מדריכי כרטיסי אשראי    

מה העמלה על אחזקת כרטיס אשראי?

הפיקוח על הבנקים מנסה לחנך לצרכנות פיננסית נבונה. אחד המקומות שבהם זה נדרש במיוחד הוא תחום כרטיסי האשראי. מי באמת יודע כמה אנו משלמים על כרטיסי האשראי? על התפעול השוטף, על הקניות, על האשראי שאנחנו לוקחים דרכו? מעטים מאוד, ועל רקע זה, הפיקוח על הבנקים מציע ללקוחות לבדוק את עלות החזקת הכרטיס שברשותם ולנהל משא ומתן עם התאגידים הבנקאים לצורך קבלת הנחות והטבות בתשלום עמלות. הפיקוח על הבנקים ממליץ  ללקוחות לבחון את זכאותם לקבלת להטבות והנחות, ומדגיש –  חשוב לזכור כי הלקוחות אינם חייבים לקבל כרטיס אשראי דווקא מהחברה שמנפיקה את כרטיסי הבנק בו הם מנהלים את חשבונם. חברות כרטיסי האשראי מנפיקות כרטיסי אשראי גם ישירות ללקוחות שלא באמצעות בנק, בהתאם לשיקוליהם העסקיים.

בפיקוח על הבנקים מדווחים שההוצאה החודשית הממוצעת בגין החזקת כרטיס אשראי פחתה בשנים האחרונות כאשר היא מסתכמת ב-6.69 שקל ברבעון השלישי של 2011, בהשוואה ל-6.82 שקל ברבעון המקביל ב-2010. למה הנתונים לא מעודכנים? ובכן, זה מה שיש, אבל גם זה משהו, וזה בכל זאת מלמד על ירידה בהוצאות על עמלות אחזקת כרטיס אשראי. במבט רחב יותר, על שנים רבות יותר, נמצא שההוצאה ירדה בכ-20% במשך 3 השנים האחרונות.

 בפיקוח על הבנקים מציינים – "ההוצאה החודשית הממוצעת בגין החזקת כרטיסי ישראכרט, מהווים כ-39%  מכלל הכרטיסים, היא 3.8 ש"ח; בגין החזקת כרטיסי לאומי קארד, המהווים כ-32%, היא 7.15 שקל; בגין החזקת כרטיסי כא"ל המהווים כ-29% מכלל הכרטיסים היא 10.01   שקל".