שוק ההון    

מטריקס בדוחות חלשים ברבעון השלישי – רווח של 31 מיליון ברבעון

קרדיט: pixabay

מטריקס, מהמובילות בתחום שירותי המיחשוב בארץ, כשבמקביל פיתחה החברה (דרך רכישות) פעילות משמעותית בארה"ב, מדווחת על תוצאות פושרות ברבעון השלישי. הרווח ירד ב-9% ל-31 מיליון שקל למרות עליה בהכנסות.

הכנסות מטריקס ברבעון הסתכמו בכ-757 מיליון שקל, עליה של 4.4% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2017. הגידול בהכנסות נובע מגידול בכל המגזרים וכן מאיחוד לראשונה של חברות שנרכשו בישראל ובארה"ב.

הרווח התפעולי ירד ל-50 מיליון שקל בהשוואה ל-52.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי ברבעון מיוחסת לגידול בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות. השאלה אם מדובר בחולשה זמנית או לא?
בכל מקרה, עידוד ניתן למצוא בנתונים על הפעילות בארה"ב שנחשבת למנוע צמיחה  מאוד משמעותי של החברה. מטריקס הגדילה ב-18% את הפעילות בארה"ב להיקף הכנסות של 97 מיליון שקל.
 כך או אחרת, מטריקס נסחרת בבורסה המקומית בשווי של 2.7 מיליארד שקל, והיא המובילה הבלתי מעורערת של תחום ה-IT.  קצב הרווחים שלה מסתכם בכ-125-130 מיליון שקל, וגם אם נתייחס לשיפור (עונתי) ברבעון האחרון של השנה, מדובר על סדר גודל של 150 מיליון שקל (וזו הערכה לא שמרנית). שווי של 2.7 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כמעט 20 לחברת מטריקס, וזה אחרי שבמשך שנים רבות החברה נסחרה במכפילי רווח של 12-13.