מה עליכם לעשות לאחר שרכשתם רכב חדש?
תוכן ממומן    

מה עליכם לעשות לאחר שרכשתם רכב חדש?

FREEPIK

קניתם רכב חדש? מזל טוב! זהו בהחלט מאורע משמח ותחושה נפלאה להיות הבעלים של רכב חדש. מהרגע שרכשתם אותו יש מספר דברים שעליכם לדאוג להם עוד לפני שעליתם על הרכב והתחלתם בנסיעה. לפניכם המדריך המלא כדי שתוכלו להתניע את הרכב ולנסוע בביטחון.

פוליסת ביטוח רכב

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות מיד עם רכישת הרכב הוא לבטחו בפוליסת ביטוח רכב. בחברת הביטוח תוכלו לרכוש שני סוגים של פוליסות: מקיף או צד ג'. פוליסת מקיף מעניקה לכם כיסוי אם הרכב חלילה נגנב, נשרף, או היה מעורב בתאונה. הפוליסה מציעה גם כיסוי עבור שבר שמשה, גרירה, רכב חליפי, שירות של פריצת רכב אם שכחתם את המפתחות בתוכו ועוד. כיסוי צד ג' מעניק כיסוי אך ורק לצד ג' במקרה של תאונה. גם כאן הפוליסה תעניק לכם כיסוי עבור שבר שמשה, גרירה ורכב חליפי, אך היצע הכיסויים קטן יותר.

את הביטוח המקיף נמליץ לכם לרכוש אם יש לכם רכב חדש או רכב מהשנים האחרונות כדי להבטיח שאם חלילה הרכב ייגנב לדוגמה, יהיה לכם כיסוי הולם. צד ג' מתאים יותר לכלי־רכב ישנים אשר שווים נמוך יותר.

ביטוח  נוסף שעליכם לרכוש מיד והוא מחויב על פי חוק הוא ביטוח רכב חובה. ביטוח החובה מעניק לכם כיסוי אם הייתם מעורבים בתאונה שבה יש נפגעי גוף. אין זה משנה אם אלו נפגעים שהיו עימכם ברכב, ברכב השני, הולכי רגל או עוברי אורח שנקלעו למקום התאונה. הביטוח הזה הוא למעשה זה שיעניק פיצוי כספי לכלל הנפגעים בתאונה. נהיגה ללא ביטוח זה, היא עבירה פלילית לפי החוק בישראל.

ערכו סקר שוק

רק בגלל שאתם מחויבים ברכישת פוליסה לרכב, אין זה אומר שהמקום הראשון שבו ביררתם, שם אתם צריכים לבטח את הרכב. בחברות הביטוח השונות תוכלו למצוא מחירים משתנים וגם תנאים שונים. יתרה מכך, כדאי מאוד לבדוק את הבדלי המחירים בין סוכנות הביטוח שלכם לביטוחי האונליין, אשר יכולים לעמוד על הבדלים כספיים לא מבוטלים.

אישור העדר תביעות

פוליסת ביטוח מקיף עשויה להיות מאוד יקרה ללא ההנחות השונות שניתן לקבל בה. אחת ההנחות המשמעותיות ביותר היא "אישור העדר תביעות". אישור זה מציג לחברת הביטוח, שאתם נהגים זהירים ואחראיים, ושהיא יכולה להעניק לכם את ההנחה בפוליסה.

מגנו את הרכב

אם רכשתם רכב חדש, חברת הביטוח שבה אתם מבקשים לבטח את רכבכם בה, יכולה להציב תנאי עבור הביטוח ולדרוש מכם למגן את הרכב בסוג מיגון מסוים. סוגי המיגונים הקיימים הם אימובלייזר, קודנית, פוינטר או איתורן ועוד.

מיגון זה יסייע לכם לשמור על הרכב כדי שלא ייגנב בקלות. אם מותקן ברכב פיונטר או איתורן והרכב אכן נגנב, באמצעות החברה שבה בחרתם למגן את הרכב תוכלו לאתר ולהשיב אותו.

אמצעי בטיחות

עם עלייתו של הקטל בדרכים, חשוב מאוד להתקין אמצעי בטיחות שונים ברכב שיסייעו לכם להימנע מתאונות. אחד ממוצרי הבטיחות המצוינים המוצעים בשוק הוא מובילאיי. בכלי־הרכב החדשים הוא מותקן באופן אוטומטי על ידי היצרן, אך אם הרכב שלכם אינו חדש, מומלץ בהחלט שתרכשו את המובילאיי למען בטחונכם ובטחונם של אחרים.

כוונו את המושב והמראות לנוחיותכם

כעת, משאתם יכולים להתניע את הרכב ולנסוע לדרככם, חשוב שטרם אתם מתחילים בנסיעה, תכוונו את מושב הנהג ואת המראות כך שיתאימו לכם ולגובהכם בזמן שאתם יישובים ברכב. זהו גם הכלל הראשון שמבקש מורה הנהיגה מתלמדיו בעת הלימוד, משום שהדבר חשוב מאוד מבחינת הראות המקסימלית שלכם כאשר אתם נוהגים בכביש.