מוצ'י – המשחק שמלמד תכנות בלי מחשב
חדשות    

מוצ'י – המשחק שמלמד תכנות בלי מחשב

מעודכן ל-10/2019

לא חייבים מחשב כדי ללמד ילדים תכנות, אפשר כבר מגיל צעיר ללמד אותם את הכללים בלי להיחשף למסכים. זה מה שעושה Mochi-Robot שהוא חצי משחק קופסה אינטראקטיבי וחצי ספר ילדים שמלמד על פקודות פשוטות. בערכה מפת המשחק; ספרים בנושאים שונים כמו חלל, ביולוגיה, מספרים, צבעים ועוד; לוח תכנות; בלוקים עם פקודות שונות שתוכלו להניח בלוח התכנות; ובה הדמות מוצ’י לצד העגלה הנוסעת .

בחלקים המצורפים בערכה אפשר לעצב את הדמות מוצ’י וגם להשתמש בחלקי לגו בסיסיים,אפשר אחר כך  להקריא לילדים את ספרי הלימוד, והילדים יצטרכו להשלים משימות שונות שכוללות עקרונות בסיסיים בתכנות כמו אלגוריתמים, פונקציות ולופים. לוח התכנות ישמיע שירים וצלילים כשהילדים יצליחו להשלים את המשימות הנדרשות, כך שהם יקבלו פידבק מיידי וידעו האם הם צדקו, או האם הם צריכים לעבור ל-Debug, כדי לתקן את הטעות

הבעיה העיקרת היא המחיר המסתכם ב-242 דול, מחיר התחלתי כולל משלוח לישראל. בעיה אחרת היא שהמלאי בינתיים מוגבל ומשלוח אחרוך מיועד לדצמבר 2019

משחקים אחרים ללימוד תכנות לילדי אפשר למצוא ב-codemonkey המלמד ילדים לכתוב קוד פשוט או משחקים ללא קוד, כמו gamemaker המאפשרים ללמוד עקרונות תכנות בסיסיים בלי אף שורת קוד.

עוד משחק הוא  Osmo Coding, של חברת Tangible Play Inc.. באמצעות קוביות משחק שהילד מרכיב, מוצגות פקודות אל האפליקציה בטאבלט. הילדים מחברים את הקוביות, והמצלמה של הטאבלט מפרשת אותם לפקודות ומקימה לחיים על המסך דמויות חמודות שעושות את הפעולות שהילדים יצרו. גם Koov של חברת סוני. הפעם מתבקשים המתכנתים הצעירים להרכיב רובוטים מאבני משחקות קטנות, שקופות וצבעוניות, בסגנון בנייה של לגו. עוד משחק  חוברת הוראות לשלל רובוטים אפשריים כמו פינגווין, או משאית, אבל כמו עם לגו, בסוני בונים על זה שהילדים יבנו בסגנון חופשי.