חדשות    

מהפך בספטמבר: עלייה של כ-43% ברכישת דירות חדשות בספטמבר לעומת אוגוסט

מנתונים שנאספו על ידי חברת אלדר, עולה כי חלק גדול מהעליות היו בפרויקטים שעתידים להיכנס לחוק המע"מ אך גם באזורים יקרים כמו רמת גן ות"א הייתה עלייה ברכישת דירות על ידי משפרי דיור

נתוני חברות הנדל"ן מצביעים על עלייה במכירת דירות בספטמבר לעומת חודשי הקיץ. מנתונים שנאספו על ידי חברת אלדר, עולה כי בספטמבר חלה עלייה של כ-43% ברכישת דירות לעומת אוגוסט ו-30% לעומת חודש יולי. מהנתונים עולה כי חלק גדול מהעליות היו בפרויקטים שעתידים להיכנס לחוק המע"מ אך גם באזורים יקרים כמו רמת גן, תל אביב וחולון הייתה עלייה ברכישת דירות על ידי משפרי דיור.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק נדל"ן "הפרסומים על עלייה במחירי הדירות שמחקו חלק מהטבת המע"מ מורידים את רוכשי הדירות מהגדר. צריך לזכור שגם היום אף אחד לא יודע האם הטבת המע"מ תיכנס לתוקף, מתי זה יקרה ובאיזה פורמט. זה גורם ללחץ אצל רוכשי הדירות שחלקם ישבו על הגדר מעל חצי שנה. הלחץ הזה מתחיל לתת את אותותיו במשרדי המכירות".

כך לדוגמא, בחברת צמח המרמן הייתה עלייה של כ-30% ברכישת דירות חדשות בספטמבר. לדברי רן בן אברהם, סמנכ"ל השיווק של צמח המרמן "עלייה הייתה גם בפרויקטים שאמורים להיכנס לחוק המע"מ אך גם בפרויקטים יקרים יותר כמו קריניצי החדשה ופרויקט בצלאל שמחירי הדירות רחוקים מהרף של הטבת המע"מ הייתה עלייה חדה". בדונה מדווחים על עלייה חדה במכירות בספטמבר גם לעומת ספטמבר אשתקד וגם חברת רוטשטיין מדווחת על עלייה חדה ברכישת דירות בספטמבר לעומת חודשי הקיץ. לדברי אורי פליישמן, סמנכ"ל השיווק בחברת רוטשטיין חלק גדול מהעלייה נובעת מירידה מהגדר של הזוגות הצעירים בפרויקטים כמו בבאר יעקב. אבל לא רק כך לדוגמא בפרויקט פלורנטין בתל אביב החברה מכרה פנטהאוז 70 מ"ר תמורת 2.9 מיליון שקל.

עוד מראים נתוני חברות הנדל"ן, כי גם ביישובי הפריפרייה בהם נמכרות דירות סביב המיליון שקל הייתה התאוששות. מקבוצת אלדד פרי נמסר כי בספטמבר הייתה עלייה של 50% ברכישת דירות ועלייה של 70% בביקורים במשרדי המכירות. בפרויקט פרי בעמק בעפולה לדוגמא נמכרו בחודש ספטמבר 6 דירות לעומת 4 דירות במהלך חודש אוגוסט.