטמבר 2020. ההכנסות ממס קנייה על יבוא סיגריות ירדו בשיעור דומה. עם זאת, במצטבר מתחילת השנה נרשמה עלייה של5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ערך יבוא טבק אחר, הכולל טבק לעישון, טבק לנרגילות, טבק למקטרת, סיגרים ויחידות טבק לחימום, ירד בספטמבר 2021 ב-1.2% לעומת ספטמבר 2020. במצטבר מתחילת השנה עלה יבוא טבק אחר ב-,17.4% וההכנסות ממס קנייה על יבוא טבק אחר עלו בשיעור מתון יותר של 5.2%.
בסך הכל הסתכם ערך כלל היבוא בחודש ספטמבר 2021 ב-6.1 מיליארד דולר, עלייה של 18.6% לעומת ערך היבוא בספטמבר 2020. הגידול, למרות מיעוט ימי עבודה בספטמבר 2021, נובע בעיקר מיבוא נמוך בספטמבר 2020 בעקבות הסגר השני שהוטל החל מה-18.9.2020 וצמצום הפעילות במשק כתוצאה מכך.
נתוני המגמה מצביעים על התייצבות בערך יבוא החל מיולי 2020.
מנתוני אוגוסט 2021 עולה כי נמשכת העלייה בכמויות שיווק בנזין בשיעור של 11.7%. שיווק של סולר, לעומת זאת, נמצא בירידה לעומת אוגוסט 2020 בשיעור של 10.8.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
השקעה במרחק טיסה קצר
השקעות נדל"ן בחו"ל ניתן לבצע בכל מיני מדינות שונות שפותחות את שעריהן למשקיעים זרים. אך בתור ישראלים אינכם צריכים לטוס שעות רבות על מנת להשקיע בגדול. השקעות נדל"ן ביוון הפכו להיות פופולאריות בעיקר בגלל מרחק הטיסה הקצר בין המדינות. הטיסה עצמה בין ישראל ליוון היא טיסה של פחות משעה, דבר ששווה ערך לנסיעה באזור המרכז. לעיתים יהיה עליכם לנסוע ברכב יותר על מנת להגיע לנכס בישראל – בהשוואה לטיסה ליוון. כך שאם אין לכם כוח לטוס בכל פעם שעות רבות, יש לכם פתרון שנמצא בהישג יד.
השקעות נדל"ן ביוון למשקיע המתחיל
אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם ההשקעות? קחו בחשבון כי לא כל השקעה תהיה כזאת שמתאימה לכם. קיימות השקעות שונות שתפורות בדיוק עבור המשקיע המתחיל, זה שלא רוצה לעשות טעויות משמעותיות. הרי אם משקיע מתחיל עושה טעות, הוא ככל הנראה יתקשה מאוד להתאושש ממנה. השקעות נדל"ן ביוון אידיאליות עבור המשקיע המתחיל מכיוון שהמחיר שלהן מאוד אטרקטיבי. מחיר שמתאים עבור משקיע מתחיל המגיע לתהליך עם משאבים מוגבלים. בנוסף ההשקעה בנכנסים שונים ביוון מביאה איתה יציבות רבה, כזאת שלא ניתן לראות ביעדים אחרים. כך שאם בא לכם לרכוש נכסי נדל"ן במחירים שפויים זוהי בדיוק הבחירה הנכונה מבחינתכם.
איפה כדאי להשקיע ביוון?
בעבר אנשים היו אומרים לכם כי מוטב לחפש להשקיע בעיקר באתונה. אך כיום תוכלו למצוא עוד לא מעט אלטרנטיבות אחרות, כאלה שיביאו יתרונות רבים ומגוונים. אם אתם מחפשים אחר השקעות נדל"ן ביוון, לפחות תדעו כי אתם עושים את הבחירה הנכונה. למעט אתונה שהיא העיר מרכזית במדינה כיאה לעיר הבירה, תוכלו למצוא עוד ערים נוספות. העיר סלוניקי לדוגמה גם היא הפכה להיות ליעד שכיח להשקעות עבור ישראלים. גם העיר הזאת זוכה לתיירות רבה, והמחירים בה יחסית נוחים. בנוסף תוכלו למצוא רשימה לא קטנה של איים ביוון שגם בהם תוכלו להשקיע. באתר רנקו תוכלו למצוא רשימה של יועצי וחברות נדל"ן שישמחו להסביר לכם היכן כדאי לכם להשקיע.
איך לבחור חברת השקעות אמינה?
על מנת שתוכלו להשקיע ביוון כמו שצריך, מוטב כי תבחרו חברת השקעות אמינה. חברה שתוכל לספק לכם ליווי מקצועי מהצעד הראשון ועד להשלמת הרכישה עצמה. בכל זאת להשקיע במדינה זרה זוהי הזדמנות גדולה, אך היא מביאה איתה לא מעט סימני שאלה. רגע לפני שאתם בוחרים חברת השקעות, שווה לכם להעיף מבט באתר רנקו שמאגד בתוכו את כל האנשים המובילים בתחום הזה.
זמינות: כאשר אתם בוחרים חברת השקעות, מוטב כי תוודאו שיש לכם זמינות מסביב לשעון. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו תרגישו שאין לכם עם מי לדבר. לכל שאלה תרצו לקבל תשובה, והזמינות היא קריטית בהקשר הזה. הרי אם לא תפעלו במהירות, אתם עלולים לפספס לא מעט הזדמנויות שלא יחזרו על עצמן.
ניסיון: לא כל חברה המדברת על השקעות נדל"ן ביוון תהיה כזאת שמכירה את העולם הזה על בוריו. מדיניות ההשקעות ביוון היא שונה ממדיניות ההשקעות במדינות אחרות. לפיכך תצטרכו לבחור בחברה המנוסה בהשקעות ביוון, כזאת המכירה את הערים השונות ואת כל מה שצריך לדעת מסביב.
חברה ישראלית: זה נכון שהחלטתם להשקיע מעבר לים. אך אין סיבה שהחברה שתפנו אליה לא תהיה חברה ישראלית. חשוב מאוד שתהיה לכם אפשרות לתקשר עם החברה באופן קבוע בשפה שאתם מבינים. חברות מקומיות עלולות להיות כאלה שתתקשו מאוד לתקשר איתן ועלולה להיווצר חוסר הבנה לאורך הדרך.
שירותים נוספים: כל חברה המתמחה בנושא של השקעות נדל"ן ביוון יכולה להציע הצעות שונות. עוד שירותים שיכולים להפוך את כל הנושא של ההשקעות לנושא נוח וידידותי. חובה עליכם לבחון איזה אקס פקטור מביאה איתה כל חברה, דבר שיכול להיות הפרמטר שמשנה את כל ההסתכלות שלכם.
עלויות השירות: לבסוף רגע לפני שתעשו את הבחירה, יהיה עליכם לבחון את העלויות. הרי כל חברה שתספק לכם ליווי בהקשר של השקעות נדל"ן ביוון תדרוש תשלום מסוים. רצוי מאוד שתהיו מודעים לעלויות השונות על מנת שלא תמצאו את עצמכם מפסידים סכומים גבוהים.
נמאס לכם ללכת לאיבוד בין שלל החברות השונות הקיימות בתחום הזה? באתר רנקו תמצאו רשימה של חברות ויועצי נדל"ן שלכל אחד מהם יש חוות דעת אמינה. כך יהיה לכם קל מאוד למצוא את איש המקצוע או את החברה שמתאימים בדיוק עבורכם.
הדמיה: רון אלון
מעודכן ל-10/2021הפרויקט כולל 122 דירות קטנות, 30 יחידות שיוקצו להשכרה ארוכת טווח וכ-11,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה
הוועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל) החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ברמלה. התוכנית (תמ"ל 2032), המקודמת על ידי עיריית רמלה, משתרעת על שטח כולל של 22 דונם במתחם הרצל-בן יוסף בשכונת שפרינצק ברמלה.
התוכנית כוללת 610 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 5-9 קומות, חלקם מעל קומת מסחר וכן בבנייה גבוהה יותר של עד 25 קומות מעל קומת מסחר ומבנה נוסף בן 18 קומות המשלב תעסוקה ומגורים. מתוך כלל יחידות דיור 122 יוקצו עבור דירות קטנות ו-30 יוקצו עבור דיור להשכרה ארוכת טווח.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מענה לצרכי ציבור, מבנים הכוללים מגורים בערוב שימושים, שטחים פתוחים, שטחי תעסוקה ומסחר ומבנים לשימור. סה"כ כ- 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-8,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה.
כיום מצויים במתחם 10 מבני שיכון טוריים בני 3 ו-4 קומות משנות ה- 50 שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
בהיבט התחבורתי, התוכנית משפרת את רשת הרחובות והמעברים להולכי הרגל, לרבות חיבור רחוב הרצל לרחוב סוקולוב ורחוב בן יוסף, במטרה לשפר את הנגישות של התושבים לצירי התחבורה הציבורית ולשטחים הפתוחים בשכונה. המתחם צפוי להיות משורת על ידי תחבורה ציבורית ברמת שירות גבוהה: תחנת מטרו עתידית במרחק של כחמש דקות הליכה, קו רכבת קלה במרחק של כשלוש דקות הליכה וכן נתיב נסיעה ייעודי לתחבורה ציבורית 'מהיר לעיר' שנמצא כעת בביצוע על רחוב הרצל, ותחנת רכבת ישראל נמצאת במרחק של 950 מ'.
כמו כן, התוכנית מוסיפה שבילי אופניים, מדרכות רחבות ונטיעות עצים וכן שתי גינות ציבוריות לצד שטחי מסחר ובתי קפה. הבינוי הרציף ועירוב השימושים המוצע בתכנית יעצימו את רחוב הרצל כרחוב עירוני פעיל לאורך כל שעות היום, יעודדו הליכה ויסיעו בחיזוק הכלכלה המקומית.
השכונה נמצאת בלב מרקם עירוני היסטורי מימי המנדט הבריטי בו נשתמרו חמישה מבנים מתקופה זו. לאחר בחינה מעמיקה נבחרו שניים מהמבנים כמתאימים לשימור. מבנים אלו ישמשו למסחר ולצורכי ציבור לרווחת תושבי השכונה.
התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים.
חיפה: אושרה תוכנית פינוי בינוי גדולה במסלול מיסוי בנווה שאנן
מעודכן ל-10/2021
המטרה: שיפור יכולות התמרון; האמצעי: תא לחימה חדש המבוסס על יכולות תפעול אוטונומיות, בינה מלאכותית ויכולת חישה
המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות במשרד הביטחון (מפא"ת) בחר בתעשייה האווירית להוביל את המשך פיתוח טכנולוגיות "כרמל". מטרת הפרויקט, המשותף לזרוע היבשה ולמנהלת הרק"ם (מנת"ק), היא שיפור משמעותי ביכולות התמרון. במסגרת זו יהפוך תא הלחימה בכלי הרק"ם הקיימים והעתידיים של צה"ל לתא לחימה חדש לחלוטין, המבוסס על יכולות תפעול ותמרון אוטונומיות ואוטומטיות, בינה מלאכותית, יכולות חישה ועוד.
מרבית הפעילות ברק"ם המצויד בטכנולוגיות הכרמל תתבצע באופן אוטונומי: נסיעה, איתור איומים, הרכשת מטרות, הגנה וירי. הלוחמים ברכב יראו את כל תמונת הקרב, המודיעין, האיומים והמטרות, ויידרשו רק לקבל החלטות שאותן המערכת לא יודעת לקבל בעצמה. אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים וכך להבין טוב יותר את תמונת המצב. ממשק המשתמש החדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות. הרק"ם שנבחר לשמש כפיילוט לבחינת הטכנולוגיות החדשות הוא הנגמ"ש הגלגלי "איתן".
תפיסת ההפעלה של הכרמל היא תפיסה פורצת דרך המהווה מוקד התעניינות בתעשיות ובצבאות רבים בעולם. שילוב הטכנולוגיות המתקדמות ייתן מענה לאתגרים בשדה הלחימה העתידי. תוך צמצום משמעותי של סיכון חיי אדם, נזק אגבי ולחימה יעילה יותר.
חלל תקבל 10 מיליון דולר מתעשייה אווירית – פיצוי על איחור במסירת לווין
כבר כל כך הרבה זמן שלא יצא לכם לצאת לחופשה עם חברים או אפילו עם בן או בת הזוג שלכם. על פניו, חוויה של חופשה היא חוויה של צריכה להיות משחררת, מרגיעה ומהנה. אבל, בשביל שאתם תצליחו לתכנן את החופשה המושלמת אתם צריכים להשקיע המון מאמצים והמון מחשבה בפרטים הקטנים כמו למשל בתהליך החיפוש אחרי מלונות בירושלים או מלונות בצפון שיכולים להשלים את חוויית החופשה שלכם. רבים מהזוגות שיוצאים לחופשה בשנים האחרונות בוחרים דווקא מלונות בירושלים משום שאפשר למצוא מלון בוטיק בירושלים בקלות יחסית ולתכנן חופשת יוקרה בלי לקרוע את הכיס. יחד עם זאת, כדי להבין מה הם היתרונות של מלונות בירושלים ואיזו מין חוויה של חופשה אתם יכולים לייצר לעצמכם.
שלושת הסיבות הכי שוות להשקיע בהזמנת מלון בוטיק בירושלים
הסיבה שבגללה אתם רוצים לחפש מלון בוטיק בירושלים נעוצה קודם כל בעובדה שמדובר על אחת מהערים הגדולות ביותר בישראל. יש כל כך הרבה אטרקציות וחוויות שאפשר לבלות בהם במהלך הסיור או ביקור בירושלים. בוודאי אם אתם מגיעים בתקופה של פסטיבלים כמו באזור חודשי הקיץ או באחד מהחגים המרכזיים של השנה. למשל, בילוי בחול המועד במהרה הופך להיות חוויה לכל המשפחה עם פסטיבלים שוקקי חיים שמציעים פעילויות גם לקטנים וגם לגדולים. כמו כן, החוויה של מלון בוטיק בירושלים היא חוויה שמשלבת בין יוקרה לבין מחשבה על סטנדרט השירות המקצועי ביותר שאפשר לייצר בעולם המלונאות. מלונות בירושלים יוצרים הפתעה מדהימה לאנשים היקרים והאהובים ביותר בחיים שלכם, ובמקביל מאפשרים לכם לקחת פסק זמן משגרת היום יום העמוסה שלכם לטובת חוויה מהנה במיוחד.
אל מול מלונות בצפון – ירושלים היא החוויה האמיתית
אף על פי שיש מלונות בצפון באופן שונה מהמלונות בירושלים שנותנים פייט מדהים לחוויית החופשה בירושלים, זה לא אומר שאתם רוצים לוותר על הסטנדרט או על האזור שהכי מעניין אתכם לבלות בו. אז אם החלטתם שהחוויה שאתם מעוניינים לייצר היא חוויית חופשה בירושלים, כל מה שנותר לכם לעשות הוא פשוט לפנות לחיפוש אחרי המלונות היוקרתיים והשווים ביותר שאתם יכולים למצוא לעצמכם.
מעודכן ל-10/2021במסגרת החוזה תמכור החברת הבת קלינרה את מלוא החשמל שייוצר בפרויקט אנרגיה סולארי במישיגן, לארגון גג של חברות לחלוקת חשמל במדינה – למשך 20 שנה בתשלום קבוע מראש
אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת היום (א') על השלמת חתימתו של הסכם למכירת החשמל שייוצר בפרויקט הסולארי Solar LLC Gemstone. ההסכם נחתם על ידי חברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, המוחזקת על ידי אנלייט ב- 90.1%.
Gemstone הינו פרויקט סולארי בהספק של MWdc 180 שעתיד לקום בשטחי מדינת מישיגן שבארצות הברית. הפרויקט מצוי בעיצומו של תהליך הפיתוח והשיג מספר אבני דרך, לרבות השגת הזכויות העיקריות במקרקעין והשלמת סקרי החיבור לרשת החשמל.
כמו כן חברת הפרויקט מקדמת את תהליכי הרישוי והשגת היתרי הבנייה. על פי הערכת החברה, השלמת הליכי הפיתוח של הפרויקט ותחילת הקמתו תתבצע בראשית שנת 2023 והפעלתו המסחרית צפויה בסוף אותה שנה.
Wolverine הינו תאגיד ציבורי ללא מטרת רווח ובעל דירוג A, המאגד שבעה קואופרטיביים לחלוקת חשמל בחלקה הדרומי של מישיגן, המשרתים כ- 268,000 לקוחות פרטיים, מסחרים ותעשייתיים ביותר מ- 40 מחוזות. חברת הפרויקט התקשרה עם Wolverine Power Cooperative בהסכם PPA למכירת מלוא החשמל שייוצר בפרויקט, למשך תקופה של 20 שנים במחיר שנקבע מראש.
בהסכם ה-PPA התחייבה חברת הפרויקט למועד גג לתחילת הזרמת החשמל לרשת והעמידה ערבויות כמקובל בהסכמים מסוג זה.
מדינת מישיגן נכללת בשוק החשמל PJM בארצות הברית, אחד משווקי הפעילות העיקריים של חברת קלינרה. יצוין כי בשנת 2020 היקף ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות במישיגן עמד על 6% ואילו היקף ייצור החשמל מאנרגיה סולארית עמד על פחות מ- 1%. כמו כן, למדינה ישנו יעד של ייצור 15% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות עד לסוף שנת 2021.
Gemstone עתיד להיות אחד מפרויקטים הסולאריים הגדולים במדינת מישיגן.
עד כה, עבור הפורטפוליו שבפיתוח, חברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, התקשרה בתשעה הסכמי PPA למכירת החשמל שייוצר בפרויקטים שלה בהספק מצטבר של MWdc 1,633 סולארי ו- MWh 600 אגירת אנרגיה.
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% על ידי הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 2,200 מגה ואט, וכ- 14,800 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.
טקס הנחת אבן הפינה, בהשתתפות רב העיר אור עקיבא אליהו אילוז – צילום: ליה להב אמיר
הפרויקט שיוקם על ידי החברה לנכסי קיסריה בחלקה הדרומי של שכונת הענק החדשה 'אור ים'
באור עקיבא, כולל מרכז מסחרי ומבנה משרדים גדול
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי החדש 'אור ים', שצפוי להיפתח במחצית הראשונה של שנת 2023 באור עקיבא. המרכז ייבנה על מגרש בשטח של כ-10 דונם ויעניק שירותי בילוי, תעסוקה ופנאי לתושבי השכונה בפרט ולתושבי אור עקיבא והסביבה בכלל. המרכז שתוכנן על ידי משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ יציע תמהיל עשיר של שטחי משרדים, בתי עסק ונותני שירותים, ויכלול גם שדרת חנויות מרכזית בסגנון Street Mall וחניון מקורה בעל 2 מפלסים שיספק כ-200 מקומות חניה.
בחברה לנכסי קיסריה אדמונד דה רוטשילד מדווחים שכבר בעת הנחת אבן הפינה שוכרים ראשונים משמעותיים כבר הבטיחו את מקומם במרכז העניינים של השכונה הצעירה והמודרנית שתהווה בית לכ-4,000 משפחות וביניהם: רשת "שוק העיר", שתקים סניף סופרמרקט ענק שישתרע על פני כ-2,000 מ"ר, קופת החולים מכבי שירותי בריאות שתקים במקום מרכז רופאים מתקדם וחדשני, רשת גרעיני עפולה, מאפיית אגמי ועוד.
'אור ים' המשתרעת על שטח של כ-1,057 דונם, תכלול כ-4,000 יחידות דיור בתמהיל מגוון של טיפוסי בינוי: בבנייה מרקמית, בבנייני מגורים עד 15 קומות ובצמודי קרקע. הפרויקט יכלול מגוון דירות בגדלים שונים שיתאימו ויספקו פתרונות דיור גם לזוגות ולמשפחות צעירות.
מיקי קליגר, יו"ר החברה לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה, מסר: "פרויקט אור ים הוא אחד מפרויקטי המגורים ופיתוח השטח הגדולים והמוצלחים בישראל. כעת, עם התקדמות האכלוס אנו פועלים לספק לתושבים החדשים פתרונות ותמהיל מגוון של מסחר ושירותים במרחק הליכה מהבית".
מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברות, הוסיף: "אנו צופים ש'אור ים סנטר' לו אנו מניחים היום אבן פינה, יהיה הצלחה אדירה בדיוק כמו פרויקט 'אור ים' כולו. תמהיל השוכרים האיכותי שמתגבש, מיקומו האטרקטיבי של המרכז, הגובל במזרח עם קריית חינוך, במערב – עם מרכז ספורט משולב ובדרום נושק לרצועה ירוקה ולפארק נעים ומטופח, ללא ספק יהפכו את המרכז המסחרי לעורק ראשי ולמרכז חיים משמעותי של השכונה והעיר".
רפי שטיינברג, מנכ"ל "שוק העיר", ציין: "רשת 'שוק העיר' וקבוצת ביכורי השדה שמחים על שיתוף הפעולה עם החברה לפיתוח והחברה לנכסי קיסריה. אנו מאמינים כי שיתוף פעולה זה ופתיחת חנות 'שוק העיר' במרכז המסחרי 'אור ים' תהווה אבן שואבת לתושבי השכונה בפרו והעיר אור עקיבא בכלל ותשמש לרווחתם".
בסט יזום: 100 דירות בשכונת אור ים נמכרו בתוך 5 ימים בלבד
משמורת משותפת או הסדרי ראיה בלבד – מה הם השיקולים שמנחים את ההורים בעת קבלת ההחלטה בשאלה גורלית זו?
בית הדין הרבני ובית המשפט – עמדות זהות בעניין מה הוא טובת הילד או שיש חילוק בין טובת הילד? על כך ועוד במאמר שלפנינו.
משמורת משותפת השיקולים לחיוב ושלילה
ההחלטה הקשה של ההורים האם להעדיף משמורת משותפת או להסתפק בהסדרי שהות הינה שאלת הרת גורל אשר תשפיע על המשך עתידו של הילד.
מחד אין להתעלם כי בכך שהאב מעורב בחיי הילד יכול לתרום באופן ישיר להתפתחותו התקינה של הילדים, הילד מרגיש בכך ששני ההורים דאוגים לטובתו.
מאידך אין להתעלם כי במקרים קשים בהם לבני הזוג היה הליך גירושין מסורבל הרי שהאופציה של הסדרי שהות שווים לא באמת עומדים על הפרק.
אלא שלצערנו אנו נתקלים בשיקולים פסולים של כמה יהיו מזונות במשמורת משותפת, כשהאב מבקש להפחית את תשלום מזונות ילדים למזונות מינימליים, ואילו האם מבקשת הגדלת מזונות.
ההכרעה בשאלת משמורת משותפת בערכאות השונות
ניתן לומר כי קיים הבדל בגישה בין בית הדין הרבני לבית המשפט האם להעדיף משמורת משותפת או שמא להעדיף הסדרי שהות בלבד.
כך שבעוד שבית המשפט למשפחה הגישה הרווחת כי טובת הילד הינה הסדרי שהות שווים, אלא אם כן ישנה סיבה אחרת, הרי שבית הדין הרבני סבור כי טובת הילד הינה שהאם תהיה המשמורנית ואילו האב יזכה לקבל הסדרי שהות בלבד.
מסיבה זו אנו נראה את המירוץ של בני הזוג האם לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות או לבצע פתיחת תיק גירושין בבית המשפט, שכן הערכאה השיפוטית הראשונה שתקבל את התביעה, היא שתכריע בתביעה.
חשוב להדגיש כי בכל מקרה בו ישנה התלבטות לערכאה השיפוטית, הרי שהערכאה השיפוטית תמנה פקידת סעד בכדי לבחון את טובת הילד, כשלרוב ההמלצות של התסקיר הם שיתקבלו לבסוף.
טוען רבני או עורך דין
ככל והדיון בתביעת משמורת ילדים מתנהלת בבית הדין הרבני, הרי שמומלץ לכם לקחת טוען רבני בכדי שהוא יייצג אתכם בתביעה.
עורך דין אינו מודע להלכה על פיה דנים בית הדין הרבני, כך שככל ויעלה השאלה של משמורת משותפת, העורך דין לא יוכל לתת מענה הלכתי, ובכך אתם עלולים להחמיץ את התיק.
לא כן טוען רבני לגירושין שמומחיותו הוא דין העברי בדיני משפחה, יידע לטעון את הטענות ההלכתיות עבורכם ובכך תצליחו לנצח בתיק.
כלי רכב חשמליים הפכו כבר מזמן מחזון "על הנייר" לעובדה בשטח.
המהפכה רק צוברת תאוצה, כשכל יום עולים על הכבישים בעולם וגם בישראל עוד ועוד רכבים חשמליים על חשבון הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית. למעשה, יש הסבורים כי 2025 תהיה שנת המפנה, שבה ישתנה שיווי המשקל כך שעל הכבישים ייסעו יותר רכבים חשמליים מרכבים "רגילים".
את דגל המהפכה נושאת חברת טסלה האמריקאית, שהוקמה בשנת 2003 והיום, בסוף 2021, היא נסחרת בוול סטריט לפי שווי של יותר מ-780 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2021 הסתכמו מסירות הרכבים של טסלה ב-250 אלף ברחבי העולם.
מהפכת הרכבים החשמליים לא נעלמת מעיני הישראלים, והם מעוניינים לקחת בה חלק. יבואני הרכב מצדם דואגים לספק להם עוד ועוד אפשרויות לרכישה של רכבים מהסוג הזה, כך שכיום יש בישראל כבר יותר מ-20 דגמים של כלי רכב חשמליים שזמינים לרכישה.
במדריך שלפניכם נסקור את סוגי כלי הרכב החשמליים שקיימים בישראל, את טווח הנסיעה של כל אחד לאחר הטענה, וכמובן את המחירים.
————————————-
טסלה
לחברת הדגל של הרכבים החשמליים יש כמה דגמים שמשווקים בישראל: מודל 3 – מדובר ברכב משפחתי גדול ויוקרתי, שהוא אחד הנמכרים ביותר בעולם. הרכב נמכר בשלוש גרסאות השונות זו מזו במספר המנועים, בביצועים ובטווח הנסיעה. כל הדגמים מצוידים בין היתר בבקרת אקלים, כניסות usb, תאורת לד, כניסה ללא מפתח, ריפוד דמוי עור, מראות צד מתקפלות ופתיחה חשמלית של דלת תא המטען. בגרסה הבסיסית מביניהן ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5.6 שניות, ובגרסאות הנוספות היא אף מתקצרת.
טווח נסיעה: 448 – 580 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 35 דקות
מחיר: 191,929 שקל עד 272,313 שקל

מודל S (יגיע לישראל בתחילת 2022) – הרכב הכי ותיק של טסלה הוא מכונית סלון, והוא קיים בכמה גרסאות, השונות זו מזו בין היתר במספר המנועים ובקיבולת הסוללה. מדובר ברכב שנותן טווח נסיעה ארוך במיוחד. בגרסה הבסיסית ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 3.2 שניות ובגרסאות הנוספות היא מתקצרת.
טווח נסיעה: 660 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 23-30 דקות
מחיר: 534,783 שקל עד 812,714 שקל.

מודל X (יגיע לישראל בתחילת 2022) – רכב שטח משפחתי גדול שמספר המושבים בו הוא 5 וניתן להרחבה ל-6 או 7. מאחור הוא מצויד בדלתות שנפתחות כלפי מעלה. הוא מוצע בשתי גרסאות, שאחת מהן מיועדת לנסיעה למרחקים.
למרות גודלו, בגרסה הבסיסית ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 2.6 שניות בלבד.
טווח נסיעה: 580 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 40 דקות
מחיר: 590,462 שקל עד 757,387 שקל

יונדאי איוניק – רכב משפחתי קומפקטי שהוא גרסה חשמלית של רכב היברידי מוכר תחת אותו שם, ומבחינת העיצוב שתי המכוניות דומות מאוד. מבפנים הרכב מצויד בין היתר בחימום לכיסאות, תאורת לד, מראות צד חשמליות ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד. ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת לו 9.7 שניות.
טווח נסיעה: 311 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 54 דקות
מחיר: 159,990 שקל

יונדאי קונה – רכב שטח קטן שהוא גרסה חשמלית לשתי גרסאות קודמות שלו, גרסת טורבו-בנזין וגרסה היברידית, ולעומתן הוא עבר מתיחת פנים כך שהוא נראה יותר מודרני לעומת הגרסאות הקודמות. בישראל הוא משווק ברמת גימור אחת, כולל כניסה ללא מפתח וקיפול מראות חשמלי. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תיקח לו 9.9 שניות.
טווח נסיעה: 305 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 47 דקות
מחיר: 142,900 שקל

פיאט 500 – רכב מיני עירוני בעל עיצוב רטרו ייחודי המוכר מגרסאות קודמות שלו. הגרסה הבסיסית שלו מאפשרת נסיעות קצרות בלבד, אבל המחיר אטרקטיבי במיוחד. הגרסה המשודרגת תאפשר טווח נסיעה גדול יותר. משווק בישראל בארבע גרסאות. הדגם הבסיסי יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות.
טווח נסיעה: 190-320 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30-35 דקות
מחיר: 99,900 שקל עד 154,900 שקל

פג'ו 2008-e – רכב השטח המשפחתי של היצרנית הצרפתית הוא גרסה חשמלית לרכב קיים, והוא מציע נוחות, גובה ועיצוב אסתטי. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 9.8 שניות.
טווח נסיעה: 320 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30 דקות
מחיר: 164,990 שקל

פג'ו 208-e – רכב סופר מיני בעל נוכחות ועיצוב חדשני, שהוא גרסה חשמלית לרכב בנזין קיים. מבחינת העיצוב, ההבדלים בין הדגמים קטנים, והגרסה החשמלית מצוידת בין היתר בכניסה ללא מפתח, קיפול חלונות חשמלי ובקרת אקלים. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 8.3 שניות.
טווח נסיעה: 339 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30 דקות
מחיר: 152,990 שקל

רנו זואי – רכב סופר מיני שמוגדר כרכב עירוני, גרסה חשמלית לרכב בנזין, והוא אחד הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 11.4 שניות.
טווח נסיעה: 306 ק"מ
מחיר: 124,990 שקל

אופל קורסה – רכב סופר מיני שהוא גרסה חשמלית לדגם בנזין ותיק מאוד. העיצוב של השניים דומה מאוד, אם כי הגרסה החשמלית זכתה לכמה תוספות שמקנות לה מראה צעיר ועדכני יותר. משווק בישראל ברמת גימור אחת, הכוללת בין היתר כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, קיפול חשמלי למראות צד, משטח טעינה לטלפונים ניידים ועוד. ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת לו 8.1 שניות.
טווח נסיעה: 335 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30-55 דקות
מחיר: 147,990 שקל

MG ZS EV – רכב פנאי קטן מתוצרת סין (MG היתה במקור חברה בריטית וכיום היא בבעלות SAIC הסינית), בעל עיצוב מודרני, שהיה הנמכר ביותר בישראל בשנת 2020 וזכה בתואר "אוטו השנה" בקטגוריית רכב חשמלי בשנת 2021. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תיקח לו 2.8 שניות.
טווח נסיעה: 263 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): שעה
מחיר: 128,888 שקל

GAC GE3 – רכב פנאי קטן מתוצרת סין (GAC היא אחת החברות הגדולות והוותיקות בסין), אשר מתאים לנסיעות עירוניות או לטיולים קצרים. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 8.6 שניות. בישראל אין לו אפשרות של טעינה מהירה, וטעינה ביתית תיקח לו כשמונה שעות.
טווח נסיעה: 309 ק"מ
טעינה מהירה: לא נתמך
מחיר: 139,000 שקל

AIWAYS U5 – רכב פנאי מרווח וגדול יחסית, בעיצוב עתידני, של חברה סינית צעירה שהוקמה רק בשנת 2017 ומתמקדת בייצור רכבים חשמליים. בישראל הוא משווק בשתי רמות גימור. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 7.5 שניות.
טווח נסיעה: 400 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 40 דקות
מחיר: 157,500 שקל עד 172,500 שקל

סרס 3 – רכב שטח מתוצרת סינית (מותג הרכבים החשמליים SERES פועל תחת דונגפאנג, קבוצת הרכב השנייה בגודלה בסין), שהוא גרסה חשמלית לרכב קיים. בישראל הוא משווק ברמת גימור אחת, וכולל בין היתר בקרת אקלים, חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי, קיפול חשמלי למראות צד, משטח טעינה לטלפונים ניידים ועוד. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 8.9 שניות.
טווח נסיעה: 301 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30 דקות
מחיר: 139,900 שקל

ניסאן ליף – רכב משפחתי קומפקטי שמתאים לנסיעות עירוניות. קיים בשלוש רמות גימור, אבל בישראל משווק ברמת גימור אחת. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 7.9 שניות.
טווח נסיעה: 270 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 40 דקות
מחיר: 161,190 שקל

קיה נירו – רכב פנאי קומפקטי, שהוא גרסה חשמלית לרכב היברידי ותיק יותר, ומבחינת העיצוב שני הדגמים דומים מאוד. משווק בישראל ברמת גימור אחת ויאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות.
טווח נסיעה: 455 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 42 דקות
מחיר: 179,900 שקל

מקסוס יוניק 5 – מיניוואן משפחתי מרווח מתוצרת saic הסינית, בעל שבעה מושבים. מבחינת האבזור הוא כולל בין היתר ריפודי עור, גג פנורמי, תא מטען חשמלי ועוד. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 9.5 שניות.
טווח נסיעה: 260 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30 דקות
מחיר: 198,194 שקל

לקסוס UX 300e – ג'יפון קומפקטי שהוא הרכב החשמלי הראשון של מותג היוקרה היפני. משווק בישראל בשתי רמות גימור. הבסיסית יותר כוללת בין היתר הגה מחומם, תצוגה עילית לנהג, מערכת שמע עם 6 רמקולים ועוד. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 7.5 שניות.
טווח נסיעה: 315 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 50 דקות
מחיר: 227,900 שקל עד 257,900 שקל

מרצדס EQC – הדגם החשמלי הראשון של מותג רכבי היוקרה, וככזה הוא מספק עיצוב יוקרתי ומוקפד במיוחד. משווק בישראל בשלוש רמות גימור. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 5.1 שניות.
טווח נסיעה: 412 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 40-75 דקות
מחירים: 499,900 שקל עד 589,900 שקל

מרצדס EQA – הדגם החשמלי השני של מותג רכבי היוקרה, שמשווק בישראל בשלוש רמות גימור. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת לו 8.9 שניות.
טווח נסיעה: 426 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 30 דקות
מחירים: 299,900 שקל עד 379,900 שקל

אאודי 55 e-tron – הרכב החשמלי המלא הראשון של מותג היוקרה שהוא חלק מקבוצת פולקסווגן הגרמנית. מדובר ברכב החשמלי השני הנמכר ביותר בישראל בשנת 2020, והוא משווק כאן בשתי רמות אבזור. יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות.
טווח נסיעה: 398 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 26 דקות
מחיר: 532,022 שקל

פורשה טייקן – מכונית הספורט בעלת 5 הדלתות היא הרכב החשמלי הראשון של מותג היוקרה. היא משווקת בישראל בארבעה דגמים. הדגם הבסיסי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות.
טווח נסיעה: 407 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 36 דקות
מחיר: 895,000 שקל

יגוארi-pace – רכב פנאי יוקרתי ספורטיבי שזכה בפרסים רבים על עיצוב, חדשנות, בטיחות נוסעים ועוד. מתאים לעד חמישה נוסעים ומשווק בישראל בשלוש רמות גימור. דגם הבסיס מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות.
טווח נסיעה: 470 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 45 דקות
מחיר: 454,000 שקל עד 508,000 שקל

ב.מ.וו iX3 – רכב פנאי שהוא גרסה חשמלית של רכב בנזין קיים של המותג הגרמני, כך שהעיצוב הבסיסי נותר דומה. משווק בישראל ברמת גימור אחת, ויאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות.
טווח נסיעה: 454 ק"מ
טעינה מהירה (עד 80% מהסוללה): 34 דקות
מחיר: 429,900 שקל

התמונות נלקחו מאתרי יבואני הרכבים
סביר להניח ששמעתם את המשפט "כסף זה לא הכל בחיים" הרבה יותר מפעם אחת בחייכם. נכון, כסף זה לא הכל בחיים אבל אין ספק שהוא מהווה נדבך מרכזי וככל שיש ממנו יותר, נוכל לאפשר לעצמנו חיים טובים, בטוחים ורגועים יותר.
זה לא סוד שיוקר המחייה עלה בשנים האחרונות באופן משמעותי ושמדינת ישראל נמנית בין המדינות היקרות ביותר בעולם. לכן לוקח זמן לצעירים ואף למבוגרים רבים לפתח עוגן ובסיס כלכלי יציב שיאפשר להם להעלות את איכות החיים שלהם.
כיום קיימים פתרונות פיננסים מגוונים כדוגמת הלוואות לצרכים שונים, לקיחת משכנתאות, הטבות והלוואות משתלמות בעת ביצוע רכישות שונות ועוד. בטרם ביצוע רכישה או עסקה גדולה, סביר להניח שתפנו לבנק בבקשה להלוואה. כידוע, הבנק אינו מעניק הלוואה לכל אחד. לכן, על מנת שתצליחו לקבל את ההלוואה עליכם להעלות את דירוג האשראי שלכם.
כיצד ניתן להעלות את דירוג האשראי ולהיות זכאיים לקבלת הלוואות והטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב שעליכם לדעת.

Droxit.com קרדיט
מה קובע את דירוג האשראי?
בשנת 2019 נכנס לתוקפו חוק נתוני האשראי שמטרתו להעביר את הכוח מהבנקים ומגופי המימון אל האזרח הפשוט ולמעשה לנהל משא ומתן על הריביות שהלקוח משלם בעת החזרת ההלוואה. בהתאם לחוק הוקמה מערכת נתוני האשראי השליליים והחיוביים של כל אזרח מהעשור האחרון. בעקבות המידע הקיים במערכת נתוני האשראי יופקו שני ציונים שונים:
- ציון BDI – ציון שיקבע האם תקבלו הלוואה, משכנתא, פתרונות מימון משתלמים ועוד.
- דירוג אשראי – ייקבע את גובה התנאים שאותם תקבלו: את גובה ההלוואה, את הריביות שאותן תשלמו, לכמה תשלומים תוכלו לחלק את העסקאות שלכם ועוד.
נתוני האשראי הם אלו הקובעים את ציון הבי די אי של כל אזרח. כאשר מערכת נתוני האשראי מנפיקה דו"ח נתוני אשראי או דו"ח בי די אי המכוון בדיוק האם קיימים לכם נתוני אשראי שליליים, מתי הם בוצעו ונתונים חשובים נוספים היכולים להעניק אינדיקאציה לבנק ולגופי המימון האם תוכלו לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלכם.
במידה וקיימים נתוני אשראי שליליים במערכת נתוני האשראי, דירוג האשראי שלכם יהיה נמוך ותוצאת בדיקת ה – BDI תהיה שלילית כך שלא תוכלו לקבל מוצרים פיננסים שונים כמו הלוואות, משכנתאות, פתרונות מימון, כרטיסי אשראי ועוד ותשלמו ריביות גבוהות על עסקאות.
מהן הדרכים להעלאת דירוג האשראי?
גם אם קיבלתם דירוג אשראי נמוך, הסירו דאגה מליבכם, יש לכך פתרון. ישנן מספר דרכים עיקריות שבהן תוכלו להעלות את דירוג האשראי שעליכם להכיר.
- קבלו החלטה נבונה על לקיחת הלוואה – במקרים רבים לקיחת הלוואה מהווה פתרון מהיר ויעיל להמון אנשים הנתקלים בבעיות פיננסיות שונות. בין אם אתם בוחרים לקחת הלוואה מהבנק ובין אם אתם בוחרים בחברת האשראי, קבלו את ההחלטה על כך רק אם אתם יודעים בוודאות שוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים. ישנם מספר פרמטרים שיסייעו לכם בקבלת ההחלטה על לקיחת ההלוואה – מצב העובר ושב ואת הפער בין ההכנסות להוצאות. בהתאם לכך תחליטו על גובה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו.
- הגדלת מסגרת האשראי – אם אתם חורגים באופן תמידי ממסגרת האשראי, עליכם להגדיל את המסגרת בכדי למנוע דירוג אשראי שלילי. בעת הגדלת המסגרת חשוב להיות עם יד על הדופק ולנצל עד 90% מהמסגרת ולא להגדיל את ההוצאות שלכם. הדבר עובד גם לכיוון ההפוך – אם ההוצאות שלכם קטנות ממסגרת האשראי באופן משמעותי, תקטינו את מסגרת האשראי. לבנקים יש אינטרס ברור שהלקוחות ינצלו את מסגרת האשראי עד תומה משום שכך הם מרוויחים יותר וגם אי ניצול של המסגרת יכול לפגוע בדירוג האשראי – כתוצאה מכך הדירוג לא יעלה.
- שיפור וייעול ההתנהלות הפיננסית שלכם – עליכם להיות בבקרה תמידית על הכסף שלכם. ככל שההתנהלות הפיננסית שלכם תהיה טובה יותר, כך יגיעו למערכת נתוני האשראי נתונים חיוביים אודות הפעילות הפיננסית שלכם, דירוג האשראי שלכם יעלה ותהיו זכאיים להלוואות ולהטבות שונות.
דירוג אשראי חיובי – מדוע זה חשוב?
דירוג האשראי מהווה את הקריטריון המרכזי ביותר לקביעת האשראי יחד עם ההחלטה האם לאשר את ההלוואה או לא. דירוג האשראי קובע גם את שיעורי הריביות עבור כל הלוואה וככל שהוא גבוה יותר – כך הלקוח המבקש את האשראי או את ההלוואה יהיה אמין ובטוח יותר עבור הבנק ועבור חברת האשראי.
חברת ביו קרדיט הינה חברה המתמחה במחיקת נתוני אשראי שליליים, מסייעת ללקוחותיה להעלות את דירוג האשראי ולממש את זכויותיהם הפיננסיות המגיעות להם מול הבנק ומול חברות האשראי. אם אתם רוצים להיות תמיד במצב רוח חיובי, להעלות את דירוג האשראי, לשפר את התדמית הפיננסית שלכם ולשפר לעצמכם חיים טובים יותר, תדעו שיש לכם למי לפנות.
מעודכן ל-10/2021עם השלמת העסקה תחזיק החברה בכ-50.1% מהון המניות של מיננה, והיתרה תוחזק על ידי המוכרות ■ במסגרת ההסכם נקבע כי המוכרות יקבלו דיבידנד בסכום של עד 12.6 מיליון שקל
חברת שילב מדווחת כי התקשרה עם חברת מיננה בהסכם לרכישת השליטה במניות מיננה. על פי הדיווח, החברה הבת 'שילב שיווק ישיר לבית היולדת בע"מ' התקשרה בהסכם עם חברת מיננה בע"מ ועם מייסדות החברה – מיטל שני, ענת בן דב צברי וקרן לוי שוהם (להלן "המוכרות"), לפיו תרכוש שילב כ-50.1% מהון המניות של מיננה, בתמורה לסך של 15 מיליון שקל. עם השלמת העסקה תחזיק החברה בכ-50.1% מהון המניות של מיננה, והיתרה תוחזק על ידי כל אחת מהמוכרות, בחלקים שווים.
Minene היא חברה המעצבת ומייצרת מגוון רחב של אביזרים ואופנה לתינוקות וילדים. החברה משווקת את מוצריה לכ-200 חנויות פרטיות בפריסה ארצית בנוסף ל 8 סניפי רשת, הפצה בינלאומית ופעילות אינטרנטית נרחבת. פעילותה של מיננה הינה סינרגטית לפעילות שילב, ובכוונת שילב, ככל שהעסקה תושלם, לשמר ולהמשיך לפתח את פעילות מיננה והמותג בישראל ובחו"ל.
במסגרת ההסכם נקבע כי קודם להשלמת העסקה, יחולק למוכרות דיבידנד בסכום שלא יעלה על סך של כ-12.6 מיליון שקל, כמו כן, במועד השלמת העסקה ייכנס לתוקפו הסכם בעלי מניות במסגרתו נקבעו, בין היתר, הוראות ביחס לאופן הניהול וקבלת החלטות בידי האורגנים של מיננה, באופן ששילב תהיה בעלת השליטה במיננה ותאחד את דוחותיה הכספיים, ולמוכרות הוקנו זכויות מיעוט כמקובל.
השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, ובהם אישור הממונה על התחרות ואישור צדדים שלישיים, לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2021. ככל שלא יתקיימו התנאים המתלים בתוך התקופה כאמור (לרבות ככל שהוארכה), יהא כל צד רשאי להביא את ההסכם לסיומו.
רוני דוהן מנכ"ל שילב מסר בעקבות ההתקשרות: " החיבור למותג מיננה הוא טבעי לחברת שילב וסינרגטי מאוד ללקוחותיה. אנו נשמר את פעילותה הנוכחית והמוצלחת של מיננה, מכירה לחנויות פרטיות, מכירה באתר הסחר ובחנויות מיננה. נמשיך לחזק ולפתח את המותג בישראל ובמקביל נפעל לפיתוח המותג במדינות נוספות בעולם".
קרן לוי שוהם, מנכ״לית Minene, אמרה: ״אנו שמחות ונרגשות לחבור לרשת שילב, הרשת המובילה בישראל. מיננה מציעה להורים מותג ייחודי ואיכותי ואין לנו ספק שהחיבור עם שילב יאפשר למיננה להמשיך את פעילותה בכל ערוצי המכירה כיום, להתפתח ולצמוח בישראל ובעולם".
פוקס במו"מ לרכישת השליטה בשילב