זכויות עובדים    עסקים קטנים    

מה ההבדל בין הליך פשיטת רגל להוצאה לפועל

 

מעודכן ל-03/2019

פושט רגל ואדם שנגדו הליך הוצאה בפועל, שניהם חייבים כספים, אבל מה ההבדלים ביניהם?

ההבדל הגדול ביותר בין הליך הוצאה לפועל לפשיטית רגל הוא המטרה. בעוד המטרה של הוצאה לפועל היא לגבות את החוב, מטרת פשיטת הרגל היא הסדר ופתיחת אפשרות חדשה בחיים של החייב. הבדל אחר הוא היוזם של ההליך, בפשיטת רגל ההליך ננקט על ידי הנושה או החייב, ובהוצאה לפועל  הזוכה בהוצאה לפועל אם בהוראת בית משפט ואם באמצעות שטר המוכיח את החוב.

בהליך ההוצאה לפועל כמו כן יש עיכובים רק במקרים מאוד מסוימים, בעוד בפשיטת רגל יש  עיכוב מרגע צו כינוס נכנסים, אף שאפשר  להגיש בקשה לעיכובם. הבדל נוסף הוא שעל מי שהוצא נגדו צו הוצאה לפועל יוטלו המגבלות הבאות: : עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות בנקאיות,, הגבלות בכרטיס אשראי וכדומה. על פושט רגל גם יוטלו מגבלות הנוגעות לעיסוקים שאסור לו לעסוק בהם או מעורבות בתאגיד. על הפושט רגל גם מוטלות חובות  כמו הגשת דוחות וחובת תום לב. גם זמן ההליך שונה? צל פושט רגל  ההליך מוגבל עד 4.5 שנים מבקשת הפטר. אצל חייב בהוצאה לפועל ההליך נמשך עד גביית החובות.

אצל פושט רגל  מצו הכניוס אין ריביות והצמדה על החובות אם כי הנמאן יכול לדרוש שיתקיימו עד התשלום.. בעוד חייב בהוצאה לפועל עדיין סופג חובות וריביות. נראה לנו שכבר עדיף לפשוט את הרגל מלפגוש את הוצאה לפועל.

מהו צו הפטר האם הוא יעיל? ואיך זה שפושטי הרגל חוזרים לפשוט רגל

מישהו חייב לי כסף ופשט את הרגל – מה ניתן לעשות

מהו תהליך פשיטת רגל ומי רשאי לבקש אותו