מזרחי טפחות בדוח טוב; האנליסטים מעלים מחיר יעד
שוק ההון    

מזרחי טפחות בדוח טוב; האנליסטים מעלים מחיר יעד

בנק מזרחי הציג ברבעון הרביעי של השנה רווח של 365 מיליון שקל, רווח המשקף תשואה של 11.2% על ההון העצמי. מדובר בתוצאות טובות לשנה כולה ולרבעון הרביעי בפרט, וזאת למרות שמדובר ברבעון הרביעי של השנה בו הבנקים נוהגים לבצע הפרשות/הוצאות חד פעמיות ועוד. "לא ראינו במזרחי שום הוצאות משמעותיות, הן בפעילות השוטפת והן בגין החקירות בארה"ב", כותב אלון גלזר, סמנכ"ל בלידר שוקי הון.

את שנת 2017 מסכם הבנק עם תשואה על ההון של כ- 10.2%, שהושפעה לשלילה מהסכם השכר (160 מיליון שקל) שנחתם ברבעון השלישי. בשנה האחרונה מזרחי הציג תשואת חסר בהשוואה למניות הבנקים, והבנק נסחר  במכפיל הון של 1.08 לעומת ממוצע של מעל כ- 0.95 בסקטור.

"מזרחי ממשיך להוביל את המערכת מבחינת התשואה על ההון, ואנו מניחים כאמור כי הוא יציג ב- 2018 תשואה על ההון של כ- 11% – 12% מפעילות בנקאית תוך שהוא יהנה מהעליה במרווחי המשכנתאות" מסביר גלזר, והמשמעות היא שבנק מזרחי נסחר ברמה של מכפיל 10, כלומר מעין מבטא תשואה של 10% על הההשקעה.

"בשורה התחתונה, ברמת המכפילים הנוכחית מזרחי חוזר להיות יותר אטרקטיבי ביחס לסקטור. בשל ההשפעות השליליות של החקירה בארה"ב, וחששות לגבי החשיפה הגבוהה לשוק הדיור אנו מותירים ההמלצה על תשואת שוק כאשר אנו מעלים את מחיר היעד ל- 70 שקל".

 

 הבנק מעלה את שיעור הדיבידנד ל- 40% מהרווח הנקי החל משנת 2018.