תוכן ממומן    

מוכר? תלוי איך ולמי

קרדיט pixabay

כל אחד מאיתנו במהלך החיים נתקל בצורה כזו או אחרת בצורך למכור או לקנות רכב בשוק יד שנייה. עסקת יד שנייה דורשת התנהלות מסוימת מצד המוכר.  במאמר שלפניכם, נציג מספר טיפים חשובים לאנשים שנמצאים בתהליכי מכירה של רכבם בשוק יד שנייה. 

מה המוצר שאתה מציע ומה הביקוש לו?

בין אם אתה מוכר ביד שנייה ובין אם מבצע טרייד אין, חשוב לדעת מהו המוצר שאתה מציע, קרי, מהו הרכב. בשוק יש מגוון מכוניות למכירה בשלל דגמים, לכן חשוב לדעת מהו המוצר שאתם מציעים, מהי מידת השכיחות שלו בכביש ומהו הביקוש שלו. אלו הם מאפיינים "חיצוניים", כלומר, הם רלוונטיים לסוג הרכב ולא באופן ספציפי לרכב שלכם. המאפיינים ה"פנימיים" רלוונטיים ספציפית אל הרכב שלכם, והם הקילומטראז', טיפולים שהרכב עבר, חלקי חילוף, ולצערנו גם תאונות שהשפיעו עליו. 

ככל שתהיו מודעים למוצר שלכם, גם ברמה החיצונית וגם ברמה הפנימית, כך תוכלו להתאים את הרכב מבחינת המחיר ומבחינת הציפיות שלכם. אין זה משנה אם אתם רוצים למכור את הרכב לסוכנות בהליך טרייד אין או בשוק יד שנייה – מודעות תסייע לכם בתיאום הציפיות עם הקונה. 

ניסוח המודעה

המודעה למכירת הרכב שלכם, בין אם תוצג באתרי יש שנייה, בין אם בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות ובין אם על גבי הרכב עצמו, צריכה "לתפוס" את העין של המתבונן. מלבד הרכב שלכם, ישנן עוד לא מעט אופציות של רכבים מיד שנייה, אפילו באותו הדגם. לכן, עליכם ליצור מודעה שתתפוס את הקונה, ויתרה מכך, אף תגרום לו להתקשר. במודעות באינטרנט מומלץ לצרף תמונות ואף סרטונים בשביל להמחיש ולהדגים מה מצב הרכב, להבליט נקודות חיוביות כמו טיפולים במוסכים מורשים, היעדר תאונות וכד'. ככל שהמודעה תהיה אטרקטיבית יותר, כך יהיה לכם קל יותר למשוך קונים פוטנציאליים. 

צמצום חוסר הוודאות אל מול הקונה

זהו טיפ רחב במיוחד אשר רלוונטי למעשה לכל התקשורת שלכם עם הקונה, בין אם זו שיחת הטלפון הראשונית, בין אם זו הפגישה וההתרשמות מהרכב, ובין אם זו הפגישה לסגירת העסקה. 

רכישת רכב מיד שנייה מצריכה מהקונה להתמודד עם חוסר ודאות שאינו קיים בעת רכישת רכב מסוכנות. סוכנות הינה גוף מקצועי ואמין, שהקונים רוכשים ממנו רכב חדש ברמת ביטחון גבוהה. בשוק יד שנייה, הקונה לא מכיר את האדם שמציע את הרכב למכירה ולא רואה בו  גורם מקצועי ואמין, לכן באופן טבעי ישנו חשד מסוים בכל ההתקשרות מולו שמא הוא מסתיר מידע מהותי לצורך העסקה. 

לפיכך, מנקודת המבט שלכם כמוכר, נסו לפשט כמה שיותר את העניין, להבהיר כל שאלה ותהייה שתעלה אצל הרוכש, ולהיות הכי גלויים שניתן. כך, גם תשקפו את כלל המידע הרלוונטי, וגם תשרו אווירה נוחה יותר בקרב הקונים.