חדשות    

מחכים לנציג חצי שעה? זה עומד להשתנות (בחברות התקשורת)

מחכים לשיחה עם נציג חצי שעה ולפעמים אפילו יותר, זה עומד להשתנות בחברות התקשורת על פי הוראה של משרד התקשורת, כשבמקביל בוועדת הכלכלה של הכנסת מנסים להפחית את זמן ההמתנה בכל התחומים – תקשורת בנקאות, אשראי ועוד.

משרד התקשורת, קבע מדדים לזמני המתנה למענה אנושי מקצועי במוקדי שירות הלקוחות של החברות למתן שירותי תקשורת. היישום של ההוראות של המשרד יהיו בטווח של 10 חודשים. מטרת המדדים החדשים היא כמובן לקצר את זמני ההמתנה מצד הצרכנים שלעיתים נאלצו להמתין זמן רב לקבלת שירות.חברות התקשורת יחויבו במענה מהיר, מקצועי ותכליתי תוך פרקי זמן קצרים שהמשרד הגדיר.

 שר התקשורת איוב קרא אמר בהקשר זה "זהו מהלך שיאפשר מענה  לבעיה אקוטית שכל אחד ואחת מאתנו מכיר מקרוב והיא המתנה ממושכת וארוכה למענה אנושי ומקצועי לקבלת שירות מחברות התקשורת. עם כניסת המדדים לתוקף מצופה שהמענה יהיה מהיר, מקצועי ותכליתי.וישים סוף להרגשת החוסר אונים והאכזבה שחשו  צרכנים רבים."

 בזק, הוט טלקום, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20,000 מנויים פרטיים יצטרכו לעמוד במדדים של זמני תגובה, אך לפני פירוט הזמנים, חשוב להדגיש כי המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות לפי הפירוט הבא:

–   נושאי הפניות: בירור חשבון, סיום התקשרות, תיקון תקלה;

–   במענה הקולי שיושמע לפונה יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה;

–   הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל יהיו על פי שיקול דעתה של החברה.

–   בכל אחד משלושת סוגי האירועים המפורטים לעיל על 85% לכל הפחות, בכל שבועיים רצופים, לכל אחד משלושת סוגי הפניות המצוינים לעיל (בירור חשבון, סיום התקשרות, תיקון תקלה):

הפונה יענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש (6) דקות;

זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים רצופים של כל אחד משלושת סוגי הפניות המצוינים לעיל, שניתן להם מענה אנושי, לא יעלה על שלוש דקות.

עוד נקבעו הכללים הבאים:

–   החברה תתנה מתן מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד.

–   תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב כאמור.

–   בחר הפונה באפשרות סיום התקשרות, אין נציג החברה שענה לשיחה רשאי להעבירה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשת הפונה לסיום ההתקשרות.

–   בחר הפונה באפשרות בירור חשבון, אין נציג החברה שענה לשיחה רשאי להעבירה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה.

זמן ההיערכות שהוקצה לחברות ליישום אסדרה זו הוא עד עשרה  חודשים.

 מנכ"ל המשרד נתי כהן: " המדדים הללו נקבעו לאחר ניסיון מצטבר בו נמצא כי זמני ההמתנה הינם ארוכים מדי. אנו מצפים כי זמני ההמתנה יקוצרו אף מעבר למדדים שהוגדרו, המשרד יעקוב מקרוב אחר יישום ההוראות על מנת לוודא שהציבור יזכה ליחס טוב יותר מהחברות גם בנושא  זה".