חדשות    

מור דורשת "אחזקות לידר יחולקו כדיבידנד בעין"

יוסי לוי, מנכל מור בית השקעות צילום: יח"צ

"חלוקה בעין של מניות אטראו תאפשר לבעלי המניות גם לממש את הרווחים הגלומים בנכס זה", אומרים במור

בשל דיסקאונט גדול של עשרות אחוזים הקיים בין שווי השוק של חברת לידר השקעות לבין השווי היחסי של חלקה בחברת אטראו שוקי הון , נוקט מור בית השקעות פעולות לקרב את "נכס הבסיס" של לידר לבעלי המניות שלה. מור בית ההשקעות, המחזיק כ-10% ממניות לידר, קורא לחלוקת מניותיה בחברה הבת אטראו (46%) כדיבידנד בעין לבעלי המניות ובתוך כך מותח ביקורת חריפה  על ניהולה .

אטראו מחזיקה בחצי ממניות בית ההשקעות  ילין לפידות והיא נסחרת בשווי של כ-630 מיליון שקל. משווי זה נגזר למניות לידר בחברה שווי של כ-290 מיליון שקל, אך חברת ההחזקות נסחרת בשווי שוק של כ-160 מיליון שקל בלבד.

על פי הזימון העדכני לאסיפה הכללית, בעלי המניות בלידר השקעות יצביעו גם ב"נושא שנוסף לבקשת בעל מניות", ושמציע החלטה שתורה לדירקטוריון החברה "לבחון ולהציג בפני אסיפת בעלי המניות, ניתוח כלכלי ומשפטי בדבר האפשרות המשפטית והכדאיות הכלכלית (מבחינת בעלי המניות), לביצוע חלוקה של כל מניות אטראו שוקי הון שבבעלות החברה, כדיבידנד בעין לבעלי מניות החברה", כאשר "במסגרת ביצוע הניתוח הכלכלי והמשפטי כאמור, יציג הדירקטוריון את עמדתו בסוגיית קיומו האפשרי של עניין אישי לבעלת השליטה או למי מנושאי המשרה של החברה, בקבלת החלטה על חלוקה כאמור".

ממור בית השקעות  נמסר כי "בחינת נתוני הדוחות הכספיים של החברה בשנים האחרונות, מגלה תמונה עגומה בדבר תרומתה השלילית של הנהלת החברה לרווחיות החברה ובדבר קיום תכלית החברה על פי דין – השאת רווחי החברה… ההחזקה באטראו מהווה את הנכס המשמעותי, והלכה למעשה גם היחיד, אשר מניב לחברה ולבעלי מניותיה רווחים, שכן יתר פעילויות החברה בענפי הנדל"ן התעשייה הינן הפסדיות באופן גורף מזה שנים רבות".

עוד נכתב בשם מור קרנות נאמנות כי מדוחות 2018 של לידר השקעות עולה כי "מזה שלוש שנים ברציפות, למעט פעילות אטראו,  יתר אפיקי ההשקעה של החברה (בתחום הנדל"ן והתעשייה) מניבים לחברה ולבעלי מניותיה דרך קבע הפסדים… ההחזקה המשורשרת במניות אטראו, באמצעות חברת החזקות כמו החברה, אין בה כל תועלת לחברה או לבעלי מניותיה, ויתרה מכך – היא אף פוגעת בשווי החברה עקב הפרמיה השלילית הניתנת לחברות אחזקה וככל הנראה גם עקב הפרמיה השלילית המיוחסת ליכולות הניהול של החברה".

לידר – ;בזק תפסיק לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות;

לידר – ;הריבית ב-2019 תעלה ל-0.5%. לא יותר;.