תוכן ממומן    

מחשבים מסלול מחדש – מהצבא לאזרחות בעולם של קורונה

pixabay

פעם, ממש לא מזמן, המסלול של רוב החיילים המשוחררים היה די ברור, אפילו קבוע. מחכים לשחרור, עובדים, חוסכים כסף, יוצאים לטיול הגדול וחוזרים להתאפס על לימודים ומטרות חיים. והנה הגיע נגיף קטן ועשה לכולנו בית ספר, עזבו בית ספר – אוניברסיטה. אז אם טיול מסביב לעולם פחות מתאים עכשיו, מה כן? באנו לעשות סדר

 אם יש משהו בטוח בחיים, הרי זה ששום דבר לא בטוח ובטח לא סופי. נשמע אולי כקלישאה, אבל לפעמים גם קלישאות נכונות. גם אם נראה כי הכול היה מתוכנן לכם בחיים עד הפרט האחרון, הנה הגיעה לה מגיפה עולמית וטרפה לכולנו את הקלפים. אז ספרתם את השניות עד לשחרור, סימנתם יעדים על המפה, ארזתם יפה מזוודות, ועכשיו אין ברירה, צריך לחשב מסלול מחדש. נכון, החופשה שחלמתם עליה פחות רלוונטית, אבל בואו נהיה חיוביים, חופשה בארץ היא אופציה לגמרי ריאלית, העבודה המועדפת עדיין מחכה לכם ותמיד תוכלו לנצל את הזמן הזה לתת פור לעתיד שלכם, לשפר ציונים, לגשת ללימודי תעודה או להרחיב אופקים. באנו לעשות מהלימון לימונדה, מוכנים?

 שיעור לחיים באדיבות 2020

2020 תיזכר לנצח כשנה משמעותית בהיסטוריה האנושית, במהלכה נגיף קטן-קטן יצר כאוס בריאותי וכלכלי ענק בכל העולם. הקורונה פגעה בכולם, בריאותית, חברתית וכלכלית, ללא הבדלי גזע, מין או מעמד. נכון, כולנו רק מחכים שהשנה הזו תיגמר כבר ותביא במקומה המון בשורות טובות, אבל איך שלא נסתכל על זה היא לימדה אותנו שיעור חשוב על היכולת האנושית המדהימה לגמישות ואדפטציה בתנאים של מציאות, איך נאמר, מורכבת. אז איך מתאימים את התוכניות למצב הקיים?

במה עובדים?

אחת ההשפעות המשמעותיות של מגפת הקורונה בעולם ובארץ, היא פגיעה כלכלית בעסקים רבים. מתוך כך, אחוזי האבטלה עלו באופן משמעותי וכמובן שגם אפשרויות התעסוקה הצטמצמו. שאנחנו נתייאש? ממש לא. עדיין ניתן לעבוד בעבודה מועדפת במקומות שונים, כמו תחנות דלק, מפעלים וגם בתי אבות, מה שכמובן יאפשר לכם לחסוך כספים לתוכניות עתידיות. מכיוון שלמרבית החיילים אין ממש ניסיון תעסוקתי משמעותי (לא במפתיע) אפשרות נוספת היא פשוט להשקיע את הזמן בקורסים מקצועיים, לימודי תעודה או אפילו לימודי ערב, אשר יאפשרו לכם שלב בין עבודה לרכישת השכלה.

הטיול הגדול, מה איתו?

מבאס, אנחנו מסכימים, אבל הטיול הגדול ימתין לכם. אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה של חוסר ודאות, ובתקופה שכזו כולנו נאלצים לשנות תכניות, לחשוב על אפשרויות חדשות ולהתאים את עצמנו למציאות החדשה שנכפתה עלינו. מה זה אומר? שמים "על הולד" תכניות פחות מתאימות לתקופה, כמו הטיול הגדול לדוגמה. אתם הרי עוד תגיעו אליו, ובינתיים תוכלו לבחור בחופשה קצרה בארץ, קמפינג מדליק או סתם התאווררות וניקוי מצברים. במקביל, תוכלו לחשוב כיצד ניתן "להפוך את התמונה", לנצל הזדמנויות חדשות ולעשות בחירות אשר עשויות לתת לכם פוש משמעותי לחיים בהמשך.

לימודים אקדמיים – מסתכלים קדימה

עבור משוחררים רבים, לימודים הם תמיד אמצעי נהדר להתקדם ולרכוש כלים אקדמיים ומעשיים כאחד. אולי בעבר, המחשבה על הלימודים נראתה יותר רחוקה, אבל כעת, משקיבלתם זמן במתנה, כדאי לשקול זאת בחיוב. לימודי תעודה, תואר ראשון, או אפילו קורסים מקצועיים יסייעו לכם לקדם מטרות עתידיות, ויספקו לכם יתרון עצום בשוק התעסוקה.

גם אם קריירה מצטיירת לכם כמושג מעורפל, תתפלאו לשמוע כיצד הלימודים יכולים לתת לכם כיוון בנוגע להעדפות האישיות שלכם, תחומי העניין ובחירות שתעשו בהמשך הדרך. נשמע טוב?

לסיכום, בין אם אתם עוד רגע מסמנים את האיקס האחרון בטבלה (אנחנו מכירים אותה מקרוב) ובין אם כבר השתחררתם ואתם מתלבטים מה נכון לעשות בהמשך, כדאי לקחת את הזמן הזה להיטען, לנוח ולבחון הזדמנויות נהדרות להתפתח ולהתקדם. שחרור מוצלח!