שוק ההון    

מודיעין – פוטנציאל הנפט והגז בפרויקט Shidler מוערך ב-35 מיליון חביות

מודיעין קידוח בורדו קרדיט יחצ

שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין אנרגיה מדווחת כי על פי האומדן הטוב ביותר (Best estimate), אומדן משאבי הנפט והגז בפרויקט Shideler מוערך בכ-35.3 מיליון חביות נפט, וההסתברות הממוצעת למציאת המשאבים נאמדת בטווח של 15%-52%, בהתאם לשכבות השונות. בדוח נמצא כי ישנן 5 שכבות בהן קיים פוטנציאל להימצאות המשאבים (50P, האומדן הטוב ביותר).

פרויקט Shideler הוא אחד משלושת הפרויקטים בקליפורניה בהם מודיעין שותפה עם חברת Aera Energy, ממפיקות הנפט היבשתי הגדולות בקליפורניה. למודיעין החזקה של 37.5% בפרויקט זה.

ממודיעין נמסר כי קידוח ראשון בפרויקט, לחלק מהשכבות שהוערכו, צפוי להתבצע ברבעון השני של 2019.

מהחברה נמסר כי בימים אלה מבוצעים מבחני הפקה בקידוח בפרויקט Cassini, הראשון מבין שלושה קידוחים, בו נמצאו סימנים משמעותיים להימצאות גז ונפט. על-פי דוח המשאבים שהוכן לפני הקידוח, פוטנציאל המשאבים הנאמד בפרויקט זה מוערך בכ-24 מיליון חביות.

בחודשים הקרובים תתדווח מודיעין על היקף המשאבים שעשוי להימצא בפרויקט Concord, לקראת ביצוע קידוח.

מוקדם יותר החודש פרסמה מודיעין דוח משאבים מעודכן לפרויקט Grapevine, על בסיס הממצאים משני הקידוחים. על פי האומדן הטוב ביותר (Best estimate), אומדן משאבי הנפט המותנים בפרויקט Grapevine מוערך בכ-11.9 מיליון חביות נפט. ממודיעין נמסר כי במהלך הרבעון הרביעי של 2018 או הרבעון הראשון של 2019, צפוי להתבצע קידוח פיתוח נוסף בפרויקט זה. למודיעין החזקה של 23.5% בפרויקט Grapevine.

בפרויקט Mountain-View דיווחה מודיעין על תוצאות מבחני ההפקה בפרוספקט 7 Trinidad, מהם עולה כי קצב הזרימה הממוצע עמד על כ-426 חביות נפט ליום. לטענת מודיעין, כמות הנפט שהתגלתה עד כה בקידוח מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של הנפט בקידוח, והחברה אמורה לפרסם בעוד כחודשיים דוח משאבים מעודכן ובו הערכה של היקף המשאבים בפרוספקט. למודיעין החזקה של 26% מהזכויות בפרוספקט Trinidad 7.

בשבוע שעבר פרסמה מודיעין את הדוחות הכספיים לרבעון השני ולחציון הראשון של 2018, בו רשמה השותפות הכנסות של כ-0.7 מיליון דולר, אשר נבעו מהפקה ומכירת 46 אלף חביות נפט מקידוח Sauvignon בלבד בפרויקט Grapevine.

נכון להיום, מודיעין מפיקה ומוכרת נפט משלוש בארות בשני פרויקטים שונים, וזאת לאחר שבקידוחים Bordeaux ו-Trinidad 7 נמצאו תגליות נפט מסחריות.