חדשות    

מחיר למשתכן באור יהודה – נדחתה עתירת הדיירים נגד העיכוב במסירת הדירות

הסאגה בפרוייקט מחיר למשתכן באור יהודה, בו זכתה גינדי השקעות, מסרבת להסתיים. בית המשפט דחה על הסף את עתירתם של הזוכים בפרוייקט. בית המשפט המחוזי כתב בפסיקתו כי העתירה עוסקת בתחום דיני החוזים בהם לא יכול לדון ביהמ"ש לעניינים מנהליים.

העתירה הוגשה לבית המשפט בקבות טענות של דיירים אשר זכו בפרוייקט על כך שדחיית מסירת הדירות כפי שצויין במכרז לבין מועדי המסירה הצפויים בו.

מה שעולה מהחלטת השופט הוא שמועד המסירה של הדירות הכתוב במכרז אינו מחייב את הזוכה בו, ולאחר שנחתמו החוזים בין המדינה לקבלן ובין הקבלן לקונים, העתירה צריכה להתרכז בחוזים ולא במכרז.

לפני מספר שבועות נמסר לדיירי הפרוייקט, כי בדיונים, שנערכו בהשתתפות מטה הדיור, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, עיריית אור יהודה והיזם – גינדי, לבדיקת וליבון הסוגיות סביב הפרוייקט, קוצר זמן המסירה ל-42 חודשים, לעומת 22 חודשים שהופיעו במכרז.

לפני כשבוע עתרו כ-200 דיירים לבית המשפט כי ההיתר שנתנו הרשויות לגינדי לדחות את המסירה הוא הפרה של תנאי המכרז.

בית המשפט קבע למעשה כי הדיירים אינם חלק מהמכרז וכי גם אם הדיירים צודקים ויש בדחייה משום הטעייה של הציבור והפרה מתנאי חוזה, העתירה צריכה להתנהל בבית משפט אזרחי. בית המשפט קבע רשות מקרקעי ישראל וגינדי הם הגופים הכפופים למכרז והתנאים בו.

כזכור, מדובר על אחד הפרוייקטים הפופולריים ביותר שנכללו במסגרת תכנית מחיר למשתכן. כבר לפני ההגרלה החלו הטענות, בעיקר נגד העובדה שמרבית הדירות הן דירות כלואות, עם כיוון אוויר אחד. לאחר הזכייה במכרז, גילו הדיירים שהם יצטרכו לחכות שנים עד שיקבלו לרשותם את הדירה, ובינתיים לשלם במקביל משכנתא ושכירות. בנוסף, מתוך 910 דירות שנכללו בהגרלה, רק 10 הן דירות בנות חמישה חדרים, דירות קלאסיות למשפחות גדולות.