מולטילוק מפטרת 20 עובדים
חדשות    

מולטילוק מפטרת 20 עובדים

סיבת הפיטורים: החברה האם קנתה את המתחרה המתקדמת יותר

מולטילוק, יצרנית המנעולים מיבנה, מפטרת כ-20 מהנדסים ומתכנתים שעסקו בפיתוח המנעול החכם אנטר . זה  אמור להיות המנעול השתתף בניסוי אמזון קי

החברה נקלעה לפיטורים כי  החברה האם שלה, הענקית השוודית אסא אבלוי, קנתה ב-100 מיליון דולר את אוגוסט האמריקאית, מובילה אחרת בתחום המנעולים החכמים, בעלת תוכנה מתקדמת יותר. כך המוצר של החברה המתחרה מאפשר להתחבר למנעול מרחוק ולהפעילו מכל מקום בעולם, באמצעות ענן – אבל את אנטר ניתן להפעיל רק בקרבת המנעול, באמצעות אפליקציה.

אסא אבלוי, שהוקמה לפני 25 שנה במיזוג של החברות ‭ ASSA‬ו-‭ABLOY‬ בשוודיה ובפינלנד, היא החברה הגדולה בעולם למוצרי נעילה ומיגון חכמים. ב-2017 היא הקימה במפעל מולטילוק ביבנה מרכז פיתוח בינלאומי למנעולים דיגיטליים, והמוצר הראשון שפיתח היה מערכת הנעילה אנטר (‭(ENTR‬, המקנה ללקוח שליטה על הכניסה לבית באפליקציה. המנעול נבחר לשתף פעולה עם פרויקט אמזון קי, שבו השליח נכנס הביתה ומשאיר את החבילה בעזרת מנעול חכם שמחובר לאינטרנט ומצלמה.

 

מנכ"ל מולטילוק, שמוליק שטרנשוס, מסר "המוצר של אוגוסט מתקדם משלנו: בחיבור לענן ניתן לשלוט בו מכל מקום, והוא מותקן ביותר ממיליון בתים חכמים. במפעל נתאים את התוכנה שלו למנעולי האנטר הקיימים". עוד אמר "15 מהנדסים ומתכנתים יועסקו בהתאמת התוכנה של אוגוסט לאנטר, שמותאם לישראל, ובפיתוח מוצרים שונים". שטרנשוס הוסיף שלו הניסוי של אמזון בוצע כיום, היה נבחר המנעול של אוגוסט, המותאם לארה"ב.

 

המפעל ביבנה מייצר מגוון של מנעולים תחת המותג מולטילוק, ומעסיק 140 עובדי ייצור ו-80 אנשי מטה, כולל מהנדסים. הוא מתמקד במוצרים מתוחכמים המוגנים בפטנטים. עקב השינוי תשווק גם מוצרי "בית חכם" של אוגוסט.

בעבר היה היקף הייצור במפעל ביבנה גדול יותר, אך לפני כשנתיים חנכה אסא אבלוי אתרי ייצור גדולים בצ'כיה וברומניה, שבהן כוח העבודה זול יותר, וכל פעילות הייצור של המנעולים המכניים שלה עברה לשם – גם מישראל.

לצד מולטילוק מנעולים חכמים המיוצרים בישראל הםרב-בריח – DESi utopic 2:

הגאדג;טים הכי חכמים לבית