חדשות    

מזרחי טפחות: שוק המניות מגיב בחיוב לדוחות ולאינדיקציות הכלכליות החזקות

מעודכן ל-05/2021

"עלייה רוחבית כזו היא אינדיקטור חיובי מאוד לצמיחה בת קיימא של התוצר העסקי ולדוחות הכספיים של החברות הציבוריות"

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של הבנק מציין את ההתפתחות החיובית למרות התכווצות התוצר ומסביר את התופעה – "אתמול הייתה אחת הפעמים שהמדד המשולב על מצב המשק, הצופה קדימה, ענייני יותר מהנתון על התכווצות התוצר ברבע הראשון של השנה, ששיקף תקופה מורכבת של הימצאות בסגר ואחר כך יציאה הדרגתית ממנו. תופעה זו מאפיינת משק הנמצא בדינמיקה של מעבר מהאטה לצמיחה".

מנחם מזכיר כי הלמ"ס הודיעה לפני ימים אחדים על התכווצות חדה מהמשוער של התוצר, אך אתמול דיווח בנק ישראל שהמדד המשולב עלה 0.25% בחודש אפריל ושיקף כבר את ביטול רוב המגבלות להתמודדות עם נגיף הקורונה:

"נזכיר, כי בינתיים התבשרנו על סיום קרוב של מגבלות התו הירוק והתו הסגול, מה שימריץ עוד יותר את פעילות המשק בחודשים הבאים; זאת, יחד עם התאוששות הפעילות ביבשת אירופה – שותפת סחר מרכזית שלנו", הוא מוסיף.

לדבריו, "מעבר לעליית המדד המשולב, שהצטברה לכדי אחוז בשלושת החודשים האחרונים, יש חשיבות לכך שרוב סעיפיו עלו; בראשם, שיעור המשרות הפנויות, אך גם מדדי הייצור התעשייתי, פדיון ענפי המשק והייצוא.

"עלייה רוחבית כזו היא אינדיקטור חיובי מאוד לצמיחה בת קיימא של התוצר העסקי במחצית השנייה של השנה (לפחות) וכן לדוחות הכספיים של חברות הציבוריות (בפרט אלו הפועלות בתוך המשק, במבט לרבע השני של השנה)".

מנחם מסייג ואומר כי: "אמנם החודשים הראשונים לאחר היציאה מהסגר השלישי מצריכים התייחסות זהירה לנתונים; אך עם זאת, התמונה העולה מהמדד, וכן ממדד מנהלי הרכש לחודש אפריל – שהצביע, בין השאר, על התאוששות ניכרת של ההזמנות לייצוא – וסקר הערכת המגמות בעסקים של הלמ"ס – שהראה כי מאזנן של החברות חיובי בכלל הענפים (למעט מלונאות) – חיובית למדי.

והוא מסכם: "יחד עם המשך הריבית הנמוכה, התפוגגות התחלואה והרגיעה הביטחונית, האינדיקציות הללו (ואחרות) כשלעצמן מהוות פקטור חשוב, שייטיב עם שוק המניות המקומי".

מזרחי-טפחות מציב יעדים: שואף לתשואה להון שתגיע ל-14%

סקירת מזרחי טפחות: מסתמן כי מדד מרץ יהיה גבוה