חדשות    

מחקר מסטרקארד: תשלומים סלולריים נתפסים יותר בטוחים

iphone

התחושה הכללית בנוגע לתשלומים סלולריים ממשיכה להשתפר. בשנת 2014, 94% מהשיחות בעולם היו חיוביות, בהשוואה ל-77% בשנה הקודמת ו-70% ב-2012

מסטרקרד מדווחת כי על פי המחקר האחרון שערכה, הצרכנים כבר אינם מתמקדים בבחינת מידת האבטחה של התשלומים הסלולריים, אלא בדיון על אודות האפשרויות הטמונות בחוויה דיגיטלית משופרת שמספקים המכשירים.

מסטרקארד הכריזה היום במסגרת כנס  MWC בברצלונה על הממצאים של מחקר התשלומים הסלולריים השנתי של החברה שפותח בשיתוף PRIME Research. המחקר התחקה במהלך שנת 2014 אחר 19.1 מיליון פוסטים שפורסמו באתרי מדיה חברתית בעולם: טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, בפורומים, בווייבו (סין), גוגל+ ויוטיוב. זוהי עליה לעומת 85,000 פוסטים בשנת 2012.

תוצאות המחקר מראות לא רק גידול ניכר בנפח השיחות, כי אם גם שינוי הן בטון והן בהתמקדות של הדיון החברתי. המחקר מצביע על זינוק בשיחות החיוביות: התחושה הכללית בנוגע לתשלומים סלולריים ממשיכה להשתפר. בשנת 2014, 94% מהשיחות בעולם היו חיוביות, בהשוואה ל-77% בשנה הקודמת ו-70% ב-2012. בנוסף, השיחות החיוביות ביותר התרכזו בנושאי חדשנות, תגמולים ומועדוני חברים ונוחות (הטון החיובי נכח ב-91%).

בטיחות ואבטחה מדורגות בין נושאי השיחה החיוביים ביותר: בסך הכל, 91% מהשיחות שעסקו אשתקד בביטחון ואבטחה היו חיוביות, עליה לעומת 20% בשנת 2012, כאשר זה היה הנושא השלילי ביותר שהופיע במחקר של אותה שנה. תחושת הבלבול והחששות בנוגע לביטחון ואבטחה, אשר הופיעו במחקרים של שנת 2012 ו-2013, הוחלפו כעת בצרכנים שציינו לטובה את הפתרונות המאובטחים יותר. טוקניזציה (קידוד סיסמה) וביומטריה, שהיוו נושאי שיחה מרכזיים ב-2014, תרמו משמעותית לנקודת המפנה הזו.

המיקוד עובר אל היתרונות של תשלום סלולרי באמצעות חדשנות: למרות שהשיחות שעסקו באבטחה היו בין החיוביות ביותר במחקר, נפח השיחות הללו היה נמוך. השיחות על אודות חדשנות דיגיטלית והחוויה המשופרת שמספקים הניידות והמכשירים המחוברים היוו את נתח הארי (71%) של הדיונים שנערכו ברשתות החברתיות בקרב בעלי עניין במהלך 2014.

נוחות היתה ההיבט החיובי ביותר של תשלום סלולרי (94% תחושה חיובית). הצרכנים היו נלהבים ביותר לשתף אחרים ברכישות ספציפיות שביצעו בעזרת מכשירים ניידים, במיוחד בנוגע לאופן שבו הצליחו לנצל אותם על מנת לבצע רכישות יומיומיות. לצד נוחות, תמריצי תגמול נוספים – כמו שימוש בקופונים, מועדוני חברים או נקודות – נדונו לעיתים קרובות בהקשר של חדשנות (24% מהשיחות שקיימו בעלי עניין). יתרונות פוטנציאליים נוספים אשר ישולבו בהיצע התשלומים בסלולר מחזקים את האמון שמביעים הצרכנים בשימוש במכשירים ניידים (58% מהשיחות הונעו על ידי הצרכנים), ומצביעים על הזדמנויות עבור MasterPass ושירותי תשלום דיגיטליים אחרים.