תוכן ממומן    

מה צריך לבדוק לפני רכישת דירה

FREEPIK

רכישת דירה היא הרכישה היקרה ביותר שאדם יבצע במהלך חייו קרוב לוודאי. כשאדם קונה דירה למטרת מגורים חשוב שהדירה תהיה מתאימה לצרכיו, אך חשוב לא פחות שסביבת המגורים תהיה נוחה ונעימה. סביבת מגורים נעימה היא ההבדל בין הנאה תמידית מהנכס שנקנה לבין סיוט מתמשך.

כחברה העוסקת בתחום בקרות לקוח סמוי, גיבשנו פרמטרים לבדיקה בבניין, שקיומם או אי קיומם יאפשר לדעת האם הנכס המיועד לרכישה נמצא בסביבת מגורים נעימה, או שמא מדובר בסביבת מגורים בעייתית.

בבקרות לקוח סמוי אנו בודקים בין היתר היבטים שונים הקשורים לתפעול בקמעונאות ובמסעדות. אנו בודקים פרמטרים שונים שנקבעו מראש. כפי שאנו מתנהלים  בבקרות אלה, גם מחפשי דירה יכולים לפעול בדרך זו,  כדי ללמוד על סביבת המגורים בדירה המוצעת.

הפרטים הללו הנם בתוספת לבדיקת התאמה הדירה לצורכיכם.

בואו נתחיל.

בכניסה לבניין

בדקו כיצד נראה לובי הבניין? האם הוא מטופח ונקי? האם נראים בו שלטים ומודעות המגלים שיש בבניין ועד בית או חברת ניהול פעילים, או שמא מודבקות בו מודעות פרסום מלכלכות?

האם האינטרקום תקין? האם דלת הכניסה לבניין פתוחה רק לדיירים?

האם תיבות הדואר מסודרות ותקינות? האם השמות על גבי התיבות תקינים ונקיים או שמא מדבקות של דיירים קודמים מודבקות האחת על השנייה, מה שמצביע על תחלופת דיירים גבוהה.

האם תאורת הבניין תקינה? האם השילוט של כתובת הבניין תקין ושלם?

פרט נוסף שאותו יש לבדוק הוא האם מתבצעת גבייה רציפה של דמי ועד הבית והאם בכלל יש ועד בית בבניין. בדקו האם מתקיימות מדי פעם אספות דיירים.

מחוץ לבניין

בדקו האם החנייה מסודרת? האם רכבים חונים בצורה מסודרת?

האם הגינה מסודרת? האם ניכר שיש מי שדואג לטפח אותה? האם יש בחצר הבניין שיירי סיגריות ולכלוך המושלכים על הקרקע בחצר הבניין?

האם יש שימוש ברכוש הציבורי לצרכים פרטיים? האם נראה שאחד הדיירים או יותר, השתלטו על המרחב הציבורי?

קומות הבניין

עברו בין הקומות בבניין ובדקו האם ישנם שמות על דלתות הדירות? האם ליד הדלתות יש סדר וניקיון. האם דיירים מוציאים חפצים מחוץ לדירותיהם? האם דיירים משאירים שקיות זבל מחוץ לדלת שלהם? האם באופן כללי ניתן לומר שלדיירים בבניין אכפת מסביבת המגורים או שישנו זלזול באחרים? בדקו האם מאחת הדירות מושמעת מוזיקה רועשת או רעש חריג.

בדקו האם חדר המדרגות נקי ומסודר. האם ישנם סימני עישון בחדר המדרגות ובשטחים הציבוריים?

לסיכום

את הבדיקה מומלץ לעשות יותר מפעם אחת, על מנת שהבדיקה תשקף באופן מלא יותר את הנעשה בבניין. כל הסימנים האלו יכולים לגלות האם דיירים מתחשבים בבניין האחד בשני, האם הבניין מתוחזק כיאות, והאם כדאי לרכוש נכס בבניין זה.

גם המחפשים אחר דירה להשכרה, יכולים לבצע בקרה זו, וללמוד אודות אופי הסביבה, בדירה שהם מעוניינים לשכור.

מוגש על ידי צופית סקרים וניהול פרויקטים