חדשות    

מחיר הדלק משנה כיוון: ירידה של 1.5 שקל ל-6.58 שקל לליטר באוגוסט

מעודכן ל-07/2022

גל ההתייקרויות ששוטף את ישראל לא נעצר, אבל נקודת אור אחת, גם אם זמנית, בכל זאת נמצאה. מחיר הדלק עומד לשנות כיוון ולרדת אחרי חודשים ארוכים של עלייה, עד מעל 8 שקלים של ליטר, שיא של עשור.

על פי הודעת משרד האנרגיה, מחצות הלילה שבין ראשון לשני (31.7.2022-1.8.2022) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, כך שהמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.58 שקל לליטר, ירידה של 1.5 שקל מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.63 שקל לליטר, ירידה של 1.27 שקל מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

הירידה החדה במחיר נובעת משתי סיבות. האחת, הירידה במחירי הנפט בחודש האחרון, כנראה על רקע חששות מפני מיתון עולמי שיאט פעילות. השנייה, בגלל הפחתה זמנית של הבלו על הדלק עד סוף אוגוסט, כך שכאמור לפחות חלק מהירידה במחיר היא זמנית.

וכך מסביר את הירידה חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "הירידה שנרשמה במחירי הבנזין החודש, הינה הירידה החדה ביותר בישראל בחודש אחד. הירידה הקודמת, בהיקף של שקל, הייתה בראשית הקורונה באפריל 2020. כמו כן, ירידה של 86 אגורות הייתה ב'משבר הסאבפריים' בשנת 2008. הסיבות המרכזיות לירידה הן קודם כל הפחתה במיסים, אשר נובעת מההחלטה על ירידה במס הבלו וירידה בהתאמה של מרכיבי המע"מ. כל אלו ירדו רק בחודש אוגוסט ויעלו חזרה בתחילת ספטמבר. הירידה במחיר הבנזין עצמו נמשכת לאורך כל החודש במחירי ובמוצרי הדלק בעולם. הירידה במחירי הבנזין הייתה המשמעותית ביותר ונובעת בין השאר מחששות בשווקים ממיתון והאטה בכלכלה העולמית, גם בגלל העלאות ריבית של הבנקים המרכזיים בעולם, בעקבות עליית מחירים וזינוק באינפלציה העולמית".

 

איך להשקיע בנפט?