שוק ההון    

מיילן – דוחות חלשים; תחזית מאכזבת, המניה קרסה ב-25%

pixabay

מיילן המתחרה של טבע בשוק התרופות הגנריות בתקופה קשה. החברה פירסמה דוחות מעורבים לרבעון הראשון 2019.

הדוחות העלו חוסר בהירות לגבי מספר נושאים מרכזיים, מה שהוביל לירידות חדות במנייה לאחר שיחת הוועידה. בבית ההשקעות אופנהיימר הסבירו את החולשות והאיומים על החברה בהינתן התוצאות – "הכנסות מיילן לרבעון הראשון של השנה היו חלשות, עם ירידה ניכרת באירופה של  6% בנטרול מטבע. מאידך עלייה במרווח הגולמי קיזזה חלקית את החולשה במכירות.

"ההנהלה חזרה על תחזיתה לשנת 2019, הכנסות 12.0 מיליארד דולר , רווח למניה מתואם של 4.30 דולר למניה , ותזרים מוזמנים חופשיים של 1.9 מיליארד ד' לעומת צפי הקונצזוס של 12.0 מליארד' ד', 4.42, ו-1.9 מיליארד ד', בהתאמה. 

"השאלה הבוערת: מדוע מחיר המניה ירד יותר מ 20% כשהתוצאות הכספיות קרובות לציפיות ואפילו תחזית רווח נעקפה? אנו מעריכים כי הסיבה לנטישה נבעה מהסברים רופפים בשיחת ועידה, ומתחזיות מאתגרות להשגה של ההנהלה לגבי הכנסות כל חטיבה. אנחנו רואים במכירות הכבדות של המניה אתמול הצבעת אי אמון נגד הנהלת מיילן.  מה להערכתינו הדאיג את המשקיעים?  חוסר אימון. שיחות הוועידה האחרונות מזגזגות, הנהלת החברה לא מצליחה לתת הסברים ברורים לגבי נושאים מגוונים יוצרים – תחזית ההכנסות, הרווחיות השוטפת, וקיימת תחושה כבדה של חוסר וודאות ואי אמון.

"למרות שווייה הנמוך של החברה נדרשים מספר ריבעונים והוכחת ביצוע להחזרת האמון  והוודאות של המשקיעים  בהנהלה".