חדשות    

מחויב בבידוד- לא תוכל לטוס לחו"ל

FREEPIK

רשות האוכלוסין וההגירה מעדכנים היום כי מערכות עיכוב היציאה מהארץ סונכרנו מול משרד הבריאות והחל מעתה המידע על חיוב בבידוד ואיסור יציאה מהארץ יופיע במחשבי רשות שדות התעופה.

כלומר ישראלי שמחויב להישאר בבידוד, לאחר חשיפה לחולה מאומת או מכיון שהוא עצמו חולה קורונה מאומת החייב בבידוד, בהתאם להוראות משרד הבריאות, לא יוכל לעלות לטיסה ותופיע אזהרה במחשבי הרשות.

עד היום כדי להימנע מהגעה לשדה התעופה ולגלות ברגע האחרון שיש לנוסע עיכוב יציאה מהארץ, היה צורך להיכנס לאתר האינטרנט של רשות האוכלוסין וההגירה או להתקשר למרכז שירות ומידע ארצי ולבדוק זאת מבעוד מועד באופן יזום.

מכיון שהמערכות בין משרד הבריאות ורשות האוכלוסין לא היו מסונכרנות אירעו כמה מקרים שבהם חייבי בידוד טסו לחו"ל בעוד שנאסר עליהם לצאת מביתם. אך מעתה, כך מודיעים ברשות האוכלוסין וההגירה, הדבר לא יתאפשר שכן המערכות יסונכרנו והמידע יעלה מול הבודקים.

הצעדים ננקטים במסגרת המאמצים הנעשים לפתוח את השמים במתכונת נרחבת יותר, כשלצד המאמץ לאפשר טיסות נדרשת המדינה להחמיר את הצעדים במטרה למנוע מצב שבו יעלו לטיסות כאלו שנחשפו לחולי קורונה והם יסכנו את יתר הנוסעים לסכנת הדבקה.

הטיסה בוטלה? החל מהחודש הבא החזר מהיר תוך 30 יום

מה יעזור לכם נגד הקורונה בטיסה?