חדשות    

מהשפעות העלייה בתחלואה: מדד אמון הצרכנים ירד בחודש יולי

מעודכן ל-08/2021

המדד המפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד ב-3.6 נקודות – לרמה של 138.2 נקודות ■ לדברי כלכלני  הבנק, אמון הצרכנים נפגע בעקבות העלייה בתחלואה וככל הנראה גם בשל ביטול ההקלות בדמי האבטלה

מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד בחודש יולי 2021 ב-3.6 נקודות לרמה של 138.2 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-7.5 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.0 נקודות.

לדברי כלכלני בנק הפועלים, על אף הירידה שנצפתה החודש במדד אמון הצרכנים, רמת האמון עדיין גבוהה ביחס לשנה האחרונה, ולא רחוקה מרמת האמון ששררה טרם הקורונה. להערכתם, הפגיעה באמון הצרכנים החודש הושפעה מעליית התחלואה, והחשש שבהמשך היא תביא למגבלות על הפעילות. כמו כן, הם מציינים כי ביטול הזכאות לדמי אבטלה לשוהים בחל"ת בני 45 ומטה השפיע כנראה אף הוא על תפיסת המצב הנוכחית והעתידית.

לפי הודעת הבנק: הצריכה הפרטית גדלה בחודשים האחרונים בקצב מהיר, בין שבעקבות עלייה בהכנסות ובין שבשל עלייה בשווי הנכסים הפיננסיים. שיעור האבטלה הרחב ירד במחצית השנייה של חודש יוני ל-8.8% לעומת 9.5% בשבועיים הקודמים. כלכלני הבנק מעריכים כי ביולי, עם סיום החל"ת, יתווספו עוד עשרות אלפי עובדים למעגל העבודה, אך הדבר לאו דווקא יתבטא בעלייה ברמת ההכנסה של משקי הבית – וצמצום תוכניות הסיוע צפוי להערכתם לייצב את הצריכה הפרטית, לאחר עלייה חדה מתחילת השנה.

ניצנים של תקווה: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש מרץ 2021