שוק ההון    

מייסד גט: אנחנו נציגו רווחיות לקראת אוקטובר השנה

פיקסביי

"המוכנות שלנו להפוך את גט לציבורית היא גבוהה", כתב

גט,  החברה לזימון נסיעות, עתידה להציג רווחיות תפעולית לקראת אוקטובר 2019 ובוחנת הנפקה ציבורית עוד לפני סוף השנה. כך עולה ממכתב שנשלח על ידי מייסד החברה, דייב וייסר לעובדי גט ברחבי העולם. במכתב כותב המייסד כי "אנחנו נמצאים במטרה להציג רווחיות כבר באוקטובר השנה ( EBITDA חיובי גלובאלית). בעוד שרוב המתחרים שלנו מציגים הפסדים גדלים בשלוש השנים האחרונות, גט משפרת גם את הכנסותיה וגם את ה- EBITDA שנה אחר שנה בדרך לרווחיות בכל השווקים. היותנו רווחיים… משפרת את הבידול שלנו בעיני המשקיעים ופותחת הזדמנות להנפקה ציבורית ( IPO ) פוטנציאלית, ייתכן שכבר ב-2019, ומועצת המנהלים העניקה לנו אור ירוק לבחון את האפשרות הזו".

עוד כתב במכתב"מבחינות רבות, דוגמת דיווח פיננסי, המוכנות שלנו להפוך את גט לציבורית היא גבוהה, בעוד שתחומים אחרים ידרשו מאמץ רב. התחלנו בהתייעצות עם היועצים הפיננסיים שלנו בנושא זה. בעוד שכל IPO כפוף למשתנים פנימיים ולתנאי השוק, אנחנו רוצים להיות בעמדה של נגישות לשווקים הציבוריים כבר ברבעון השלישי של 2019". "יהיו בשורות רבות בנושא בחודשים הבאים".

מעניין אם כן שהעיתון "דר שפיגל" הגרמני פרסם ידיעה ממקורות פנימיים ולפיה פולקסווגן הקטינה משמעותית את הערך בספרים של השקעתה הראשונית בגט, בהיקף של כ-300 מיליון דולר, לערך בספרים של פחות מ-20 מיליון דולר שמשמעותו מחיקת ההשקעה. לידיעה זו לא ניתן עד כה אישור רשמי מפולקסווגן.

גט הוקמה ב-2010 על ידי רועי מור ודייב (שחר) ווייסר והחלה את פעילותה על בסיס אפליקציה לשירות הזמנת מוניות ושליחויות דרך הטלפון. ואף ביצעה התרחבות לפני שנתיים באמצעות רכישת המתחרה ג'ונו תמורת כ-200 מיליון דולר.

בארץ לחברה בנתח שוק גדול ועל פי הערכות מספר הנהגים הרשומים שלה עומד כיום על כ-8500. בשנים האחרונות החלה החברה להיכנס  גם לתחום הנסיעות השיתופיות, בשלב הראשון בדגש על רכבי הסעות גדולים לחברות עם אפליקציה שמשרתת כיום כ-20 אלף חברות ברחבי העולם ב-56 מדינות. . החברה מחזיקה גם יחידת מחקר ופיתוח ובה עשרות עובדים שמפתחים מוצרים חדשים.  החברה ביצעה עד היום תשעה סבבי גיוס וגייסה 693 מיליון דולר והמשקיעה הגדולה ביותר היא פולקסווגן שהשקיעה בה בשני סבבים, האחרון ביוני 2018 בהיקף של כ-80 מיליון דולר.