חדשות    

מזכ"ל אופ"ק: הביקושים לנפט יגדלו

עקב שינויים מסיביים  בשוק הארנגיה  כמו רכבי חשמל ואנרגיה מתחדשת התחזיות לביקוש העולמי לנפט עשויות להיות נמוכות מבשנים קודמות, אך מזכ"ל אופ"ק מוחמד ברקינדו חושב אחרת. כך עולה מראיון עמו ל-CNBC ולפיו צמיחת הביקושים עדיין יציבה ואף עשויה להפתיע לטובה במהלך 2020. הרקע הוא בעיקר הסכם הסחר המתגבש בין ארצות הברית לסין, שכבר הוכרע  השלב הראשון שלו.

"מה שאנחנו רואים הוא פונציאל צמיחה בביקוש, שישפיע על המאזן השנתי הכללי. אנחנו מקווים שחלק מהאתגרים איתם אנו מתמודדים סביב סוגיות הסחר הבינלאומי יטופלו", כך אמר ברקינדו בראיון.

לדברי ברקינדו, "אנחנו עדיין ממוקדים ברבעונים הראשון והשני של 2020. ההחלטה הייתה להבטיח שלא קיים חוסר איזון ברבעונים האלה. אך המשוואה הכוללת מסתכלת גם על צד ההיצע וגם על צד הביקוש. אנחנו יכולים להשפיע רק על צד ההיצע של המשוואה, בעוד הביקוש הוא משהו שאנו מנטרים באדיקות".

מחירי הנפט עלו בחדות לרגע קצר בתחילת החודש, לאחר שהמתחים בין ארה"ב ואיראן הורעו בעקבות חיסול הבכיר האיראני קאסם סולימו לאחר ההתקפה האיראנית את מתקני הנפט של חברת ארמקו הסעודית בספטמבר והשיבושים באספקה שנגרמו עקב כך. ברקינדו אמר על כך ששמירה על ביטחון מתקני הנפט באזור נמצאת בעדיפות עליונה, ושחברות הקרטל האחרות נותרו מחויבות ל"פתרון חירום" אם צריך.

ברקינדו דיבר טובות על  סעודיה בהקשר זה ואמר כי "בספטמבר ראינו את השיבוש החמור ביותר בהיסטוריה (באספקת הנפט), וגם ראינו את זמן השיא בו ארמקו וצוות ניהול המשברים שלה התמודדו עם האירוע והשיבו את האספקה בתוך פחות משבועיים.

טראמפ: ";התקשרתי לאופ";ק ואמרתי להם להוריד את מחירי הנפט"; ; בתגובה לציוץ הנפט יורד