חדשות    

מה הסמארטפונים הכי פופולריים ל-2019 ולאן נעלמו האייפונים

אנחנו קונים פחות סמארטפונים, וחלה ירידה של 2% בנפח משלוחי הטלפונים ברבעון השני של 2019 לעומת הרבעון השני ב-2018, לפי נתונים של חברת המחקר Canalys.סמסונג במקום הראשון בעולם ואחריה וואווי הסינית, ושתיהן הגדילו את כמות הטלפונים שייצרו, עם זאת סמסונג דיווחה על ירידה ברווח הנקי. לפי חברת המחקר Counterpoint Research, .היקף המשלוחים ברבעון הזה ממשיך ירידה רצופה של שבעה רבעונים בשוק הסלולריים.

בסך הכל נמכרו בעולם 331.8 מיליון סמארטפונים ברבעון שהסתיים בסוף יוני 2019. סמסונג מכרה 76.9 מיליון טלפונים ברבעון (גידול של 6%), וואווי  58.7 מיליון מכשירים (גידול של 8%), אפל במקום השלישי עם 36 מיליון מכשירים בלבד, צניחה של 13% לעומת הרבעון השני 2018. שיאומי הייתה רביעית עם 32.1 מיליון טלפונים ואופו הסינית חמישית עם 30.6 מיליון יחידות.

החברות הסיניות מתחזקות למרות המאבק של הנשיא טראמפ בייצור הסיני, ונתח השוק המשותף של וואווי, אופו, שיאומי ורילמי הגיע לשיא ברבעון זה – 42%.

סמסונג גדלה גם במכירות בין היתר  בזכות הצלחת סדרת A החדשה, המסמנת את השינוי המשמעותי שערכה בפורטפוליו המכשירים שלה ברבעון הראשון השנה.

וואווי בעיקר סבלה מהאטה משמעותית בשווקים הבינלאומיים בעקבות הסכסוך המסחרי עם ארה"ב והטלת החרם עליה מצד החברות האמריקאיות הגדולות, והגידול שרשמה במשלוחי טלפונים נובע בעיקר מגידול בשוק הסיני.

באפל  צנחנו המכשירים ב-13% ל-36 מיליון ברבעון השני. ההמכשירים החדשים, לפי הלקוחות, לא מספיק מגוונים והמחיר לא אטרקטיבי מספיק.

אפל דיווחה על הכנסות ברבעון של 53.8 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-10 מיליארד דולר, ירידה של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת,דיווחה החברה על גידול בהכנסות ממכירות אייפד, מק, שעונים, אוזניות ורמקולים חכמים. כמו כן, נרשם גידול במכירות בחנויות אפסטור, מכירות באייטיוניוז ומכירת מנויים לאפל מיוזיק.

גוגל נכנסת לשוק הסמארטפונים הזולים – מי מחכה לה

הוצאות על סמארטפונים הולכות וגדלות; איך ניתן לחסוך?