מהי תביעת שלום בית?
תוכן ממומן    

מהי תביעת שלום בית?

FREEPIK

תביעת שלום בית אמנם נשמעת מרגיעה ונעימה, אך לעתים לא כך הדבר. לפעמים התביעה הזו היא כלי להפעלת מניפולציה לא קטנה על חלוקת הרכוש. לדוגמה, אם אחד מבני הזוג מסרב להתחלק ברכוש בתהליך הגירושים, יכול בן הזוג השני להגיש תביעה לבקשת שלום בית כדי לעכב את הגירושין ולנסות להשלים. מסיבה זו, מומלץ להבדיל בין תביעת שלום בית מזויפת לתביעה כנה ואמיתית.

במאמץ להציל את התא המשפחתי

הגירושים אינם קלים לאיש מהצדדים. ישנן מחלוקות שלא ניתן ליישב ואז אין ברירה אלא להתגרש, אך קיימים מקרים שבהם עוד מעוניינים בני הזוג לנסות וליישר את ההדורים. במקרים אלה תביעת שלום בית היא כנה ואמיתית, שבמסגרתה מתחייבים בני הזוג ללכת לטיפולי גישור כדי לעבוד יחד על הזוגיות שלהם. ההחלטה לתביעת שלום בית נובעת פעמים רבות מהצורך להגן על הילדים מפני הגירושים וגם כשבני הזוג חושבים שבאמת יש מה להציל. לאחר מכן, רבות תלוי בבני הזוג. אם ניסיון הגישור באמת עובד, בני הזוג נשארים יחד. ואם לא – פוסק בית הדין שאין מנוס מלהתגרש.

מתנהלים עם טוען רבני

כאשר בני הזוג באים לנהל את ענייניהם מול בית הדין הרבני במטרה לדון בגירושין או בשלום בית, חשוב לפנות לטוען רבני. זהו איש המקצוע המכיר את כל רזי ההלכה והוסמך לייצג את בני הזוג מול בית הדין הרבני. יהודה אבלס, למשל, הוא טוען רבני מוסמך ומקצועי המלווה בני זוג רבים. כאן תקבלו ייעוץ אישי, מסור ואכפתי לצד ליווי לאורך כל הדרך. מעבר לכך, במשרדו של יהודה אבלס תוכלו למצוא מגוון רחב של שירותים שונים הכוללים לא רק ייצוג מלא בבית הדין במקרה של גירושים, אלא גם עריכת הסכמים לפני ואחרי הנישואים, הגשת חוות דעת הלכתית לעורכי הדין וכתיבת נימוקים הלכתיים.

בלוג משפטי – כל הידע המשפטי באתר אחד

צריכים ללכת לבית הדין הרבני ומעוניינים לדעת קצת יותר על טוען רבני לפני שאתם פונים אליו? מידע זה ועוד תוכלו למצוא בבלוג משפטי. בלוג משפטי איכותי ומושקע כולל את כל המידע המשפטי שאתם צריכים. בעוד את חוות הדעת המשפטית למקרה הפרטי שלכם ייתכן הטוען הרבני, אתם תוכלו בינתיים לצבור עוד ועוד ידע בבלוג המשפטי. לצד עניינים משפטיים הנוגעים למשפחה, תוכלו למצוא בבלוג המשפטי נושאים שונים כמו דיני מקרקעין, חקירות מצ"ח, עורכי דין נדל"ן וכדומה. וזאת כאשר כל המידע נגיש לכם בלחיצת כפתור ממקום מרוכז אחד.