פיקדונות    

מזרחי טפחות בפיקדון ל-2.5 שנים; תשואה – 6.11%

מזרחי-טפחות מציע ללקוחותיו פיקדון שקלי בריבית קבועה לתקופות של 30 חודשים בתנאים שנראים אטרקטיביים. הפיקדון נותן למחזיקם בו ריבית קבועה, ריבית שלא תלויה בריבית בנק ישראל (לטוב ולרע); ולכן – סכום הפיקדון בסוף התקופה ידוע וברור – אין הפתעות.

הפיקדון השקלי (מספר 153) יניב למחזיקים בו (ניתן להצטרף עד לסוף החודש) ריבית  כוללת של 6.11%, שמשמעותה – ריבית שנתית שקלית של 2.4%.      

המינימום להפקדה: 50,000 שקל (הפקדות נמוכות יותר יספקו תשואה נמוכה יותר). החיסרון בפיקדון – הכסף סגור לשנתיים וחצי.

בנק מזרחי טפחות, כך נראה, נותן גז בחודשים האחרונים בתחום הפיקדונות לפרטיים. הבנק השיק סדרה של פיקדונות – פיקדון רימונים, פיקדון ליצ'י, פיקדון פומלית ופיקדון קוקוס שאמורים להניב למחזיקים תשואות גבוהות ביחס לפיקדונות שקיימים בשוק. עם זאת, גם הבנקים האחרים התעוררו בחודשים האחרונים ונראה שיש מלחמה של ממש על כספו של הציבור.

ההצעה הקודמת של מזרחי (שעדיין בתוקף, כמובן) לטווח דומה לפיקדון המוזכר, היא – פיקדון פומלית. פיקדון זה  מבטיח למשך תקופת החיסכון (שנה) ריבית קבועה של 2%,  אך המחזיק בפיקדון יכול לקבל תשואה נוספת באם בנק ישראל יעלה את הריבית לתקופה של השנה השנייה. המחזיקים בפיקדון יקבלו  בתום התקופה לחשבון העו"ש שלהם, מענק/ ריבית בשיעור הגבוה מבין שתי האפשרויות שלהלן –    ממוצע יומי של ריביות בנק ישראל, שתפורסמנה במהלך השנה, בניכוי מרווח ידוע מראש (0.5%) או ריבית קבועה  בשיעור של 2%.   נכון לעכשיו כשהריבית היא 2.5% יש מעין אדישות בין המסלולים (המשתנה והקבוע). אבל, אם הריבית תעלה (וזה מה שמעריכים בשוק), אזי המחזיק בפיקדון יקבל ריבית העולה על 2% בשנה. סכום ההפקדה המזערי בפיקדון פומלית הוא 20 אלף שקל, והחיסרון של הפיקדון (בדומה לפיקדונות אחרים) – לא ניתן למשוך את הכסף במשך התקופה (הכסף סגור למשך שנה).