תוכן ממומן    

מה זה סליקה?

FREEPIK

כל בעל עסק העוסק בתחום מכירת מוצרים או שירותים שונים, מבין כי עליו לאפשר ללקוחות שלו לשלם באמצעי תשלום נוחים ומגוונים. אחד מאמצעי התשלום הפופולאריים והנפוצים ביותר כיום בקרב לקוחות הוא: כרטיס אשראי. לא מעט לקוחות בוחרים לשלם באמצעות כרטיס אשראי ומעבר לזה, ישנם לקוחות שיעדיפו שלא להיכנס לעסק שאיננו מציע להם את האופציה של סליקת אשראי כתשלום עבור מוצרים או שירותים שרכשו. על כן, כל עסק חייב לדאוג לאופציה לסליקה בעסק שלו.

מהי סליקה?

אם אתם תוהים: מה זה סליקה? על פי ההגדרה, סליקה היא למעשה תהליך העברת תשלום בין לקוח לספק, בין אם במזומן, המחאה, כרטיס אשראי או כל אמצעי תשלום אחר. הסליקה יכולה להתבצע במעמד ביצוע הרכישה או כתשלום על שירות או מוצר כלשהו שלקוח רכש שלא במקום. בעלי עסקים קטנים רבים עדיין לא מבצעים סליקה של כרטיסי אשראי ועובדים על בסיס של תשלום מזומן בלבד. מרבית מבעלי העסקים הללו אינם מבינים כמה שירות סליקת אשראי יכול לשדרג להם את העסק ואת המכירות בעסק. שירותי סליקה של אשראי יכולים לקדם את העסק, להביא לקוחות חדשים לעסק ועוד.

כיצד מתבצע תהליך סליקה?

לאחר שהבנתם שתהליך סליקה הוא תהליך שחשוב שיוצע ללקוחות העסק, אם אתם תוהים כיצד מתבצע תהליך סליקה, הנה כמה גופים שמעורבים בתהליך הסליקה שיש להכיר:

ראשית כל, שירותי בנק אוטומטיים. כמעט כל עסק שמתחיל לבצע סליקת אשראי יצטרך לפתוח באמצעות חברות הסליקה מסוף משלו. מסוף מאפשר קבלת אשראי לחשבון בנק ספציפי. חברות הסליקה פותחות מסוף ללקוח תמורת דמי הקמה, בעת ביצוע עסקה כלשהי, החברה של שירותי הבנק האוטומטיים מקבלת את פרטי האשראי ומאשרת או שלא מאשרת את העסקה. לאחר מכן היא מעבירה את הנתונים הלאה.

גוף נוסף הוא המאגדים. מדובר על גוף שמאגד בתוכו מספר עסקים קטנים שהמטרה שלהם היא להנות מהטבות קבוצתיות מול חברות האשראי. היתרונות של עבודה מול מאגד היא שברוב המקרים שבהם מתבצעת עבודה מול מאגד ניתן לקבל את הכסף תוך 24 שעות ואין צורך להקים מסוף מול שירותי בנק אוטומטיים. יחד עם זאת ישנו גם חסרון של עבודה מול מאגד והוא שמדובר רק על עסקים קטנים בעלי מחזור עסקאות של עד 50 אלף בשנה.

גוף נוסף הוא חברות שירותי הסליקה. מדובר על חברות שמספקות תיווך חובה בין חברת כרטיסי האשראי לבין בית העסק. חברות הסליקה עומדות בתקנים המחמירים ביותר של אבטחת מידע וכן בתקן שנוצר בכדי להבטיח הגנה על נתוני כרטיס האשראי. חברות הסליקה מספקות תוכנות שונות שבהן ניתן לייצר דפי תשלום שמותאמים באופן אישי, הפקת חשבוניות אוטומטיות לאחר ביצוע עסקה ועוד.

גוף נוסף הוא סולק שהוא בעצם חברות כרטיסי האשראי. החברות הללו מקבלים את הפרטים של עסקאות האשראי של בית העסק בסוף כל יום עסקים, מעבירות את התשלום לבעל העסק ומחייבות את החשבון של הלקוח.

סליקה באמצעות חברת סליקה- במה מדובר?

סליקת כרטיסי אשראי בעת ביצוע עסקה כלשהי בכרטיס אשראי בבית העסק יכולה להתבצע באופנים שונים כגון: סליקה באמצעות מסוף סליקה נייד, סליקה על ידי קורא כרטיסי אשראי שמוצמד לקופה הרושמת, סליקה טלפונית, סליקה באינטרנט באמצעות דף ייחודי באתר של בית העסק, סליקה בסמרטפון באמצעות אפליקציה או חיבור און ליין לתוכנה.

באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום ניתן לסנכרן באופן אוטומטי בין תוכנת הנהלת חשבונות, מערכת הסליקה והפקת חשבוניות אוטומטיות חתומות דיגיטלית.

כיצד תבחרו את שירותי הסליקה המותאמים ביותר לעסק שלכם?

שירותי סליקה הם ללא ספק שירותים נחוצים ובסיסיים עבור כל עסק כיום ולא משנה אם מדובר על עסקים גדולים או קטנים. לכן, אם אתם מעוניינים לגרום לעסק שלכם להיות עסק רווחי יותר, נבחר על ידי קהל לקוחות גדול יותר ויעיל יותר מבחינת המכירות, אין ספק שכדאי מאוד לבחור בשירותי סליקה איכותיים, המוצעים על ידי החברה הטובה ביותר כיום. טרם אתם בוחרים שירותי סליקה, בדקו היטב מיהי החברה, האם יש לה מוניטין וותק בתחום, האם יש לה לא מעט לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על כך ששירותי הסליקה שלה הם הטובים ביותר לכל עסק ועוד.