קריירה    

מה היתרונות שלך – מה עונים?

מעודכן ל-02/2020

מהם היתרונות שלך זו אולי השאלה המעצבנת ביותר בראיונות עבודה, שנייה רק למה החסרונות שלך, ובכל זאת ממשיכים לשאול אותה. זו שאלה קשה מדי לאנשים שלא אוהבים לפאר את עצמם או חסרי ביטחון. וזו אחת הסיבות ששואלים אותה, רוצים לדעת אם אדם מכיר את יתרונותיו, האם הוא יכול לתאר אותם היטב.

ובכל זאת, יש דרך פשוטה לענות עליה, בתנאי שמבינים למה מעסיקים ומראיינים שואלים אותה. אתם לא המטרה, אלא הנמען המעסיק שצריך לדעת אם אתם מתאימים לו ולבעיות שיתעוררו בעסק.

אז אם אתם לא העניין, אלא המעסיק ומקום העבודה הפוטנציאלי הדרך להשיב היא כמו תמיד, להיות רלוונטי למשרה. חשבו מי יתאים לתפקיד שאליו אתם מתראיינים, אילו יתרונות יש לו. מה משותף לכם ולו? כישורי תקשורת? כישורים טכניים? למידה מהירה? השתמשו בזה.

איך לא לענות על השאלה מה יתרונות שלך

אם הדרך הנכונה להיות רלוונטי, הדרך הלא נכונה היא להיות לא רלוונטי. לא משנה כמה החוזקות שלכם רלוונטיות לתחומים אחרים, אם אתם טוביים במתמטיקה או באנגלית והמשרה לא דורשת את זה, אין צורך לתאר את תכונות אלו.

פשוט השיגו כישורים שיש לכם, שיגרמו לכם להיות האדם הטוב ביותר לתפקיד. כל עוד אתם מסבירים מה הופך אתכם למתאימים אתם בדרך הנכונה. אם המקום דורש עבודה בכמה מקומות או ריבוי משימות, ואתם טובים בהסתגלות לשינויים או במולטי-טסקינג, ציינו זאת.

איך להתכונן לשאלה?

התחילו בקריאת תיאור המשרה מספר פעמים. בדקו מה הדרישות. קראתם את הדרישות, את תיאור המשרה, מה הכישורים שלכם הרלוונטיים לתפקיד? רשמו אותם ותוכלו גם לכתוב את זה במכתב הנלווה. כך הדוגמאות כבר יהיו לכם מוכנות לראיון. אפשר לחשוב על כישורים שהיו רלוונטיים בעבודות קודמות

השתמשו ברשימת הכישורים התואמים שלכם וצמצמו את הרשימה לשלוש או ארבע המיומנויות החזקות שלכם. אלה הן הנקודות שתדונו בהן בראיון.

בחירת המילים

לאחר שמיינתם את הכישורים ובחרתם את הכישורים הבולטים הרלוונטיים, צריך לבחור את המיליפ בקפידה, אל תשתמשו בביטויים שליילים כמו "לא". ציינו פעולות אקטיביות, לא פסיביות, כלומר אל תגידו  עזרתי, הגידו עשיתי, יזמתי. הדגישו תהליכים שבוצעו בזכותכם. כמו כן אל תנסחו את הדברים ביהירות אלא באסרטיביות ובביטחון.

הדבר הכי חשוב שמעסיקים רוצים לראות ושפחות מופיע בתיאורי  משרה הוא מוטיבציה ורצון כן וניכר לעבוד במשרה. לכן ציינו מוטיבציה ואנרגיה כתכונות חיוביות, אבל אל תהיו נואשים במילים דמות כמו "משרת החלומות שלי", או "לא יכול לחכות".

ענו על אתגרים שעמם החברה מתמודדת

הדרך הכי טובה לענות על השאלה היא להכיר את החברה, לחקור עליה, על השינויים שעומדים בפניה ולחשוב על הכישורים שלכם. לא מצאתם כישורים המתאימים למשרה או לחברה? לא נורא, לא נועדתם זה לזו. המשיכו למשרה הבאה.