עסקים קטנים    קניות באינטרנט    

מה זה "שיווק שותפים" ואיך אפשר להרוויח ממנו?

pixabay

איך תוכלו להשיג הכנסה עיקרית או צדדית, ללא השקעה גדולה ומכל מקום?

שיווק שותפים – המדריך למתחילים

שיווק שותפים התפתח בשנים האחרונות והפך לאחד מערוצי השיווק המצליחים בעולם. מדובר במודל עסקי ייחודי המאפשר למי שמבין בו להרוויח מיליוני דולרים בשנה, תוך שמירה על סגנון חיים גמיש ועצמאי.

עם זאת,תחום שיווק השותפים והפרקטיקות שלו אינם ברורים לרבים, והוא סובל בישראל פעמים רבות מתדמית של "סקאם" (תרמית), בעיקר בגלל משווקים וקורסים המבטיחים רווחים מהירים וקלים.

במדריך זה נסביר מה זה באמת שיווק שותפים, איך עושים את זה, אילו תוכניות שותפים קיימות וגם ניתן כמה טיפים שיעזרו לכם להתנהל נכון ולהתפרנס ממנו.

שיווק שותפים – מהצד של "המפרסמים"

מבחינת החברות, ארגונים ובעלי עסקים שמעוניינים למכור מוצרים או שירותים, שיווק שותפים הוא ערוץ מכירה זול ויעיל יחסית שבמסגרתו גורמים רבים משווקים את המוצר או השירות שלהם, תמורת עמלה בגין כל מכירה שמגיעה בזכות אותם משווקים.

שלא כמו בפרסום בטלוויזיה, עיתונים, גוגל, פייסבוק וכו' – כאן אין בדרך כלל תשלום על חשיפות, לידים או קליקים, אלא על מכירות אמיתיות בלבד.

שיווק שותפים – הצד של המשווקים

שיווק שותפים מאפשר למשווקים (ולמעשה כמעט לכל אדם) לקבל עמלות עבור קידום של מוצרים של אנשים אחרים או חברות אחרות.

משווקי שותפים בוחרים מוצר, שירות או חנות שהם אוהבים (כולל חברות מוכרות כמו עלי אקספרס, אמזון או איביי), מקדמים אותם לאנשים אחרים ומרוויחים כסף על כל מכירה שמתבצעת בזכותם.

היתרונות של שיווק שותפים

הכנסה פאסיבית (כמעט)          

שיווק שותפים מאפשר ליצור הכנסה פאסיבית קבועה, ללא עבודה יומיומית.

עם זאת, חשוב לזכור שההכנסה הפסיבית הזו לא מגיעה ללא מאמץ, וכדי שהיא תימשך לאורך זמן נדרשת תחזוקה שוטפת.

ברוב המקרים נדרשת לא מעט עבודת שיווק ובנייה עד שמגיעים להכנסה פאסיבית ראויה, וגם אז – יש כמעט תמיד צורך להשקיע מספר שעות כל שבוע (או כל יום – בהתאם לאסטרטגיית השיווק) על מנת לשמור על ההכנסה גם בעתיד.

 

עבודה נוחה וגמישה, מכל מקום

עבודה כמשווק שותפים מאפשרת למעשה לעבוד מכל מקום, בכל זמן, לבחור את המוצרים או השירותים שרוצים לקדם, את ערוצי הקידום, את קהל היעד וכדומה.

אין עלויות הקמה או תפעול גבוהות

בניגוד לרוב העסקים, שיווק שותפים לא מחייב השקעות משמעותיות בהקמה ובתפעול השוטף.

 

תגמול מבוסס ביצועים

התגמול בשיווק שותפים מבוסס אך ורק על הביצועים – ללא קשר להיקף שעות העבודה המושקעות. זאת בניגוד לעבודה כשכיר, שבה אפשר לעבוד שעות ארוכות מאוד מבלי שהשכר יעלה.

איך שיווק שותפים מתבצע בפועל?

שיווק שותפים עובד בדרך כלל באמצעות מתן קישור מזהה ייחודי לכל משווק, המוביל לאתר של מוכר המוצר או השירות ומאפשר לזהות את המכירות המגיעות דרכו.

המשווק מפיץ את הקישור שלו באמצעות הרשתות החברתיות (פייסבוק, וואטסאפ, פינטרסט, טוויטר, אינסטגרם וכו'), אתרי אינטרנט, פרסום בגוגל ובכל דרך אחרת שייבחר (בתנאי שהיא מאושרת במסגרת כללי תוכניות השותפים כמובן).

כלל המכירות שמבצעים גולשים שהגיעו לאתר המוכר באמצעות הקישור הייחודי מזכות את המשווק בעמלה.

חלק מאתרי המוכרים משתמשים גם ב"קוקיז", המושתלים בדף הגולש ומאפשרים לתגמל את המשווק גם עבור מכירות המתבצעות בימים שאחרי הגעתו הראשונה של הגולש לאתר באמצעות הקישור הייחודי של המשווק.

איך תוכלו להתחיל להרוויח משיווק שותפים?

אם אתם נהנים לקנות ולשוטט באתרים מכירות סיניים כמו עלי אקספרס, SHEIN, גירבסט ודומיהם, תוכלו להצטרף לתוכניות השותפים של כל האתרים האלה ושל אתרים רבים נוספים, באתר של רשת השותפים admitad שמרכזת את כל האתרים הסיניים הגדולים והפופולאריים ביותר.

אם אתם פטריוטיים ומעדיפים לשווק מוצרים של חברות ישראליות, רשתות השותפים של wesell ו-clickon מאפשרות לשווק מוצרים ושירותים של חברות ישראליות מרכזיות –  כמו אל על, וואלה שופס, איסתא ועוד רבות וטובות.

איך מצטרפים?

מדובר בתהליך פשוט למדי: ממלאים טופס הצטרפות; מעדכנים באתר תוכנית השותפים את ערוצי השיווק שבהם תהיו מעוניינים להשתמש – אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, ווטסאפ, שיווק מפה לאוזן וכו'.

ממתינים לאישור וברגע שמתקבל האישור להצטרפות – מקבלים גישה לממשק השותפים, שם ניתן למצוא קישורים, באנרים, מוצרים במבצע ואפשרות ליצור קישורים עם המזהה הייחודי שלכם למוצרים שונים באתרים של המפרסמים (קישור למוצר ספציפי נקרא באנגלית "Deep link").

עכשיו תוכלו להפיץ את הקישורים הייחודיים שלכם בכל דרך שתבחרו, וכל לקוח שיגיע לאתר של המפרסם דרך הקישור שלכם ויבצע קנייה בתוך 24 שעות עד 30 ימים (בהתאם לתקנון של תוכנית השותפים), יזכה אתכם בעמלה בגובה של כ-0.5%-50% משווי הקנייה שלו (שוב, בהתאם לתוכנית ולסוג המוצרים/שירותים).

איך ומתי מקבלים את הכסף?

תשלום העמלות מבוצע בדרך כלל אחת לחודש, לחשבון הבנק או הפייפל של המשווק, בתנאי שעוברים סכום מינימלי לתשלום (משתנה מתוכנית שותפים אחת לאחרת).

טיפים למשווק המתחיל

  • בחרו תחום שמושך אתכם

משווקי שותפים עוסקים בסופו של דבר בקידום של מכירת מוצרים / שירותים מסוימים. מדובר במקרים רבים במכירה שאינה קלה, ובטח שלא אם מדובר במוצר או תחום שלא מעניין אתכם.

לכן, כדאי לבחור תחום ומוצרים שמעניינים אתכם באמת ושהייתם חושבים לרכוש בעצמכם כלקוחות. בדרך זו תוכלו להיות אותנטיים בהמלצות שלכם, להעביר הלאה את ההתלהבות שלכם מהמוצר ולהמשיך לעשות זאת לאורך זמן.

  • טיפוח קהל ויצירת אמון

יצירת קהל עוקבים אדוק, טיפוח היחסים עמו ויצירת יחסי אמון ישפרו באופן משמעותי את היכולת שלכם לשווק מוצרים ולהמיר את הפעילות שלכם למכירות בפועל.

  • התנסו בכמה ערוצים לפני שתבחרו במה להתמקד

אם אתם לא בטוחים מהו ערוץ השיווק המועדף עליכם, מומלץ להתנסות במספר ערוצים שונים, כדי להבין מה עובד לכם הכי טוב. ברגע שהבנתם מה עובד – מומלץ להתמקד בערוץ אחד (או שניים) ולפתח אותו בתור ערוץ השיווק העיקרי.

  • בחרו מוצרים ושירותים בזהירות

לא משנה עד כמה אתם מעולים בשיווק, המלצה על מוצר לא ראוי עלולה להפיל את העסק שלכם מהר מאוד. הקפידו לבחור מוצרים, שירותים וספקים שלא יגרמו עוגמת נפש ללקוחות, ובמקרה שאתם לא בטוחים באיכות המוצר או השירות – ציינו זאת בפירוש.

 

 

חנות באמזון ובאיביי – איך עושים את זה? וסיכויים וסיכונים

השלבים בהקמת עסק אינטרנטי מצליח