תוכן ממומן    

מהן הסיבות הנפוצות להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

FREEPIK

רשלנות רפואית בטיפול שיניים מתרחשת בתדירות נמוכה יותר בהשוואה לסוגים אחרים של תביעות רשלנות רפואית. יחד עם זאת, טיפולי שיניים שגויים עדיין מתרחשים ולעתים עלולים לגרום לפציעות חמורות וארוכות טווח. אם סבלתם מפגיעות כתוצאה מטיפול שיניים, יתכן שיש לכם עילה להגשת תביעה.

מאמר זה מסביר מהי רשלנות רפואית בטיפול שיניים וחלק מהגורמים הנפוצים ביותר שיסייעו לכם להבין אם יש לכם עילה להגשת תביעה.

מהי רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

רופאי שיניים, כמו רופאים ואנשי מקצוע רפואיים אחרים, מחויבים לבצע את עבודתם בהתאם לסטנדרטים מקצועיים מסוימים. סטנדרטים אלו של טיפולים מחייבים את רופאי השיניים לבצע את עבודתם במיומנות מקצועית סבירה.

רופא שיניים מחויב לנקוט באותה רמת זהירות במהלך טיפול במטופלים כמו שרופא שיניים אחר היה מנהל באותן נסיבות. רופא שיניים מתנהל ברשלנות כאשר אינו עומד בסטנדרט זה של טיפול. כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים התובע צריך להוכיח:

  • הדגמת סטנדרט הטיפול הנדרש מהנאשם.
  • הוכחה שהנאשם הפר את סטנדרט הזהירות הזה.
  • וכן הוכחה שהפרת הזהירות מצד הנאשם גרמה לפציעות המטופל.

הוכחת היבטים אלו עשויה להיות מורכבת ובמקרים רבים היא דורשת עדות מומחה, תיעוד נרחב של הטיפול בחולה, וחוות דעת של אנשי מקצוע מוסמכים אחרים.

עד כמה נפוצים מקרי רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

רפואת שיניים נחשבת לשירות רפואי, ומקרי רשלנות רפואית בטיפול שיניים נכנסים לקטגוריה הרחבה יותר של רשלנות רפואית. רק אחת מתוך שבע תביעות בגין רשלנות רפואית, כוללת רשלנות בטיפול שיניים.

למרות שרשלנות בטיפולי שיניים נחשבת לנדירה, היא עדיין מתרחשת, ועלולה להוביל לסיבוכים חמורים שלעתים יכולים להיות מסכני חיים. במקרים רבים, בעיות בריאות אלו נובעות מהליכים שגויים ומטעויות שניתן למנוע.

סיבות נפוצות להגשת תביעה

רשלנות רפואית בטיפול שיניים מתרחשת בכל פעם שרופא שיניים אינו עומד בסטנדרט הטיפול הנדרש, ורשלנותו גורמת נזק למטופל. רשלנות בטיפול שיניים מתרחשת בתדירות גבוהה יותר במהלך הליכים או טיפולים שגרתיים, בהשוואה להליכים או ניתוחים מסובכים. כמה סיבות הפוצות להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים כוללות:

  • אבחון מוטעה או אבחון מאוחר;
  • העדר הפניית מטופל למומחה;
  • עיכוב בטיפול.
  • טיפול שאינו הולם כגון ביצוע הליך בשן הלא נכונה;
  • בחירת סוג טיפול שגוי;
  • וביצוע הליך באופן שאינו מספק או שאינו נכון.

יש לזכור שטענה מוצלחת של רשלנות רפואית בטיפול שיניים מחייבת הוכחה שהתנהלות רופא השיניים פגעה בסטנדרט הטיפול. אבל התנהלות רופא השיניים מצדיקה הגשת תביעה רק אם הטיפול אינו עולה בקנה אחד עם הסטנדרטים המקצועיים המקובלים.

חוץ מזה, הרשלנות חייבת להתייחס ישירות לפציעות המטופל, או שהמטופל חייב להוכיח שהפציעות שנגרמו לו הן תוצאה ישירה של הטיפול השגוי.

בשורה התחתונה, חשוב ליצור קשר עם עורך דין מיומן בתביעות רשלנות רפואית

אם סבלתם מפציעות או סיבוכים רפואיים עקב הליך או טיפול שיניים שגוי, יתכן שתימצאו זכאים לפיצוי כספי. הגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים עשויה להיות מורכבת ולהימשך זמן רב. עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יסייע לכם באיסוף מידע ובבניית תיק חזק.

עורך הדין יענה על שאלותיכם ויספק לכם את התמיכה והייעוץ הדרושים לכם, לכן חשוב ליצור קשר עם עורך דין שיש לו ניסיון בתחום זה, ולקבל ייעוץ ראשון להבנת סיכויי התביעה שלכם והרכבת תכנית התנהלות שתוביל להשגת הפיצויים המגיעים לכם.