תוכן ממומן    

מחדשים את ביטוח הרכב? את הר הביטוח כבר הכרתם?

קרדיט: pixabay

הר ביטוח הוא שירות דיגיטלי של משרד האוצר שמאפשר לכל מבוטח למצוא את כל פוליסות הביטוח שלו בכל התחומים ומה שנקרא, לעשות סדר בביטוחים. על הר ביטוח וביטוח רכב בכתבה הבאה

מעטים האנשים שיודעים לדקלם בדיוק אילו ביטוחים יש בידיהם, איזה ביטוח רכב רכשו ומה הוא כולל, מעטים גם אלה שאינם יודעים את הפרטים, אבל יודעים באיזו מגירה בבית מונח חוזה הביטוח שלהם ובו כל הפרטים החשובים. אנחנו מחפשים את הפרטים האלו בשני מקרים עיקריים: בעת חידוש הביטוח ובעת אירוע שמצריך התערבות של חברת הביטוח. האם יש לכם ביטוח מקיף או צד ג' בלבד? את המידע הזה ועוד אפשר למצוא באתר הר הביטוח של משרד האוצר.

מהו אתר הר הביטוח וכיצד עושים בו שימוש?

אתר הר הביטוח הוא פרויקט ממשלתי דיגיטלי של משרד האוצר ורשות שוק ההון ביטוח וחיסכון שמציע לכלל הציבור שירות נוח, מהיר ויעיל לאיתור פוליסות ביטוח. כן, גם בממשלה הבינו שאנחנו מתקשים להבין על אילו ביטוחים אנחנו משלמים בכל חודש ומה הם כוללים, מה גם שפעמים רבות אנחנו משלמים ללא ידיעתנו ביטוחים כפולים לשווא. מזה כמה שנים פועל הפרויקט הזה שמאפשר לנו להבין ולעשות סדר בביטוחים כולל הפרטים הקטנים – סדר בביטוחים הוא אחד הצעדים הבסיסיים והמשמעותיים בהתנהלות כלכלית נכונה ובניסיון לאזן את כלכלת הבית בין הכנסות להוצאות. ובקיצור, להבין לאן הולך הכסף.

מדובר בשירות חינמי שמאגד את כל הביטוחים שלכם – משכנתא, בריאות, רכב, חיים, מבנה לדירה וכו'. כל שיש לעשות הוא להכניס את הפרטים הנכונים ולבחור בשירות הרצוי ותקבלו אליכם את כל המידע החשוב הזה.

אמרנו חינם? לפני הכל תוודאו היטב שאתם נמצאים באתר הנכון, שכן כבר הספיקו לקום מספר חברות ששואבות משם את הפרטים ומעניקות את אותו השירות בדיוק, אבל בתשלום. האתר harb.cma.gov.il, כותרתו היא הר הביטוח של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון והוא מספק גם הפניות למחשבונים שונים של משרד האוצר כמו מחשבון ביטוח דירה, רכב חובה, מחשבון ביטוח בריאות ועוד. למה לשלם על משהו שאפשר לקבל בחינם?

בשביל לקבל את הפרטים הנדרשים עליכם להכניס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות (הסתכלו בתעודת הזהות שלכם – מקום ותאריך ההוצאה מצוין בה). בנוסף יש לענות על שתי שאלות נוספות: האם הנפקתם דרכון בשלוש השנים האחרונות והאם יצאתם מהארץ בשלוש השנים האחרונות.

לאחר הכנסת הפרטים תקבלו רשימה של פוליסות הביטוח שרשומות על שמכם עם הפרטים: סוג הביטוח, האם מדובר בביטוח אישי או קבוצתי, האם בביטוח זה נכללים כתבי שירות והרחבות, מה גובה הפרמיה שאתם משלמים ובאיזו תדירות (פעם בחודש/ חד פעמי או אחר), שם חברת הביטוח, מספר הפוליסה (לאיתור שלה בקלות באתר חברת הביטוח), תקופת הביטוח וקישור לאזור האישי באתר חברת הביטוח שלכם לפוליסה הספציפית.

בביטוח רכב תוכלו לדעת מי חברת הביטוח שלכם, מהי תקופת הביטוח, איזו פוליסת ביטוח רכב יש לכם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף.

אם אתם בתהליך חידוש ביטוח רכב, באתר הר הביטוח תוכלו גם להפיק את הדו"ח ההכרחי לעניין העבר הביטוחי שלכם – מסמך היעדר תביעות. חשוב לציין כי ניתן לקבל דו"ח היעדר תביעות גם ישירות מחברת הביטוח.

הר הביטוח וחידוש ביטוח רכב

רגע לפני שאתם מחדשים את ביטוח הרכב, אתר הר הביטוח הוא הדרך הנוחה לדעת איזה ביטוח יש לכם ובאיזו חברת ביטוח. רגע לפני שאתם מקבלים הצעת מחיר לביטוח רכב מכמה חברות שונות, כדאי שיהיה לכם מקור חשוב להשוואה – כמה אתם משלמים היום. כאמור, אפשר כמובן לחפש את הפוליסה בין אלפי המיילים שלכם או באחת המגירות בבית, כנראה שהר הביטוח יהיה הדרך הקצרה ביותר.

מאתר הר הביטוח תוכלו להגיע גם למדד השירות של חברות הביטוח המפורסם באתר רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. שם תוכלו לראות מי צועדת בראש מדד השירות, למי מחברות הביטוח השירותים הדיגיטליים המתקדמים ביותר ומי זו שמובילה דווקא בראש טבלת תלונות הצרכנים. מדד זה יעזור לכם לבחור את חברת הביטוח הבאה שלכם.

וכשאתם עורכים השוואה בין הצעות המחיר שאתם מקבלים מחברות הביטוח השונות, שימו לב למגוון ההרחבות והכיסויים הנוספים המוצעים לכם, שימו לב לגובה דמי ההשתתפות העצמית המצוינים בפוליסה וחשוב מכל – אילו מוצרים מתקדמים שיכולים להפחית בעלויות ביטוח הרכב מוצעים לכם.