תוכן ממומן    

מחירי איטום גגות – כל המידע לפני החורף

צילום: איטום טל

מהם מחירי איטום גגות? האם עונת השנה בה תבחרו לאטום את הגג קשורה למחיר אותו תשלמו בפועל, ומהם שיטות האיטום המומלצות? ריכזנו לפניכם את כל המידע אליו אתם נדרשים לפני שאתם בוחרים לאטום את הגג.

מחירי איטום גגות בהתאם לחומרי האיטום

ניתן ליישם חומרי איטום שונים על גבי גגות. בחירת חומר האיטום צריך להיות מבוסס בהתאם לתנאי האזור, שיפוע הגג, גודל הגג וחשיפה לשמש/גשמים. כמו כן, קבלן איטום מקצועי בוחן האם בוצע איטום לפני כן על גבי הגג ובהתאם לכך יש לבחור את דרך הפעולה או חומר איטום מאותה משפחה, שהרי חומרי איטום דוחים זה את זה. לפניכם חומרי איטום שונים ומחיריהם:

  1. איטום יריעות ביטומניות – השיטה הפופולרית ביותר היא גם היקרה ביותר. איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות נעשה על ידי הלחמת יריעות מיוחדות על הגג כולו. שיטה זו מבוצעת בעיקר בגגות גדולים ובינוניים ואינה מתאימה לשטחים קטנים. המחיר של איטום גגות ביריעות ביטומניות משתנה בהתאם לעובי שכבת היריעה. עובי השכבה משתנה בין 4 מ"מ ובין 5 מ"מ, המחיר של שכבת ה-4 מ"מ הינו 90-110 ש"ח למ"ר. המחיר של שכבת 5 מ"מ הינו 110-130 ש"ח למ"ר.
  2. איטום בזפת – איטום גגות בזפת היא השיטה המסורתית, יש לה יתרונות שבאים לידי ביטוי במחיר. מנגד, יש גם חסרונות שבאים לידי ביטוי באורך חיי האיטום. אם בחרתם לאטום את הגג שלכם בזפת כנראה שתצטרכו לחזור על הפעולה אחת לשנתיים עד חמש שנים. לעומת זאת, יריעות ביטומניות נשמרות לתקופה של 10 שנים ומעלה. המחיר של איטום בזפת מתחיל מכ-30 ש"ח למ"ר ועד 45 ש"ח למ"ר.
  3. איטום בחומרים פוליאוריטנים – איטום בחומרים פוליאוריטנים אינו פופולרי בהכרח, אבל שיטת איטום זו מעניקה לנו יתרונות בגמישות החומר. חומר פוליאוריטני הינו מעין דבק תעשייתי די גמיש, כך שהוא מתאים במקומות שונים ובמצבים בהם תנאי האיטום פחות נגישים. המחיר של איטום בחומרים פוליאוריטנים מתחיל מכ-90 ש"ח למ"ר.

איטום גג מרוצף

מעבר לחומרי האיטום המשפיעים על המחיר, יש לנו תנאים שונים שגם להם יש משקל במחיר העבודה. לדוגמא, כאשר מדובר על גג מרוצף המחיר יתייקר משמעותית בהשוואה לגג שאינו מרוצף. בדרך כלל כאשר מדובר על איטום גג מרוצף אנחנו נרצה לבדוק האם מדובר על מקום נקודתי בעייתי או שמא צריך לאטום את הגג כולו. אם מדובר על בעיה נקודתית התהליך הופך לפשוט יותר ויש לאטום רק במקום הנדרש. מנגד, כאשר מדובר על פעולה רחבה המחיר יהיה לפי מ"ר ומשתנה בהתאם לשטח הגג, מורכבות עבודה וגישה למקום העבודה. כמו כן, יש דרכים שונות להתייחס למקרה, לדוגמא האם אנחנו רוצים להרים את הריצוף ולבצע את שכבת האיטום, האפשרות השנייה היא ליישם את שכבת האיטום על גבי ריצוף קיים ומעליו לרצף פעם נוספת.

המחיר של איטום גג מרוצף כולל הרמת ריצוף מתחיל מכ-850 ש"ח ועד 1,200 ש"ח למ"ר (כולל אחריות).

המחיר של איטום גג ללא הרמת ריצוף הינו 200 ש"ח ועד 240 ש"ח למ"ר (לא כולל ריצוף מחדש).

איטום גגות בסנפלינג

יש מקומות בהם הגישה אינה נוחה או אינה אפשרית. במקרים כאלה יש פתרונות יצירתיים, כמו איטום גגות בסנפלינג. איטום גגות בסנפלינג מייקר את מחיר העבודה, לרוב איטום בסנפלינג יבוצע על קירות חיצוניים אבל מלבד לכך גם ניתן לראות פעמים בהם נדרש לבצע איטום גגות בסנפלינג. המחיר בדרך כלל יהיה תוספת של החל מ-3,000 ש"ח מלבד למחיר האיטום הבסיסי.