תוכן ממומן    

מחפשים מנוע צמיחה לעסק? ייתכן מאוד שיש לנו את התשובה לשאלה שלכם!

קרדיט pixabay

נכתב על ידי ישראל בוכוולד, מנכ"ל חברת WEmanage ניהול אתרים

בעקבות משבר הקורונה, לא מעט עסקים נמצאים במשבר. הקורונה לא משפיעה רק על עסקי תיירות אוכל ותעופה אלא על כל העסקים במשק כתוצאה מירידה בהכנסות, אבטלה וכמובן מצב רוח ירוד של העסקים/הלקוחות הפוטנציאליים. מצב זה אינו מוכר לאף אחד ודווקא מסיבה זו, יש חשיבות לכך שנמציא את עצמנו מחדש!

כאשר מנוע צמיחה של העסק כבה, יש לחפש אלטרנטיבות מהירות שיאפשרו המשך קיום לעסק ואף צמיחה גם ברגעי משבר.

מנוע הצמיחה לעסק בתקופת קורונה

המנוע הצמיחה העיקרי לשנים 2020-2021 צפוי להיות פעילות עסקית באינטרנט. האינטרנט שנתפס עד היום כזירה מקבילה, כזירה מרוחקת, כיום הופכת לזירה המרכזית של המסחר בארץ ובעולם. לא מעט עסקים בעלי אתרי אינטרנט מעידים על כך שהאתר שלהם הוא זה שמאפשר להם המשך קיום בתקופה מורכבת זו.

במילים אחרות, אם אתם רוצים להחזיק את הראש מעל למים ואף להתחזק מהמשבר הבריאותי-כלכלי, עליכם להתחיל לתפוס את המרחב המקוון כזירה העיקרית לפעילות העסקית שלכם בשנתיים הקרובות. יש מומחים הטוענים שההרגלים שיושרשו בתקופה זו יהיו כה חזקים שגם לאחר מכן, המרחב המקוון ימשיך להיות דומיננטי למדי.

אז איך בעצם מתחילים למכור און ליין?

רוב מוחלט של בעלי העסקים מבינים ורוצים להקים חנות אינטרנטית ולהתחיל למכור גם ברשת. יתרה מכך, גם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מעניקה גם 10,000 ₪ והטבות נוספות לעסקים שיבחרו להקים אתר ולהתחיל לסחור ברשת. אך, יש פער בין הרצון למציאות. בפועל, בעלי העסקים מבינים שיהיה עליהם לנהל את האתר אינטרנט שהם יקימו, יהיה עליהם להתקשר עם מספר רב של ספקים שונים כדוגמת, סליקה, שילוח, שיווק ופרסום.

החשש והחשדנות מהפעילות במרחב המקוון כה גדול שבעלי עסקים רבים טומנים ראשם בחול ומתכחשים לעובדה שהאינטרנט הנו המסחר של העתיד. 

אז מה עושים בכל זאת, איך מתגברים על החששות והופכים את הפעילות העסקית באינטרנט לקטר הצמיחה של העסק? ובכן, על ידי עבודה עם אנשי מקצוע שייקחו אתכם יד ביד לאורך כל הדרך..

יד ביד לאורך כך הדרך.. 

כדי לצלוח את המשבר, כדי להתחיל לסחור און ליין, אתם צריכים שירות שמכיל את כל השירותים הנדרשים גם יחד, לשירות זה קוראים ניהול אתרים. במסגרת השירות, מצמידים לכם מנהל אתר מקצועי שעובד עבורכם במיקור חוץ. איש מקצוע זה מתפקד כמו עובד שלכם אך מגיע עם הידע המקצועי והליווי הנדרש בכדי להבטיח שמתקבלות כל ההחלטות הנכונות. 

כחלק מעבודתו של מנהל אתרים מקצועי, הוא יעזור לכם לפתח את האתר, לבחור את נותני השירותים כדוגמת חברת המסוף (לסליקת אשראי), חברת השליחויות ואף ידריך אתכם איך לטפל בהזמנה, איך להעניק את השירות ללקוחות ועוד.

כמו כן, מנהל אתרים מקצועי ידע לבצע עבורכם את העבודה השחורה שכוללת בין היתר את העלאת המוצרים לחנות האינטרנטית, קידום החנות במנועי החיפוש וכמובן גם בחיבור החנות לפלטפורמות מסחר שונות כדוגמת עזריאלי.קום ואו זאפ השוואת מחירים. 

לבסוף, מנהל האתר ידאג לפעול לשווק את המוצרים השונים, למדוד, לנתח ולהסיק מסקנות מהנתונים ולהפיק דוחות מדויקים של כדאיות אפיקי השיווק השונים ויצירת הכנסה משמעותית ביחס להוצאות השיווק.

בצורה זו, העסק עולה שלב ומתחיל למכור באינטרנט כאשר בפועל בעל העסק אינו נדרש לעשות את העבודה בפועל אלא ממשיך בשגרת יומו כפי שרגיל.

מה עוד צריך לדעת?

  • זה לא פיתרון אינסטנט – יש צורך בסבלנות עד שרואים מכירות.
  • עליכם לצלם תמונות – מנהל אתר אינו צלם, יש לצלם/להעביר תמונות.