חדשות    

מה ההטבות שזכאים להן ניצולי השואה

קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-01/2019

בין ההטבות שלהן זכאים זכאים ניצולי שואה: משקפיים חינם, עזרה במחשבים ועזרה סיעודית

הקרן לרווחה לנפגעי השואה  בישראל מעניקה כמה הטבות לניצולי שואה, ובהן:

עזרה סיעודית

ניצול שואה שתלוי לחלוטין בזולת או במידה רבה מאוד זכאי לתוספת של 9 שעות סיעוד. מ-2015 גם ניצולי שואה מקבלי גמלת זכאים לתשע השעות השבועיות. השירות ניתן אך ורק בבית הניצול, לא דיור מוגן, בתי אבות או מוסד סיעודי

עזרה סיעודית קצרת מועד

לאחר אשפוז הקרן דואגת לחמישים שעות  למשך חודשיים, אם הניצול זקוק לסיוע בפעולות היומיום. התנאי לקבל את הסיוע הוא שהניצולים מקבלים קצבה ממשרד האוצר על נרדפותם בשואה ובתנאי שהכנתסם אינה עולה על  9,514 שקל לא כולל קצבה על נרדפותם ושאינם זכאים לגמלת סיעוד מביטוח לאומי.

העובד הסוציאלי בבית החולים צריך להגיש את הבקשה.

מתנדבים

ניצולי השואה זכאים למתנדבים שיתארחו ביתם ויפיגו את רגעי הבדידות הקשים.  בפעילוית מתמשכת או חד פעמית. הפעילות ההמתשכת כוללת מפגשים טקבועים לרוב פעם בשבוע, ובהם תכנים חברתיים כמו משחקים, שיחות וטיולים ובמהשך גם פעולות שבהן הקשיש מתקשה, כמו מילוי טפסים מסוימים.

מתנדבים חד פמיים עוזרים בפעולות שבהן הוכשרו כמו הסעות, תיקונים ועוד.

שיעורים במחשבים

תלמידי רשת אורט ובוגרים מתנדבים בבתיהם של ניצולי שואה ועוזרים להם בשיעורי הפעלת מחשבץ תוכנית זו נקראת "מחוברים". אם לקשיש אין מחשב בביתו והכנסתו אינה עולה על ל6,000 שקל זכאי לציוד מחשבים מהקרן.

נכון לעכשיו הפרויקט מתקיים בערים : מעלות, כרמיאל, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית ים, טבריה, נצרת עלית, יוקנעם, עפולה, נתניה, כפר יונה, כפר סבא, ירושלים, אריאל, רמלה, בני ברק, גבעתיים, רמת גן, תל אביב, חולון, בת ים, גן יבנה, אשדוד, אשקלון, חיפה, רעננה, פתח תקווה, ערד, קריית גת, אופקים, שדרות, באר שבע.

משקפיים חינם

ניצול שואה שהכנסתו החודשית אינה עולה על 9,404.09 שקל לא כולל קצבאות בגין נרדפות זכאי למשקפי ראייה חינם. ההטבה היא בדמות שובר לרשת סופר-פארם. על  מקבל השובר לגשת פעמיים לסניף שעל השובר. פעם אחת לבדיקת ראייה ופעם אחת לקבלת המשפקיים. יש לציין שמספר השוברים מוגלב. את הבקשה מגישים בטופס זה

אלמנים לניצולי שואה זכאים להעברתלחצן המצוקה על שמם

עד סוף 2012 קיבלו ניצולי שואה לחצי מצוקה על חשבון הקרן, אלא שלאחר מועד זה התוכנית בוטה. אבל אלמנים לניצולי שהיו זכאים ללחצן מצוקה בתקופת  התוכנית זכאים להעברת לחצן המצוקה על שמם.

את הפניות יש להגיש לקרן הרווחה לנפגעי שואה בישראל. אם ידוע לכם על ניצול שואה שאין באפשרותו לפנות לקבלת הסיוע, הקרן מציעה איתור וסיוע פרנטי. בדרכים הבאות:

  1. ואר אלקטרוני, המחלקה לטיפול סוציאלי פרטני – [email protected]
  2. דרך מרכז השירות בטלפון רב-קווי: 6090866 – 03
  3. דרך שלוחות הקרן:
  • חיפה: 04-8718825
  • באר שבע:1 08-864906

 

 

2,000 שקל לניצולי שואה המקבלים קצבה ממדינה זרה

האוצר השיק מחשבון אינטרנטי לבדיקת זכויות ניצולי השואה; כל הכבוד!

רוצים להמשיך לעבוד אחרי גיל פרישה? ככה תעשו זאת נכון